تاریخ دوره اول اسلامی ایران

تاریخ دو قرن بعد از ساسانیان
   پیش نویس
      تاریخ یک علم است مانند همه علوم،  قوانین و فرمول های دقیق دارد،  عدم توجه به آنها نوشته های تاریخ، داستان های دروغی می شوند،  و نباید آنها را به عنوان منابع استفاده نمود.
     آنچه که از بخش تاریخ دویست سال اول اسلامی ایران در کتاب های موجود می دانیم،  این دوره را به حکومت عرب در ایران می گویند،  که در واقع حکومت خلفای ایرانی بوده ۱۸۴ سال طول کشید،  و آنرا نمی توان دوره روشن و مشخص از حکومت یا سلطنت نامید،  و غالب اوقات آن به قتل، خون ریزی، هرج و مرج، ملوک الطوایفی، انشعاب، تجزیه، ترکیب، توطئه، طغیان، شورش، گذشت،  و می نویسند روی هم رفته در این مدت ۲۲ خلیفه بر امپراتوری اسلام حکومت کردند.  همچنین در ادامه پرت و پلا های تاریخی می گویند،  ایران وضع ثابتی نداشت،  بعضی ایالات مانند،  طبرستان، گرگان، بلخ، مرو،  غالباً در حال استقلال بسر می بردند،  و بعضی ایالات مکرر شورش داشتند،  که آنها هم از حکومت خارج بودند.
      در ادامه گفتار های غیر منطقی تاریخی می نویسند،  اوضاع جاری ایران و سایر نقاط امپراطوری،  اعراب را مجبور می کرد که از کارشناسان و افراد لایق ایرانی در اداره امور کشوری کمک بخواهند،  چون حکومت خود عربها بدوی بود.  چقدر پرت و پلا در کتاب های تاریخ دروغی نوشته اند،  آن نویسندگان اصلاً چیزی از علم جغرافی ـ تاریخ نمی دانستند،  و از ساختار های تاریخی اجتماع سر در نمی آوردند.  در ادامه تراوشات می گویند حکومت مال اعراب بود،  اما اداره کامل بدست ایرانیان افتاد،  و دستگاه های مرکزی و کشوری و لشکری با همان روش های ساسانی اداره می شد.  در  دروغ نامه هایی به نام کتاب تاریخ می خوانیم،  اعراب وحشی و تمدن عقب افتاده صحرا نشینی داشتند،  و با جبر و زور، تهدید و کشتار، ظلم و غارت، اسارت و شکنجه،  بر ایرانیان پیروز شدند،  نویسندگان این دروغ نامه ها چیزی از لشکر و جنگ در دوره های تاریخی نمی دانستند.
….این بخش تاریخ بزودی پست می شود…..
تاریخ دوره اول اسلامی ایران
 سبز= جنگل های شمال ایران، سفید= آسمان شفاف مرکز ایران، قرمز= سرخی فجر خلیج فارس
    توجه:  اگر وبلاگ به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  وبلاگ انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبلاگ و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبلاگم بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
    جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران:  حمله اسکندر مقدونی به ایران بزرگترین دروغ تاریخ،  حمله چنگیز مغول به ایران سومین دروغ بزرگ تاریخ،  و مقالات مهم مانند،  سنت گریزی و دانایی قرن ۲۱،  و دروغ های تاریخ و حمله های عرب، مغول، تاتار،  و گفتمان تاریخ،  و جدید ترین بررسی های تاریخی در وبلاگ:
 ارگ   http://arq.ir

Comments 4

  • سلام و درود جناب راوید

    درباره دو قرن اول اسلامی بنده هم سوالات زیادی در ذهنم مطرحه، بنظرم اینکه میگید حکومت اعراب بدوی بر ایران و مثلا اینکه در مسایل اداری و اینها استفاده کنن خیلی قبول کردنش سخته و با منطق جور در نمیاد، خیلی به واقعیت نزدیک هست و طبق این استدلال خب میتونیم عباسیان رو هم ایرانی بدونیم.

