Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

استفاده از اتیلن برای رسیدن میوه بمنظور رسیده کردن و رنگ گرفتن غیر طبیعی میوه،  از اتیلن میوه استفاده می کنند،  تا بتوان میوه را به موقع به بازار مصرف رساند.

استفاده از اتیلن برای رسیدن میوه

استفاده از اتیلن برای رسیدن میوه
تصویر باغ غمگین سنگ درویش خان در سیرجان،  عکس شماره 7110.
استفاده از اتیلن برای رسیدن میوه
لوگو درک و عشق به طبیعت آینده بشر را تضمین می کند،  عکس شماره 1528.
این برگه پیوست لینک زیر است:
استفاده از اتیلن برای رسیدن میوه
استفاده از اتیلن برای رسیدن میوه
      میوه‌های بحرانی اغلب در مرحله فیزیولوژیکی برداشت می‌شوند،  که از نظر تجاری به بلوغ رسیدند،  ولی عموماً هنوز سبز هستند،  اما مرحله بلوغ پیش از رسیدن را آغاز کردند.  میوه‌هایی مانند موز، انبه، گوجه فرنگی، آووکادو، خرمالو و…. به این صورت هستند.
      رسیدن میوه می‌تواند تحت شرایط کنترل ‌شده از نظر دما، رطوبت و اتیلن صورت گیرد،  تا به ظاهر و کیفیتی مشابه با میوه رسیده دست یابد.  میوه‌ها در اتاقهای رسیدن خاصی قرار می‌گیرند،  که دما و رطوبت بهینه برای رسیدن را دارند.
      گاز اتیلن (C2H4) ترکیبی از گازی آلی است،  که ساده‌ترین ساختار شیمیایی آلکن را دارند،  آلکن‌ها حاوی پیوند دوگانه کربن- کربن هستند.  گازاتیلن تجاری‌ترین ترکیب آلی است،  که در جهان تولید و در بسیاری از کاربردهای صنعتی استفاده می‌شود.  اتیلن همچنین گاز هورمون گیاهی است.
      تاثیرات هورمونی گاز اتیلن بر رشد عمومی گیاهان در ۱۸۶۴ برای اولین بار مشاهده شد.  در این زمان نشت گاز در سیستم‌های روشنایی خیابان منجر به توقف رشد،  و تغییر شکل در گیاهان نزدیک شد.  از این طرح برای رسیده کردن مصنوعی میوه استفاده می شود،  تا بتوان میوه را به بازار مصرف رساند.
استفاده از اتیلن برای رسیدن میوه

گازاتیلن و رسیدن میوه

      تمام میوه‌ها حداقل مقدار کمی اتیلن را در طول فرآیند رسیدن تولید می‌کنند،  اتیلن درونی و غلظت غیر بحرانی آن در میوه در طول مدت رشد و رسیدن کمی تغییر می‌کند.  تماس میوه غیر بحرانی با غلظت خارجی اتیلن می‌تواند،  به صورت موقتی میزان رسیدن را متناسب با غلظت اتیلن افزایش دهد.  این افزایش گذرا در میزان تنفس شاید بیشتر از یکبار باشد،  اما تماس با اتیلن باعث افزایش در سرعت پیری،  کوتاهی مدت ذخیره میوه،  و به طور بالقوه کاهش یا فقدان کیفیت مزه محصول شود.
      میوه بحرانی مقادیر بیشتری از اتیلن را تولید می‌کند،  اگر چه میزان غلظت اتیلن داخلی تا حد قابل توجهی بین انواع میوه‌ها متفاوت است.  برای اغلب میوه‌های بحرانی، افزایش شدید در غلظت درونی اتیلن پیش از افزایش چشمگیر در میزان تنفس رخ  می‌دهد.  این افزایش غلظت اتیلن آغازی برای افزایش میزان تنفس (فعالیت متابولیکی) و تحولات بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی است،  که در مرحله رسیدن رخ می‌‌دهد.
      تولید اتیلن در میوه‌ بحرانی به صورت فرآیند خود کاتالیزوری توصیف می‌شود،  به عنوان مثال، تماس با غلظت کم و اولیه اتیلن منجر می‌شود،  که میوه مقادیر بیشتری اتیلن تولید کند،  این مسئله ادامه می‌یابد تا زمانی که به اوج غلظت دست یابد.  مواجهه میوه بحرانی رسیده با اتیلن می‌تواند این پاسخ خود کاتالیزوری را آغاز کند،  و منجر به رسیدن زودرس میوه شود،  و در نتیجه میوه‌ای با کیفیت خوردن ضعیف تولید شود.
      استراتژی خرده ‌فروشی یعنی رسیده و آماده برای بازاریابی میوه‌ به مشتریان،  در مرحله  آماده برای خوردن استفاده می‌شود.  مشتریان به صورت افزایشی کیفیت کمتری را در هر خرید می‌خرند،  اما بیشتر خرید می‌کنند.  مشتریان به صورت سنتی از قبل برای خرید میوه‌ برنامه‌ریزی می‌کنند،  تا آنها را در مرحله رسیدن بخرند و منتظر شوند،  تا میوه پیش از مصرف به اندازه کافی برسد.
     بسیاری از میوه ها اگر بخواهند در مزرعه کامل رسیده،  و سپس به بازار مصرف ارسال شوند،  در مدت مسیر راه پوسیده و غیر قابل استفاده می گردند.  برای همین میوه را نزدیک به رسیدن می چینند،  و در مقصد فروش با گاز اتیلن در اتاق گاز یا گرمخانه مربوطه،  با اتیلن بصورت مصنوعی رسیده می کنند.
……………
   برچسبها:  استفاده اتیلن, اتیلن میوه, رسیدن میوه, گرمخانه میوه, گاز اتیلن, اتاق گاز, مستند اتیلن.
………….
استفاده از اتیلن برای رسیدن میوه
مستند های مربوط
مستند های بیشتر را در آپارات وبسایت ارگ ایران ببینید،  لینک آن در ستون کناری
منظور رسیده کردن و رنگ گرفتن میوه، از اتیلن میوه استفاده می کنند، تا بتوان میوه را به موقع به بازار مصرف رساند، مشروح در http://arq.ir/341
* * * * * * * * * *
……………………….
 
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجو های ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید.  در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arq.ir.
ارگ ایران   http://arq.ir
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید
برای دریافت فهرست منابع نوشته ها در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x