پروژه های مهم و ملی و مردمی ایران

پروژه های ملی و مردمی ایران
پیش گفتار
      کشور ما برای ادامه حیات در قرن 21 ، نیازمند داشتن و اجرای طرح های بزرگ است،  که باید توسط جوانان باهوش پیگیری اصولی و اساسی شود.  یعنی بنا به تخصص درباره آنها بگویند و بنویسند،  و به سیستم های موجود تحمیل کنند.  در این صفحه پروژه هایی که می توانند بسیار مفید،  و دارای استراتژی ملی و مردمی ایران باشند معرفی می کنم.  جهت اطلاع بیشتر درباره این پروژه ها در جستجوها بنویسید:  ایران رود،  ایران کانال، کانال خلیج فارس به خزر،  تونل آبی خلیج فارس به خزر،  پروژه بزرگ ملی،  و اینقبیل،  و اطلاعات و عکسها و فیلم ها را ببینید.
تصویر کویر ایران،  عکس شماره 3383.
   توجه:  مطالب وبسایت ارگ و وبلاگ گفتمان تاریخ،  توسط ده ها وبلاگ و وبسایت دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شوند،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به اصل وبلاگ من مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arqir.com.
تصویر لوگوی ایران را بدرستی بشناسیم،  عکس شماره 1617.
ایران ‌رود
تصویر دو مسیر پیشنهادی ایران‌رود،  عکس شماره 7007.
      یکی از مهمترین پروژه های مهم و ملی و مردمی ایران،  طرح احداث کانال اتصال دریای خزر به خلیج فارس است،  که از سال های دهه ۳۰ خورشیدی مطرح بوده ‌است.  کارشناسان طرح‌ هایی برای ساخت این کانال از مسیر های مختلف ارائه کرده‌ اند.  ساخت کانالی بن‌بست از دریای خزر به کویر لوت (کانال لوت) نیز مطرح شده ‌است.  هم‌چنین برخی کارشناسان از متصل کردن دریای خزر به دریاچه ارومیه دفاع می‌کنند.  حکومت منحل‌شدهٔ شوروی نیز بدلیل وابستگی به مسیر طولانی دریایی،  که از تنگه‌ های بسفر و داردانل و کانال سوئز،  که تحت کنترل کشور های ترکیه و مصر (متحدین آمریکا) بود،  به منظور تماس از طریق دریا با کشو رهایی همچون چین و هند،  به ساخت این طرح،  علاقه‌مند بود.  این طرح گرچه تاکنون به طور رسمی مطرح نشده ‌است،  اما مخالفان و موافقانی دارد.
      موافقان به درآمد های سرشار ناشی از انتقال نفت، گاز، محصولات پتروشیمی و سایر کالاها از آسیای میانه به خلیج فارس،  و تغییر و بهبود آب و هوای ایران،  بر اثر ریزش‌ های ناشی از تبخیر آب کانال،  و جلوگیری از ادامه روند کویری شدن ایران،  کاهش شدید هزینه‌ های ناشی از حمل و نقل داخلی کالا،  گسترش شیلات در حاشیه کانال و قابل استفاده کردن بخش‌ های عظیمی از زمین ‌های کویری ایران اشاره می‌کنند.  مخالفین نیز به غیر عملی بودن این طرح با توجه به اختلاف سطح آب دریای خزر نسبت به آب ‌های آزاد،  احتمال زیر آب رفتن زمین‌ های شمال کشور،  مشکلات عبور از رشته کوه های البرز،  ناتوانی دولت جمهوری اسلامی در اجرای طرح‌ هایی به مراتب کوچکتر از این،  نظیر اتوبان تهران شمال و گسترش راه آهن و … اشاره می‌کنند. 
پروژه آبرسانی کهریز زرزا
 