    اما سوال بزرگ من درباره امویان و خلفای راشدین هست. اگر بگیم تاریخ های بعدی رو استعمارگران نوشتن میتونیم قبول کنیم دروغهایی هست، اما در احادیث و روایات به صراحت از حکومت امویان بر ایرانی‌ها و عجم ها سخن رفته و حتی زمانی که حضرت علی به خلافت میرسن برای فارس و مناطق دیگه استاندارانی تعیین میشه. سوال اینه که چه اتفاقی افتاده؟

    درباره خود حمله اعراب، یک موضوعی که یک جا شنیدم این هست که در جنگهای اعراب و ایران، از اعراب یمنی استفاده میشد و نه اعراب حجاز، چون یمنی ها جنگجو بودن و حجازی ها به هیچ وجه و حجازی ها به نوعی سلطه اقتصادی و سیاسی بر یمنی ها داشتن. 

    اینکه چی میشه و اموی ها میتونن تا ۱۵۰ه.ق حکومت کنن جای سواله. نمیتونیم مثل عباسیا ایرانی بدونیمشون چون به شدت تعصب عربی داشتن و ایرانی ستیز. اموی ها که مرکزشون در سوریه یا شام بود، ارتباط نسبی یا سیاسی زیادی با یهودیان هم داشتن به شدت. نکته مهمی هست بنظرم. بنی امیه رو  در کل برخی پژوهشگران به هیچ وجه مثل بنی هاشم فرزند عبدمناف نمیدونن.

    گرچه در کل همه اینها اصالتا عرب نبودن و حضرت ابراهیم و پسرش اسماعیل عرب محسوب نمیشدن و عربیزه شدن در منطقه. حتی درباره زبان عربی که حضرت اسماعیل و حضرت محمد بهش صحبت میکردن، احادیث و مطالب قابل بحث زیادی هست

    اما به طور کلی، بنظر بنده این مطلب رازگونه هست اما میتونیم به یه طریقی حلش بکنیم. برای مثال بگیم در نتیجه جنبش فرهنگی چندین ساله حضرت محمد، اعراب بدوی ناحیه تونستن یک گزار فرهنگی موقت رو طی بکنن و تا حدی اختلافات رو کنار بگذارن و زیر یک پرچم جمع بشن و با کمک هم و همچنین یمنی ها و بعدتر فتح عراق و شام و قدرتمندتر شدن، با سختی فراوان سد ساسانیان رو بشکنن (در فضایی واقعی تر و نه مزخرفات تخیلی) و یک سلطه شکننده یک قرنی پیدا بکنن. این گزار فرهنگی اعراب بسیار کوتاه مدت بود و دوباره بعد مدتی به فرهنگ جاهلی خودشون برمیگردن و در دوره یزید به قصد نابودی اسلام وارد میشن و عاشورا صحنه تقابل میراث پیامبر و میراث اعراب جاهلی میشه. اعرابی که حالا کمی از حالت بدوی دراومدن اما دوباره به اعتقادات سابقشون برگشتن و همین بعد مدتی نابودشون میکنه.

    حضرت علی درباره این بازگشت فرهنگی اعراب به شدت اونهارو سرکوب میکنه و میگه آیا فراموش کردید در نهرهایی آب میخوردید که شترانتان در آن ادرار میکردند؟ یا به بهانه های واهی به جان هم می افتادید

    و اتفاقا ایرانی هارو ستایش میکنه چون حضرت علی یک شخصیت دینی و فراملیتی و فراتمدنی هست. بعدتر میبینیم که این عنصر به ایرانیها نزدیکتر میشه، ایرانیها اسلام رو در دست میگیرن و گسترش میدن و اتفاقات بعدی.

    فروپاشی امویان هم قطعا حاصل قیام ایرانیان هست که البته هم نتایج خوب و هم نتایج بد داشت.

