Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

کتاب مدیریت توسعه و رشد یک کتاب ارزشمند از پژوهشگر مجتبی حسین زاده فومنی،  در راستای بکار گیری تجربه های کشورداری در طول تاریخ ایران است.

کتاب مدیریت توسعه و رشد

کتاب مدیریت توسعه و رشد
تصویر کتاب مدیریت توسعه و رشد،  عکس شماره 9333.
کتاب مدیریت توسعه و رشد
لوگو تاریخمند و اندیشه ورز شویم،  عکس شماره 1607.
این برگه بشماره 1404 پیوست لینک زیر است:
کتاب مدیریت توسعه و رشد
مدیریت توسعه و رشد
از روزگار باستان تا برآمدن داریوش سوم هخامنشی
پژوهش و نگارش:  مجتبی حسین زاده فومنی
      در طول دوران تحصیل و فراگیری مواد درسی و همچنین برنامه ریزیهای مطالعاتی،  یک پرسش اساسی بارها و بارها بیان می شود،  که پی گیر دریافت پاسخ قابل پذیرشی بابت آن بوده ایم،  که کاربرد این ماده یا واحد درسی یا مطالعاتی چیست؟  و در زندگی ما چه نقش با اهمیتی بازی می کند؟
      در این گزارش پژوهشی چهل و چند ساله سعی برآن شده،  که تفکر کلان مدیریتی نیاکان ما در دوران تاریخ،  و بازتاب اجرایی آن در جامعه مورد بررسی قرار گیرد،  و رهنمودهای سازنده آن دوران در زندگی شخصی و اجتماعی امروزین نمایان گردد،  تا با بکارگیری این گنجینه ارزشمند،  آثار گرانقدر دگرگونی اندیشه و گفتار و کردار اجتماعی را در قالب محتوا شاهد باشیم.  مجتبی حسین زاده فومنی.
      کتاب مدیریت توسعه و رشد از روزگار باستان تا بر آمدن داریوش سوم هخامنشی و گنجینه آموزش راهبردی آن،  در اردیبهشت ماه سالجاری از سوی وزارت ارشاد مجوز گرفت،  و توسط سازمان چاپ و انتشارات ایران جام منتشر شد.
      این کتاب بخشی از پژوهش چهل و چند ساله نگارنده است،  که در دوازده گفتار و سیصد و چهل و هشت صفحه در نوبت نخست با شمارگان دو هزار نسخه و پیشگفتار آقای پروفسور دکتر فاروق صفی زاده میباشد.
      پژوهشگر همسو با بیان گرانقدر زنده یاد سهراب سپهری،  که چشمها را باید شست و جور دیگر باید دید،  با نگاهی نو به تاریخ کهنسال ایران پرداخته و نشان داده است،  که مدیریت کشور در آن روزگار با بکار گیری استراتژی علمی ـ فرهنگی رشد یابنده،  و با مشارکت سرمایه های اجتماعی و انتخاب گزینه های بهینه حاصل از خرد جمعی در بکارگیری تاکتیکها در اتاق های فکر،  ظرفیت توان زیست مسالمت آمیز را افزایش  داده،  و با توجه خاص به پرتو فروزان روحیه اندیشه مداری و ایجاد استانداردهای مقیاس واحدها و روز آمد آنها و کاربرد مستمر روش های کمی در تصمیم گیری های مدیریتی و برقراری نظارت و تقویت کنترل های داخلی با استقرار حسابداران و اعزام بازرسان قانونی و حسابرسان به مناطق و شهرهای گوناگون و روان سازی سیستم حساب دهی و حساب خواهی،  اولین رویکرد حسابداران قسم خورده را برقرار و با گسترش منابع تولید،  پیچیدگی گسترده آن را با مدیریت رجحان محتوا برشکل در تمامی سطوح تصمیم گیری و اجرایی راه اندازی و چنان سطوح زیر بنایی و روبنایی اقتصاد کشور را هماهنگ،  متحول و بالنده نمودند،  که به عنوان تنها واحد سیاسی  گسترده تمدن نویسا زبانزد عام و خاص گردیدند .
