Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

درک آزادی در سیستم آموزشی را باید جدی گرفت،  عدم توجه به آموزش آزادی اندیشه و بیان،  با جمعیت تحصیل کرده ای روبرو خواهیم بود،  که نمی توانند یکدیگر را درک و تحمل کنند.

درک آزادی در سیستم آموزشی

درک آزادی در سیستم آموزشی
تصویر مکتب خانه دوران قاجار، فلک کردن دانش آموز،  عکس شماره 9282.
درک آزادی در سیستم آموزشی
لوگو تاریخمند و اندیشه ورز شوید،  عکس شماره 1607.
این برگه بشماره 1387 پیوست لینک زیر است:
. . . ادامه دارد و بازنویسی می شود . . .
درک آزادی در سیستم آموزشی
درک آزادی در سیستم آموزشی
      تمام تلاش استعمار و امپریالیسم در طول تاریخ استعماری این بود،  که نگذارند مردم کشورهای زیر نفوذشان به درک آزادی اندیشه و بیان برسند.  عدم توجه به این مهم،  باعث می شود سیستم آموزشی کشورهای استعمار زده،  در دام آموزههای استعماری بیفتند،  و درسی از درک آزادی در سیستم آموزشی جا نگیرد. 
      بعد از گذشت چند سال از یک پرسش و پاسخ،  دوستی جوانی نظر زیر را برایم نوشت:
   نظر صالح:  سلام، تو سایتتون با عنوان مطلب "پریشانی بی نامها" به یک نفر فحاشی کردید،  که اسمشو نمیدونستید،  من اون بدبختم.  زمانی که شما اون همه حرف بمن زدید من ۱۸ سالم بیشتر نبود.  با سپاس فراوان از اخلاقتون.
   پاسخ انوش راوید:  درود گرامی،  من به هیچ کسی فحاشی نکردم،  منجمله شخصی که نمی شناسم.  صالح عزیز،  مقاله پریشانی بی نامها را در زیر باز پخش می کنم،  لطف کنید با دقت بخوانید،  این مطلب برای شخص خاصی نیست،  و اصلاً  هیچ فرد خاصی را هدف قرار نداده.  شما و دیگر عزیزان یکبار دیگر بخوانید،  تا متوجه شوید موضوع چه بوده است.
      صالح عزیز،  من شما را نمی شناختم و نمی دانستم چه کسی هستید،  هم اکنون نیز نمی دانم،  برای همین خواهش می کنم بخودتان نگیرید.  هدف من مشکلهای مختلف است،  که سرچشمه آن از سیستم آموزشی است.  منجمله اپیدمی بدون اسم و رسم بودن در شبکه های اجتماعی،  عدم توجه به رفتار دمکراتیک،  و غیره.
   توجه:  من همیشه سیستم هایی را هدف حمله می گیرم،  که باعث شده اند آزادی اندیشه و بیان از حافظه ملتها پاک شود.  حذف آزادی اندیشه و بیان باعث می شود،  مردم همیشه فکر کنند خود درست می گویند،  و دیگران نباید غیر از دانش آنها چیزی و مطلبی بگویند.  وقتی درک گفتگوی آزاد از بین برود،  خود بخود اهانت و بدبینی و دشمنی و ناکار آمدی پیش می آید.
   جالب:  پانزده سال پیش که وبلاگ نویسی درباره دروغهای تاریخ را شروع کردم،  گفته ها و نوشته ها درباره دروغها تاریخ،  برای همه غیر قابل باور بود.  همیشه با موجی از مخالفتهای غیر دمکراتیک،  و حتی اهانت آمیز روبرو بودم.  امروزه بعد از تلاشهای من،  تقریباً تمام باهوشها متوجه دروغهای تاریخ شدند،  که استعمارگران و استثمارگران بخاطر غارت منافع و منابع و اغفال مردم،  چقدر زیاد دروغ  تاریخی بخورد ملتها داده اند.