    نظرتون درباره این تحلیل چیه؟

    • درود و سپاس از توجه شما، اطلاعات و دانش جدید از ابتدای تاریخ اسلامی وجود دارد، لطف کنید در فیسبوک با من تماس بگیرید، پاینده باشید

  • سلام.یک چیزی که متوجه نشدم این بوده که زیاد از قیام هایی ایرانی که در دوران دوم اسلامی گفته میشود؛در دوره امویان نیست و بیشتر همان قیامهای اعراب هست انگار.اگر قیامی بمانند دوره دوم هست خوشحال میشوم روشنگری کنید.چون انگار دروغ امویان فقط در وسعت ان در شرق هست ولی بخش غربی ایران بزرگ را تسخیر کرده و ایرانیان با جریانهای مخالفان امویان خصوصا جریان امامان ارتباط بسیار زیادی بدست آورده و به کمک هم توانستند امویان را منقرض کنند.ابهام مسلمان شدن نیز همانطور که فرمودید در انقلاب انسانی بعد انقراض ساسانیان شکل گرفت و تغییر به سمت شیعه نیز توافق و همکاری سیاسی و اعتقادی دوطرفه ایرانیان با جریان پیامبر و نزدیکانش بود که فرهنگ ایرانی و اسلامی در یک مذهب نوین (شیعه)به مرور به سرانجام رسید.البته این نکته هم اهمیت دارد که در کتاب های تاریخ مازندران بمانند دروغ اسکندر که با تاریخ سازی گفتند در مازندران نتوانست پیروز شود .امویان نیز به همین حربه متوسل شده اند و قابل تفکر هست.خوشحال میشوم از یافته های جدیدتان مطلع شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرچم و نشان تارنمای ارگ ایران




وبلاگ-کد جستجوی گوگل

کلیک کنید: تماس شما

املاک ارگ ایران

درباره وبسایت ارگ ایران

کلیک کنید:  ارگ یا ارک

کلیک کنید فهرست ارگ ایران

درباره وبسایت ارگ ایران

کلیک کنید: پارسی سخن بگیم

 فروشگاه ها و گردشگاه ها

کلیک کنید دانلود های ارگ

کلیک کنید:  لینکدونی ارگ ایران

کلیک کنید تقویم ایرانی

جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران

کانال ارگ ایران

کتابهای مهم تاریخی در ایران

کلیک کنید:  دوران های تاریخی ایران

 اکلیک کنید:  ایران و ایرانیان ارگ

کلیک کنید: موزه مجازی ارگ ایران

کلیک کنید:  پرسش و پاسخ های وبسایت

هواداران وبسایت ارگ ایران

کلیک کنید: مستندهای نماشای ارگ ایران

آپارات وبسایت ارگ ارگ ایران

کلیک کنید:  جالب خواندنی شنیدنی دیدنی></a></p><!--finish logo cod off http://arq.ir/611 -->
 <!-- start logo cod off http://arq.ir/630 --><p align=

کلیک کنید: دیدنی های ایران></a></p><!--finish logo cod off http://arq.ir/630 -->
<!-- start logo cod off http://arq.ir/118 --><p align=

کلیک کنید: مدنی و اجتماعی ارگ ایران></a></p><!--finish logo cod off http://arq.ir/118 -->
<!-- start logo cod off http://arq.ir/100 --><p align=

کلیک کنید: ویژه ارگ ایران></a></p><!--finish logo cod off http://arq.ir/100 -->

<!-- start logo cod off http://arq.ir/510 --><p align=

مطالب فنی و مهندسی وبسایت ارگ ایران

کلیک کنید: آینده بینی ارگ ایران

کلیک کنید: کارگاه اندیشه ارگ ایران

کلیک کنید:  تماس با ما




وبلاگ-کد جستجوی گوگل

Share

املاک ارگ ایران