Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

چند نظر پرسش پاسخ یکنفره از مطالعه کننده گرامی تارنمای ارگ ایران است،  که با دقت و حوصله این وبلاگ را مطالعه کرده و با عشق علم آنرا نوشته است.

چند نظر پرسش پاسخ یکنفره

      چند نظر پرسش پاسخ یکنفره از مطالعه کننده گرامی تارنمای ارگ ایران است،  که با دقت و حوصله این وبلاگ را مطالعه کرده و با عشق علم آنرا نوشته است.  امیدوارم همه عزیزان تا می توانند،  جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسند،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنند.
چند نظر پرسش پاسخ یکنفره
تصویر انوش راوید در یک بازدید تاریخی،  عکس شماره ۳۳۷۹.
چند نظر پرسش پاسخ یکنفره
لوگو در علم جستجوگر و کنشگر باشید واکنشگرا نباشید،  عکس شماره ۱۶۲۱.
این برگه پیوست لینک زیر است:
چند نظر پرسش پاسخ یکنفره
چند نظر پرسش پاسخ یکنفره
   سید مهدی:  سلام،  من اولین بار وبلاگتون رو دیدم و به نظرم مطالب بسیار قابل تاملی به اشتراک گذاشتید . اما با اجازه شما من چند نقد به مطلب شما دارم :
   نظر اول:  ۱ اینکه مطالب رو اکثرا به صورت گذرا و بارش فکری بیان میکنید. یعنی در این جور مسائل اغلب، نویسنده حرف خودرا میزند و بعد به صورت مرتب و گزینه ای دلایل خود را می آورد. اما در این مطلب، در میان هر مطلب سوالی شده و باز در میان همان مطلب پاسخ داده شده و باز به مطلب اصلی بر میگردد. یعنی به طور عامیانه از شاخه به شاخه پریدن در این مطلب زیاد است.
   پاسخ انوش راوید:  در سخن وبلاگ و پیشگفتار وبلاگ و چند جای دیگر تکرار کردم،  این وبلاگ خود علم تاریخ و یا گرایشهای مختلف آن نیست،  بلکه مقداری از دانش من برای ایجاد دید جدید به تاریخ است.  بارها نوشتم خود تاریخ نیست،  و فقط بررسی نقاط و دورههای مختلف تاریخ است.  طی پانزده سال گذشته بارها به این گونه نظر پاسخ دادم،  تعدادی زیاد از آنها در وبلاگ وجود دارد، و همیشه خواستم در پژوهش نوین حرکت کنند.
   نظر دوم:  2– اینکه شما منابع و پانویس محکمی ندارید، یا اصلا ندارید.  مثلا در هر بحث تاریخی، یکی از مهمترین پایه های مطلب و عواملی که مطلب را ارزش میدهد، ذکر منبع است.  یعنی اینکه این مطلب تاریخی را فلان کتاب گفته و فان کتاب نگفته. ولی شما به صورت سطحی از عوامل عبور کردید. (البته به نظر حقیر) مخصوصا در بخش جنگها.  مثلا همین جمله،   نبرد امغلیشیا،  ….  این نبرد در سطح یک دهقان پایین می آید چون دروغ دگری نداشتند.
   پاسخ انوش راوید:  من که استاد تاریخ دانشگاه کلاسیک نیستم،  و اینجا هم دانشگاه سنتی سبک کار انبوه نویس قرن بیست در اینجا نیست،  اینها را در وبلاگ توضیح نوشتم.  بارها نوشتم مشکل من با بیرون آمده های این سیستم آموزشی است،  که فکر می کنند،  هر چه که می خوانند باید دارای بخشی از کلیت علم باشد.
      شما در قرن انفجار اطلاعات و ارتباطات،  باید خودتان بگردید منبع را پیدا کنید،  با یک یا چند کلیک.  بارها نوشتم قرن جدید زمان تخصص و تخصصی تر بودن است،  اینجا آموزشگاه سنتی نیست این وبلاگ ارگ ایران است،  که خواننده را بچشم یک پژوهشگر حرفه ای می بیند.  در ابتدای وبلاگ نوشتم،  اگر غیر از اندیشه سبک کار تخصصی نوین وارد وبلاگ ارگ ایران شده اید،  لطف کنید از خواندن بگذرید و بی خیال شوید.
    نظر سوم و پرسش:  اصلا شما راست و دروغ را چگونه تایید کردید؟ به چه دلیل گفتید دروغ است،  یا در جنگ های دیگر. یا جنگ الجسر. خب شما هیچ مقایسه ای نکردید از لحاظ تاکتیکی و زمانی و….  همینطوری گفتید غلط است.  به طور کامل اینکه شفاف توضیح نداده اید.
   پاسخ انوش راوید:  بنظرم آنچه که برای دید جدید یک پژوهشگر مطالعه کننده به تاریخ این وبلاگ لازم است، و باید داشته باشد نوشتم.  طی پانزده سال گذشته هزاران نظر و پرسش داشتم،  و همه را بدقت بررسی کردم،  از اساتید کمک گرفتم .
   ادامه نظر ۳ :  و اینکه در قرآن در سوره روم، (غُلِبَت الروم …) از غالب شدن اعراب بر رومیان گفته. نظر شما چیست؟
پاسخ انوش راوید:  شما نظرات درباره سبک کار وبلاگ را همراه با پرسشهای تاریخی درهم کرده اید،  و همین سبک کار را در وبلاگ من نقد می کنید.  یک پژوهشگر از خود می پرسد،  این روم کجا بوده و تاریخ آن چیست و آن اعراب چه بودند و کجا بودند.  در ارگ ایران اینگونه مطرح می کنم و می سپارم به خواننده پژوهشگر.  اما سیستم آموزشی ایران یاد داده،  که شما خوانند باید بی خیال اندیشه و بینش باشید،  آنها هر چه را که می خواهند باید قبول داشته باشید و حفظ کنید می گویند.  