      خیلی ها راه مرا ادامه می دهند،  این آگاهی از دروغهای تاریخ همچنان به جمع زیادی از مردم اهل علم می رسد.  امیدوارم روزی برسد،  همه اهل تاریخ بدنبال واقعیتهای تاریخی بگردند،  و آنها را از دل تاریکیهای تاریخ،  و انبوه دروغها بیرون بکشند.  بعد از پاک سازی تاریخ از دروغهای تاریخی،  ملتها براحتی یکدیگر را می یابد،  و متوجه می شوند که یکی هستند،  و سرنوشت و آینده بهتری رقم خواهد خورد.
درک آزادی در سیستم آموزشی
 پریشانی بی نامها
      در یکی از وبسایت هایی،  که از دین و ادیان و مذهب است،  براحتی صفحات نظراتش را در اختیار یک موجود ناشناس قرار داده،  تا هر چه می خواهد از من بگوید،  البته در اعتراضهای من بخشهایی را حذف کرد.
   متن نظر انوش راوید در آن صفحه:   درود،  مدیریت محترم این وبسایت،  وقتی نام یک نفر آدم مشخص با آدرس ها مشخص در نظرات ذکر می شود،  حتماً باید به آن شخص خبر دهید تا پاسخ دهد،  عدم دقت به این موضوع بنظرم کار درستی نیست.  من در وبلاگم به هزاران نظر و پرسش پاسخ داده ام،  و وقتی نام یک شخص مشخص توسط عوامل ناشناس یا با نام و هویت الکی،  گفته می شود،  از نوشتن و تایید آن نظر خود داری می کنم،  چون به احتمال زیاد ترفند و دشمنی در کار است،  نه یک کار تخصصی جهت بالا بردن دانش.
      شما در پاسخ یک ناشناس وقتی می نویسید "بطلان سخن ایشان روشن است"  این عدم توجه در جهت ادامه رشد و تکامل علم است،  برای پیشبرد علم بهتر بود می نوشتید،  به وبلاگ خود ایشان مراجعه نمایید،  و پرسش هایتان را مطرح نمایید. البته این نظر حذف گردید.
   نظر آن ناشناس موذی:  سلام درباره فتح ایران بدست اعراب مورخی بنام انوش راوید در سایت خود همه را منکر شده است که اصلا اعراب به ایران نیامده اند و….چه باید گفت؟
   پاسخ انوش راوید:  ای ناشناس بی نام نشان،  که معلوم نیست که هستی و برای چه این چیزها را می نویسی،  فقط ذهن خود را باز کن،  درک از آزادی اندیشه و بیان داشته باش،  با دقت وبلاگم را بخوان،  و سپس از خود انوش راوید پرسشهای تخصصی بکن،  تا گردونه یادگیری بچرخد،  اینگونه که ناشناس مخفیانه می آیی،  درباره انوش راوید می نویسی،  یعنی چه؟،  جز این نیست که ترفندی در کارت است!!
      شما که هستید،  جز اینکه در همین چند کلمه نشان می دهید وبلاگ مرا نخوانده،  و فقط از روی احساسات،  نه تخصص نوشته اید.  بخوانید و پرسش نمایید،  من به هزاران پرسش و پاسخ در وبلاگ پاسخ گفته ام.  این اندک بشرها را چه شده،  که اینگونه بی نام هستند و در فکر کار بد!!
      فقط کمی،  فقط یک کم،  ذهنهای خود را باز کنید،  و با دقت مطالب وبلاگ مرا بخوانید،  بدون مطالعه مطالب وبلاگم،  الکی از قول مطالب من،  چیز می نویسید!.  سیستم آموزشی ایران چه کرده!،  که درک از آزادی اندیشه و قلم،  درک از ذهن باز،  درک از دقت در مطالعه و… و…  از شما گرفته است،  حتی توانایی نوشتن نام خودتان را از شما گرفته.
      در این زمان که استعمار و امپریالیسم برای حذف کشورهای منطقه ما بویژه ایران هزاران نقشه و ترفند دارد،  من در وبلاگم سعی در آگاهی رساندن به این مهم دارم،  و تقاضای بررسیهای دوباره برای تاریخ نویسی دارم،  تا از شر تاریخ های نوشته شده استعماری خلاص شویم.  ولی این دشمنان و عوامل ریز و درشت استعماری،  با نامهای الکی سعی در برهم زدن نظم دید جدید ایرانیها به جهان و تاریخ را دارند،  باید هوشیار بود.  وبلاگ مرا با دقت مطالعه نمایید،  تا متوجه شوید در جهت هدف یکی سازی ملتهای قاره کهن است،  نه پریشان کردن آنها.
