Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

ذهنیت پردازش محوری پروژه محوری اصل مهم گذشتن از سنت حافظه محوری و شعار محوری قرن گذشته و ورود به تمدن قرن جدید است.  باید بدرستی دورانهای تمدن را شناخت و درک کرد،  و متوجه شد نمی توان با ذهنیت دوران قبلی در ساختارهای تاریخی اجتماع وارد تمدن جدید از تاریخ اجتماعی شد.

ذهنیت پردازش محوری پروژه محوری

ذهنیت پردازش محوری پروژه محوری
تصویر ظروف جیرفت پردازش و پروژه محور بودند در اینجا،  عکس شماره 7272.
 این برگه بشماره 530 پیوست لینک زیر است:
ذهنیت پردازش محوری پروژه محوری
لوگو ذهنیت کپی پیس باقی مانده از حافظه محوری دوران آموزش را کنار بگذاریم،  عکس شماره 1613.
ذهنیت پردازش محوری پروژه محوری
ذهنیت پردازش محوری پروژه محوری
      پردازش محور و پروژه محور باشیم،  حافظه محور و شعار محور نباشیم،  ظروف جیرفت در چهار هزار سال پیش پردازش و پروژه محور بودند.  هر چه زودتر باید دانش و بینش و آموزش در ایران،  بطور کامل پردازش و پروژه محور گردد،  و از حافظه محور و شعار محور خارج شود.
      پردازش محوری یعنی ذهنیت بررسی همه بعدی.  در قرن بیست و یک و ادامه تمدن سریع جلو رونده،  بهتر است سیستم آموزشی بر پردازش محوری متمرکز شود.  ذهنیت پردازش محوری می تواند استفاده عالی از ابزار و علم یا علم در ابزار را داشته باشد.
      حافظه محوری یعنی ذهنیت حفظ کردن موضوع.  در قرنهای گذشته حافظه محوری کارایی داشت،  اما در دوره تمدنی جدید فایده ای نخواهد داشت.  بویژه با یک گوشی و رم مقدار زیادی حافظه در اختیار ماست.  در ادامه قرن جدید نباید وقت خود را برای پرورش ذهن فقط حافظه ای گذاشت.
      دوستانی دارم که دنیایی از دانش درون کتابهای انبوه نویسی شده قرن گذشته را در ذهن خود دارند،  ولی توانایی کوچکترین کاری با ابزار نوین،  حتی به اندازه کار کردن با یک گوشی هوشمند را ندارند.  بدی اینجاست که سیستم آموزشی حافظه محوری،  به افراد دارای ذهن حافظه محوری امتیاز و مدرک می دهد.  یعنی براحتی جامعه را از اشخاص دارای ذهن پردازش محوری خالی می کند.  نهایت می شود کشوری فاقد ادامه حیات درست و سازنده در این قرن.
      باید و حتماً باید درباره روشهای سیستم آموزشی،  بر دو شیوه حافظه محوری موجود،  و پردازش محور نیاز آینده،  گفتگو های گسترده انجام شود.  نباید و نباید این گفتگوها به تاخیر بیافتد که بسیار خطرناک خواهد بود.  متاسفانه مشکل اینجاست که گفتگو کنندگان،  همه پرورش یافته در سیستم آموزشی حافظه محوری هستند،  و چندان نمی توانند متوجه پردازش محوری و اهمیت آن شوند.
ذهنیت پردازش محوری پروژه محوری

پروژه محوری

      پروژه محوری الگویی از یادگیری بر محور پروژه است،  بر اساس تعریف این روش آمده پروژه‌ها فعالیتهای پیچیده‌ هستند،  که بر اساس سوالات یا مسائل چالش بر انگیز شخص را درگیر کارهای طراحی، حل مسئله، تصمیم گیری، پژوهشی میکنند.  پروژه فرصت کار نسبتاً مستقل در بازه‌های طولانی زمانی می دهد،  و در پایان منجر به تولید یا ارائه واقع گرایانه میشود.
ذهنیت پردازش محوری پروژه محوری

درک واقعیت

ذهنیت پردازش محوری پروژه محوری
تصویر شماره 7112 .
      قبل از ازدواج دختران خود،  به آنها یاد دهید،  خودشان توانایی بدست آوردن آرزوهایشان را داشته باشند،  و تلاش کنند به آرزوها برسند،  مردان غول چراغ جادو نیستند.  به معنی دیگر تربیت فرزاندان خود را بر پایه ذهنیت پردازش محوری و پروژه محوری پرورش دهید و بزرگ کنید.
این برگه ادامه دارد و بزودی کامل پست میشود
……………
   برچسبها:  پردازش محوری, حافظه محوری, ذهنیت پردازشگر, پروژه محوری, شعار محوری, رویا محوری, درک واقعیت.
   هشتگها:  #پردازش_محوری, #حافظه_محوری, #ذهنیت_پردازشگر, #پردازش_محوری, #پروژه_ محوری, #شعار_محوری, #رویا_محوری, #درک_واقعیت.
………….
ذهنیت پردازش محوری پروژه محوری
مستندهای مربوط
مستندهای بیشتر را در آپارات و نماشا لینک آن در ستون کناری ارگ ایران
منتخب بخشی از آثار و ظروف کشف شده در سایتهای باستانی شهرستان جیرفت مشروح در http://arq.ir/114
* * * * * * * * * *
……………………….
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین عکسها و مطالب ارگ ایران را بیابید.
   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجوهای ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید،  و در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند.
   ــ  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید.
برای دریافت فهرست منابع نوشته ها،  در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x