این پروژه از اینجا
تصویر نمایی از تونل آب ملی ایران،  بنام پروژه کهریز زرزا،  عکس شماره 7909. 
      پروژه کهریز زرزا، یا تونل تلا در بیش از 320 برگ،  با شتابی دیر شده منتشر شد.  این مستند با این هدف و اساس تهیه شده است،  که مشکل بی آبی زائیده آلودگی هوا، و بالارفتن درجه گرمای زمین بوجود آمده است و در بهترین شرایط، یعنی اگر بتوانیم آلودگی هوا را پائین بیاوریم، باز دست کم 25 سال بدرازا خواهد کشید.  و تنها راه موجود برای تنازع بقا، تنها راه حل علمی و عملی، تصفیه آب شور دریا ها، و انتقال آن به نقاطی هست که آب ندارند و یا کم دارند. و اینکار در سرزمین پهناور و کوهستانی ایران، با خرید کارخانه های نمکزردائی، و پومپاژ هائی که فقط یکی از آنها، میلیارد دلار ارزش دارد، یا هزاران کیلومتر لوله هائی که همه باید با ارز کمیاب خریداری شود.  در شرایط فعلی میهنمان جوابگوی این مشکل روز نخواهد شد.
      سیستم کهریز زرزا، با توجه به امکانات علمی و عملی میهنمان طراحی شده است،  پروژه کهریز زرزا روی نرم افزار اوپن آفیس بصورت نمایش یا پرزنتیشن درست شده است. ولی بدلیل شتاب در انتشار آن، و همچنین برای دسترسی راحتتر آنرا بشکل فایل های آکروبات منتشر میکنم و سپس روی بقیه کار خواهم کرد. بدلیل زیاد بودن برگها آنرا به چند بخش کرده ام، البته با شماره. سپاسگذار خواهم شد که اگر آنرا به سایر هم مینهانمان، به صاحب نظران، اندیشمندان میهنمان بفرستید، با این امید که با مطرح شدن در رسانه های گروهی به دست مسئولان مربوطه برسد.
      هدف نهائی این پیشنهاد که از اینور آبها، که به هم میهنان میهن پرستم در درون ایران پیشکش میشود، نقد، انتقاد و ایراد گیری هست. تا شاید، طرح بهتری اعلام گردد میگویند «ما طرح زیاد داریم … مشغول مطالعه آنها هستیم» مگر طرح آبرسانی مانند اطلاعات اتمی هست که پنهان باشد. چرا نمیریزند توی انترنت که همه آنها را ببیند و ارزیابی بکنند؟.  نگرانی من از این است که آمدن برف و باران، این مشکل جهانی را پشت گوش بیندازد در آغاز این طرح اخطار های دانشمندان در مورد افزایش مداوم و زنجیره ای این بالا رفتن گرمای کره زمین که، منجر به از بین رفتن نسل بشر در مدت کوتاهی، ممکن است ختم شود. بشکل مستند تشریح شده است، و شاید به خواندش بیارزد.  در9 برگ آخر، حدودا 150 منبع و ماخذ قرار دارد، برای دسترسی بیشتر شما به اطلاعات و پژوهش بیشتر.
     این متن برای تماس درمورد همین پروژه تهیه شده است، بعدی لینک فایل ها هست بنام (فایل های آکروبات برای شما) بقیه عکس ها، نقشه ها، و نقاشی هایی هست که من بکار بردم. ممکن است در نقد و ایراد گیری بدرتان بخورد.
   ــ  ایمیل برای تماس در مورد این پروژه:  kahrizzarza@gmail.com
   ــ  وبلاگ منبع پروژه:  http://kahrizzarza.blogsky.com
ناصر رحیمی،  مرکز پژوهش سیستمهای هماهنگ و پایدار
    تصویر یک نمای ساده از پروژه کهریز زرزا،  کشیدن تونل آب از جنوب به شمال ایران،  که از هر نقطه میسر است،  عکس شماره 7911.
دانلود پروژه
تصویر پروژه لوله کشی آب در چند هزار سال پیش سمیره لرستان،  عکس شماره 7912.
پرسش و پاسخ
    پرسش:   1 ــ چگونگی جایگزینی و تغییر آب تونل در یک روز،  با توجه به طولانی بودن تونل اگر جریان آب 40 یا 50 کیلومتر در ساعت شود،  خود یک روز زمان می برد،  تا آب کانال در یک روز نو و تازه شود،  و این انرژی و سرعت چگونه تعیین می شود، و آیا امکان کشتی رانی را سلب نمی کند؟
2 ــ فشار و ارتفاع حاصل از جزر و مد در تونل آب، چگونه محاسبه و تنظیم شده است؟
   پاسخ طراح:  اولا اصولا من مسئله کشتیرانی را در تونل رد کرده ام. اگر چه این امکان وجود دارد. سیستم نقل و انتقال،  در درون تونل بشکلی هست که بمانند چرخ دوچرخه، از یک تونل میرود و از تونل دیگر بر میگردد. یا بمانند قطار، یا بزبان خارجی conveyer, بار ها در بندر شمالی یا جنوبی تحویل گرفته میشود، و آن سر تونل تحویل داده میشود.. آب در درون کانال خود بخود سرعتی ندارد. و برابر قانون ارشمیدوس، در ظروف مرتبط رفتارمکند. و چون این کانال در مقابل اقیانوس ها به اندازه تاره مو هست، هرچه مصرف شود، بلا فاصله جای آن پر میشود. (مصرف یعنی تصفیه اتوماتیک و انتقال اتوماتیک به سطح زمین) این هست که سرعت بوجود میاورد. ولی چون بارکشهای شناور و بدون موتور، و قایق یا اتوبوس های جهانگردی، با نیروی دیگری کشیده میشوند، حتی حرکت در جهت مخالف هم اثری روی آن ندارد.جواب پرسش دوم شما را آن در321 صفحه آکروبات در سایت داده ام. 10 سال پیش در تلویزیون اعلام کرده که در 100 سال آینده، سطح دریا ها، 10 متر بالا خواهد آمد. آماری که امسال منشر شده اعلام کرده که در 15 سال آینده سطح دریا ها 2/5 متر بالا خواهد آمد.(10+15=25) یعنی تائید محاسبات من. این محاسبات ، بهنگام اجرا در وضعیت محل و ارتفاع تونل محاسبه شده است
  تصویر شماره 7924  مدرک بالا آمدن سطح دریا ها که در آن 321 برگ توضیح داده شده است.
   توجه:  جهت اطلاع بیشتر درباره این پروژه ها در جستجوها بنویسید:  ایران رود،  ایران کانال،  کانال خلیج فارس به خزر،  تونل آبی خلیج فارس به خزر،  پروژه بزرگ ملی،  و اینقبیل،  و اطلاعات و عکسها و فیلم ها را ببینید.
 
آبی= روشنفکری و فروتنی،  زرد= خرد و هوشیاری، قرمز=  عشق و پایداری،  مشروح اینجا
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
   توجه 2:  مطالب وبسایت ارگ و وبلاگ گفتمان تاریخ،  توسط ده ها وبلاگ و وبسایت دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شوند،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به اصل وبلاگ من مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arqir.com.
ارگ   http://arqir.com
 

این نوشته در فنی مهندسی ارسال و , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.