      مدیریت فراگیر هخامنشیان به گونه ای در آن هنگام  با تکیه بر دلها به پیش گام می نهاد که همان، رمز پایداری نظم پارسی گردید،  و آنانی که تداوم فعالیت چنین سامانه ای را با منافع شخصی خویش ناسازگار می انگاشتند،  و ظرفیت سازیهای بهبود مستمر را غیر قابل باور میدیدند،  در نواحی دور افتاده از کشور به وارونه نگاری پرداختند.  زیرا سیاستهای جذب پارسیان به قدری کارساز بود،  که سریع ایجاد اعتماد فراگیر مینمود،  و اولویت شمردن منافع مردم و جامعه بر منافع شخصی و برقراری قانون موجب گسترش روز افزون محورهای توسعه و رشد اقتصادی ـ اجتماعی از طریق تخصیص منابع مالی از خزانه و هدفمند سازی جریان گردش نقدینگی،  کالاها و هدایا و جلوگیری از افزایش سطح عمومی قیمتها موجب رشد روز افزون رفاه در سطح عمومی جامعه گردید.
      تفکر حاکم بر اجرا،  به اندازه ای شفاف و روشنگر و کارآمد بود،  که در سده های اخیر برای شناخت آنان و بکارگیری روشهای روزآمد شده آنها، در دانشگاه های اروپا و آمریکا،  ایران شناسی به عنوان سرآمد شرق شناسی مدنظر قرار گرفت،  و رشته های  تخصصی فراوانی در راستای شناسایی عمیقتر پارسیان به وجود آمد.
      پژوهشگر از آنرو که قصد تاریخنگاری نداشته و تمرکز خویش را بر مفاهیم مدیریتی و چگونگی اجرای آن نهاده،  از اینرو در نگارش کتاب تا حد امکان از تاریخنگاری دوری کرده مگر برخی رویدادهای با اهمیت که بیانگر توانایی مدیریت راستین حل بحران بوده و دستاوردهای نیاکان را در مدیریت کشور به عنوان گنجینه آموزش راهبردی به نمایش نهاده،  و استراتژی ایرانیان باستان که به طور عمده بر پایه رهنمودهای علمی با تکیه بر سرمایه های اجتماعی استوار بود را به تصویر کشیده است.
نگارنده  حدود سی و پنچ سال سابقه فعالیت در امور مالی و مدیریتی را در کارنامه خود داشته،  و باور عمیقی به بیان گرانمایه زنده یاد ابوعبدالله جعفر رودکی سمرقندی دارد،  که میفرماید:
هرکه ناموخت از گذشت روزگار <><> هیچ ناموزد ز هیج آموزگار
مجتبی حسین زاده فومنی
کتاب مدیریت توسعه و رشد
      تصویر انوش راوید در حیاط راویدسرا هنگام خواندن کتاب وزین مدیریت توسعه و رشد،  اهدا شده به تارنمای ارگ ایران،  توسط نویسنده گرامی،  سوم خرداد 99.  معمولاً مطابق دوران دبیرستان عادت دارم،  در باغ راه بروم و کتاب بخوانم،  البته همراه پخش موزیک.
کتاب مدیریت توسعه و رشد یک کتاب ارزشمند از پژوهشگر مجتبی حسین زاده فومنی
طرح هادی روستایی را جمع کنید تا ادارات بنیاد مسکن و کشاورزی به کار اصلی خود برسند،  یعنی مسکن و کشاورزی،  که شرایط بحرانی در کشور دارند.  چه بسا مسئول آن همین طرح هادی روستایی است،  که این ادارات را از وظیفه اصلی خودشان خارج کرده است.  قانون باید به گونه ای تنظیم شود،  که بستر سالم اقتصادی درست کند،  نه شرایط غیر معقول مالی.  مشروح در لینک زیر:
……………
   برچسبها:  کتاب مدیریت توسعه و رشد, مجتبی حسین زاده فومنی, کتاب مدیریت, توسعه و رشد, حسینزاده فومنی.
………….
کتاب مدیریت توسعه و رشد
مستند های مربوط
مستند های بیشتر را در آپارات وبسایت ارگ ایران ببینید،  لینک آن در ستون کناری
آثار تاریخی ایران را از آن یونان می گویند، و برای آن داد سخن از دمکراسی 5000 ساله یونان و غرب می گویند، جوانان با هوش متخصص ایران، سیستم آموزشی کپی پیسی ایران، دروغهای تاریخ را دور بریزید، تا بتوانید به دزدی های تاریخی پاسخ بدهید.
* * * * * * * * * *
……………………….
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجو های ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید.  در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arq.ir.
ارگ ایران   http://arq.ir
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید
برای دریافت فهرست منابع نوشته ها در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x