   ادامه نظر ۴ :  و این استدلالی که شما میگید امکان نیست جامعه پایین دستی به بالا دست و جلو تر بتونه غالب بشه، استدلال محکمی نیست.  اگر اینطور بود پس تاریخ هییچ تغییر نباید میکرد.  ما باید از همون اول تاریخ مرز هامون حفظ میشد.  یا اصلا انقلاب نمیکردیم،  و….  همه چیز دست نخورده بود.  و بعد اینکه شما خیلی به صورت سطحی تمام قبایل که هرکدوم باید جداگانه بحث بشه رو، مورد بررسی قرار دادین. مثلا گفتید: حکومتهای نیل هم فقط داری تمدن و فرهنگ جلگه های حاصلخیز و رود های پر آب بودن.  خوب اصلا همین توضیح شما یعنی چه؟  تمدن جلگه ای چیست؟  و بعد اینکه اصلا اینطور نبوده.  تمدن های مثل مصرباستان، از لحاظ تمدن مادی، مانند ساختمان ساختن (اهرام بزرگ مصر)،  حکومت فئودالی و طبقه بندی و پست دهی به اجتماع (ارگان داشتن مانند ارگان نگههبانی، ارگان برده داری و …) و در کل شهرسازی و اداره شهر. از لحاظ معنوی هم آنها به مواردی مانند سحر، جنگیری و طب (مومیای کردن و تولید سم از سوسک و ساخت تیرسمی) آگاهی داشتند.  حکم اثباتش هم قرآن است. .داستان ساحران و حضرت موسی.  واگر قبل تر هم بروید، در کل اساس فراماسونی ، آموزه های مصری است.  اما شما بسیار سطحی از این تمدن بزرگ عبور کردید.
   پاسخ انوش راوید:   این نظر و تحلیل من مورد توجه خیلی از نویسندگان تاریخی قرار گرفت،  بنظرم شما درست متوجه آن نشدید.
   ادامه نظر ۵ :  و اینکه یک سوالی هم که برایم پیش آمده که به نظر حاصل نتیجه بندی نادرست شماست، اینکه سرآخر نتیجه تحقیق چه شد. به طور خلاصه ایران چگونه مسلمان شد، ایران و ایرانی چگونه با ائمه (ع) آشنا شدند و افرادی مثل سلمان و کیان و ابولؤلؤ چگونه با اسلام آشنا شدند. (بهتر بود این سوال در همین مطلب پاسخ داده شود، چون اساس مطلب پاسخ به همین سوال است . )
   پاسخ انوش راوید:   پاسخ این پرسش شما نیز باز می گردد به پاسخ های بالا،  قرار است در این وبلاگ خوانند خود پژوهشگر باشد.  قرار نیست من به تنهایی تمام تاریخ را دوباره نویسی کنم.
   ادامه نظر ۶ :  و اینکه شما نامی از منابع اسلامی و یا عربی نبردید . یا اینکه بررسی نکردید که میگویند (حتی در کتاب درسی) که دستور حمله به ایران را ابوبکر داده و عمر اجرا کرده . این مبحث یکی از اصلی ترین موضوعات است که شما هیچ اشاره ای نکردید و فقط با براهین ساده تایید کردید . مانند اتحاد غارت زنان و … . واینکه میگویید استعمار، عرب ها را در حد حاشیه نشین شهر و .. پایین آورده و هر قبیله ای خود کفا بودده . اما بعد خودتان میگویدد اعراب توانایی این کار را نداشتند . کمی تناقض در مطلب هست.
   پاسخ انوش راوید:   در کل کتابهای سنتی تاریخی را به تنهایی منابع درست و کامل تاریخی نمی دانم،  منابع اصلی آثار تاریخی هستند،  می توانید پاسخ بیشتر را در اینجا بخوانید.
   ادامه نظر ۷ :  اگر ممکن است مطالب را از جمله مطلب مهاجرت ایرانیان، کمی با دسته بندی و شفاف توضیح بدهید . چون واقعا مطالب ناب و گرانبهایی هستند و ممنون از شما که جزو افراد معدودی هستید که اهمیت به این موضوع داده اند.
   پاسخ انوش راوید:   چشم بیشتر می نویسم،  اما همانگونه که در بالاتر هم نوشتم،  مطالعه کننده این وبلاگ باید پژوهشگر باشد،  و نه صرفاً خوانند وبلاگ.  درباره دروغ مهاجرت آراییها به ایران،  لطف کنید خود شما هم در تحقیق مشارکت کنید.
   سید مهدی:  خیلی ممنون از شما و اینکه بنده حقیر اگر تندی کردم ببخشید.
   پاسخ انوش راوید:   من نیز از شما بابت توجه به ارگ ایران سپاسگزارم.
……………
   برچسبها:  . چند نظر، پرسش پاسخ، یکنفره، دانشگاه کلاسیک، دانشگاه سنتی، منابع اصلی، سید مهدی.
………….

چند نظر پرسش پاسخ یکنفره

تصویر طرح یک مسئله ساده ریاضی،  عکس شماره ۸۶۸۲.

چند نظر پرسش پاسخ یکنفره
مستندهای مربوط
مستندهای بیشتر را در آپارات وبسایت ارگ ایران ببینید،  لینک آن در ستون کناری
 
……………………….
    توجه ۱:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
   توجه ۲:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجو های ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید.  در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه ۳:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند.
 
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x