Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

چند روستا و انتخاب ما داستان سرنوشت ماست که باید با مطالعه و دقت انجام شود،  احساسات دوستی و فامیلی و پول موقت و غیره را حتمی کنار گذاشت.

چند روستا و انتخاب ما

      چند روستا و انتخاب ما داستان سرنوشت ماست،  که باید با مطالعه و دقت انجام شود،  احساسات دوستی و فامیلی و پول موقت و غیره را حتمی کنار گذاشت.  وظیفه روشنفکران هر روستا و منطقه است،  که مردم عادی و کم مطالعه را برای انتخاب سرنوشت و آینده روستا و محل آگاه کنند.
چند روستا و انتخاب ما
تصویر راویدسرا از دید پهباد شخصی در  1391،  عکس شماره ۷۱۱۱.
چند روستا و انتخاب ما
لوگو عقلانیت و انسانیت پیشه کنید،  عکس شماره ۱۶۲۲.
این برگه بشماره ۱۳۷۰ پیوست لینک زیر است:
. . . ادامه دارد و بازنویسی می شود . . .
چند روستا و انتخاب ما
چند روستا و انتخاب ما
      در وسعت حدود ده کیلومتر مربع،  چند روستای چلاسر و جل و خشکرود و کوده و تکش و میانرود و حومه ها قرار گرفته است.  این روستاها امکانات وسیع دارند،  ولی می بینیم،  از امتیازات کم،  و رشد و پیشرفت کمتری برخوردار هستند.  علت آن نبود امکانات نیست،  بلکه انتخاب غیر تحلیلی و تحقیقی مردم است،  که نمی توانند روستاها و منطقه سبز خودشان را بشناسند و بشناسانند.
      یکی از این انتخابهای مردم،  اعضای شوراها و دهیارها هستند،  اینها کسانی هستند،  که باید بیشتر از همه برای آبادی و رشد و پیشرفت روستاها و منطقه تلاش کنند.  مهمتر از همه،  کارها و نتایج پیشرفت و امور مالی روستا را منتشر نمایید.  شفاف سازی داشته،  و کاملاً بفکر مردم منطقه باشند.  با کارشناسان اقتصادی و فنی کشوری برای بهبود امور مشورت نمایند،  و از آنها دعوت کنند،  که به روستای آنها بیایند.  همچنین در کارهای گروهی و همیاری های محلی شرکت و کار کنند.
      با این مقدمه می خواهم موضوعی که در چند ماه گذشته با آن برخورد داشته ام بگویم،  برای بهبود وضع تحصیلی دانش آموزان دبستان چلاسر کار می کنند.  تنها مدرسه ای که بچه های این روستاها به آنجا می روند،  محض نمونه یکبار و یک نفر از این اعضاهای شوراها و دهیارها در امور جدید مدرسه شرکت نکرده،  که هیچ،  بلکه در گروه مجازی بنام نواندیشان آموزشی،  که مسائل آموزشی روستاست،  شرکت نکرده و اگر هم عضو این گروه شده،  فوری خارج می شوند،  زیرا نمی خواهند مطلبی درباره روستای خودشان بخوانند و بشنوند.
مردم در انتخاب سرنوشت روستای خود دقت کنید و هوشیار باشید!
      در اینجا یک پرسش از بزرگان و فعالین و کارآفرینان روستا دارم،  مانند جناب آقای حسین مرادخانی مدیر تالار باغ رادمان،  آقای منوچهر دریانی مدیر کارخانه چای چلاسر،  آقای یوسف خلعتبری مدیر بومگردی کندوج،  نیما مرادخانی فعال سیاسی روستا،  مسعود نصیر مدیر صندوق مهر خشکرود و فعال اجتماعی،  حسین حاتمیان مهندس فعال فرهنگی،  و دیگر عزیزان دلسوز و صاحبان اندیشه این چند روستا….
   پرسش از عزیزان:  نظر شما برای انتخاب اعضای شورا و دهیارها چیست؟  و سفارش شما برای انتخاب این افراد چیست؟  برای انتخاب این افراد چه معیارهایی در نظر دارید؟
چند روستا و انتخاب ما

طرحهای نوین

      افکار بلند و نواندیش، همانند ریشه درخت تناوریست که در یک گلدان جای نمی گیرد.  آن جامعه ای سر زنده و پویاست،  که در آن جامعه تنوع افکار وجود داشته باشد،  نه فقط طلا، ثروت، معدن و…  آلبرت انیشتین، بزرگ ریاضی دان جهان.
   جهت اطلاع ــ  طی نشستی که در روزهای ۳۰ آذر و اول دی ۹۸ با آقای راوید و جناب دکتر شاهرخ رضایی دکترای عمران،  خانم مهندس دنیا راوید کارشناس اقتصاد کشاورزی و روستایی و مدرس زبان انگلیسی و…  داشتیم،  بیش از ۱۰ طرح کاربردی و کار آفرینی زود بازده را مطالعه،  تبیین و بررسی کردیم.
      با یاری خدای بزرگ و با نگاه نو اندیشی،  می توانیم با اجرای آنها به مرور زمان روستای زیبای مان را متحول و تبدیل به یک روستای نمونه گردشگری نماییم.  ما می توانیم در اسرع زمان در یک نشست دوستانه در پژوهشکده راویدسرا،  طی یک هم اندیشی درباره طرحها،  مطرح و مکتوب شوند.
      در مورد زمان و چگونگی اجرای آنها،  که به نظر من با داشتن چندین هدف درون طرحها و… خدمتی به مردم جامعه روستای چلاسر و روستاهای هم جوار کرده باشیم،  زیرا ما می توانیم.  از صاحب نظران رشد و شکوفایی کاری و اقتصادی روستایی،  دعوت به همفکری و همیاری می نماییم.
……………
   برچسبها:  چند روستا, انتخاب ما, چلاسر, خشکرود, جل, جل چلاسر, کوده, میانرود, تکش, حومه روستا, دهات, راویدسرا.
………….
چند روستا و انتخاب ما
مستند های مربوط
مستند های بیشتر را در آپارات وبسایت ارگ ایران ببینید،  لینک آن در ستون کناری
سخن و تقاضای مهم و ملی بانوی باشنده روستای جل غربی از مجلس و دولت http://arqir.com/699
   دهکده گردشگری کایزرزبرگ، در شمال شرق فرانسه است، روستا را گل و بلبلی کرده، و پذیرای میلیونی توریست شده است. ما نیز باید یاد بگیریم و بتوانیم، روستاهای ایران استعداد بیشتری برای جذب گردشگر دارند. مشروح در http://arq.ir/569
……………………….
    توجه ۱:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
   توجه ۲:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجو های ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید.  در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه ۳:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arq.ir.
ارگ ایران   http://arq.ir
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید
برای دریافت فهرست منابع نوشته ها در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x