   ادامه نظر ناشناس موذی:  اگر بخواهیم از نقد نظر ایشون بگذریم . مجبوریم حوادثی چون کربلا بعثت اعمال خلفا هجرت امام رضا و دانشگاه امام صادق و……همه را انکار کنیم،  به علاوه ایشون منکر بنی امیه و بنی عباس هستند،  و منکر فتح اسپانیا و همچنین قول صریح ایشون اینست که اسلام از زرتشتیگری گرفته شده،  زیرا فرهنگ غنی تر بر ضعیف غالب میشود … براین اساس ایرانیان دینشان تغییر نکرده!!
   پاسخ انوش راوید:  موذی ناشناس در آن نظر دروغ پردازانه،  جهت ترفند موذیانه اش در نظرات آن سایت نوشته:  "اگر بخواهیم از نقد نظر ایشون بگذریم . مجبوریم حوادثی چون کربلا بعثت اعمال خلفا هجرت امام رضا و دانشگاه امام صادق و……همه را انکار کنیم"  این گونه فوق بدجنسی در ترفند استعماری این موجودات بی نام و نشان است.  در زیر پاسخ های من به این موجود بد جنس:
    نظر موذیانه:  ایشون منکر بنی امیه و بنی عباس هستند.
   پاسخ انوش راوید:  در کجا منکر شدم،  لینک بدهید!!؟؟
   ادامه نظر:  منکر فتح اسپانیا.
   پاسخ انوش راوید:  من منکر نشدم،  یک محقق اسپانیایی منکر فتح شده،  و گفته تمدن اسلامی در اسپانیا رشد داشت،  چرا از قول من دروغ می نویسید!؟
   ادامه نظر:  همچنین قول صریح ایشون اینست که اسلام از زرتشتیگری گرفته شده.
   پاسخ انوش راوید:  چرا از قول من دروغ می نویسید!؟  من نوشته ام دینها به ترتیب در تکامل یکدیگر نقش داشتند،  و این را هم من نمی گویم،  تاریخ نویسهای ایرانی معتبر گفته اند.
   ادامه نظر:  زیرا فرهنگ غنی تر بر ضعیف غالب میشود.
   پاسخ انوش راوید:  این مورد را درست می گویید.
   ادامه نظر:  براین اساس ایرانیان دینشان تغییر نکرده!!
   پاسخ انوش راوید:  کاملاً معلوم است وبلاگم را نخوانده همینجور هوایی و بادی می نویسید،  من بارها تکرار کرده ام ایرانیها خود اسلام آوردند،  و در ترویج دین جدید کوشا بودند،  و بزرگترین و مهمترین دانشمندان را به جهان دادند،  و….
   مهم:  یکبار دیگر تکرار می کنم،  فضای مجازی ایرانی پر شده از افراد بی نام نشان،  که سعی دارند با انواع ترفندها با ایران و ایرانی مبارزه کنند.  این بی همه چیزهای بی نام نشان،  براحتی سادگان را در دام خود می اندازند،  با این دشمنان بی نام و نشان،  که معلوم نیست که و چه هستند،  پدر و مادر آنها کیست،  و آیا ایرانی یا دشمن هستند،  مقابله کنید و آنها و ترفند هایشان را افشا نمایید.
……………
   برچسبها:  درک آزادی, سیستم آموزشی, آزادی آموزشی, پریشانی بی نامها, رفتار دمکراتیک.
………….
درک آزادی در سیستم آموزشی
مستند های مربوط
مستند های بیشتر را در آپارات وبسایت ارگ ایران ببینید،  لینک آن در ستون کناری
روستای ما می تواند بعنوان یک نمونه روستا برای جذب گردشگر همراه با حفظ محیط زیست باشد مشروح در http://arq.ir/1020
* * * * * * * * * *
……………………….
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجو های ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید.  در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arq.ir.
ارگ ایران   http://arq.ir
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید
برای دریافت فهرست منابع نوشته ها در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x