Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

اتوماسیون اداری تحت وب در ایران حتماً سرو کار شما در این زمان یعنی در نیمه دوم دهه دوم قرن بیست و یک به یکی یا چند اداره در کشور ایران افتاده و می بینید که.

اتوماسیون اداری تحت وب در ایران

       اتوماسیون اداری تحت وب در ایران حتماً سرو کار شما در این زمان یعنی در نیمه دوم،  دهه دوم،  قرن بیست و یک،  به یکی یا چند اداره در کشور ایران افتاده،  و می بینید،  که از سرو کول اداره ها کاغذ و پرونده های کاغذی بالا رفته،  و همه میزها و کمد ها پر از کاغذ است.  برای هر کاری کلی فتوکپی می خواهند،  و کلی معطلی،  و گاه مردم آزاری شده است.  در مواردی کارمندها نیز مانند مراجعه کنندگان،  کم و بیش گیج و ویج و سردرگم هستند،  و تنها کاری هم که بلد هستند،  به تعویق انداختن کار است،  کارهایی که براحتی می توان با اتوماسیون تحت وب انجام داد.  وقتی با کارمندان درباره اتوماسیون صحبت می کنیم،  می گویند ببین کامپیوتر بما دادند،  آنها کامپیوتری را که روی میزاشان است،  اتوماسیون اداری می پندارند،  و می گویند،  برای همین کامپیوتر فقط یکی دو ساعت آموزش دیده اند.
اتوماسیون اداری تحت وب در ایران
تصویر برای اتوماسیون اداری در ایران،  عکس شماره 3526.
اتوماسیون اداری تحت وب در ایران
لوگو در جهت علم باشید نه عقیده،  عکس شماره 1615.
برگه شماره 1130 پیوست لینک زیر است:
. . . ادامه دارد و بازنویسی می شود . . .
اتوماسیون اداری تحت وب در ایران

کارت بی هوش

      من به کارت هوشمند ملی می گویم کارت بی هوش،  این کارتها ارزش هیچ کار هوشمندانه ای ندارند،  در اداره ها فقط کپی آنها را می خواهند،  تا در کنار کپی شناسنامه لای پرونده قرار دهند.  یعنی فقط اینها را الکی به مردم دادند،  و عده ای می گویند بخاطر پولش بود،  درصورتیکه وظیفه این کارت کار هوشمندانه است.  کار هوشمندانه وقتی می تواند انجام شود،  که اتوماسیون تحت وب اداری در کشور بطور کامل شکل گیرد.  در غیر اینصورت و عدم آگاهی رساندن درباره مهم اتوماسیون تحت وب،  باعث می شود مخارج سنگین تعداد زیاد کارمند،  و رفت آمد و معطلی و غیره،  و  کلاً صدمه و ضرر بکشور و ملت بخورد،  و کارت هوشمند هم بیهوش شود.
اتوماسیون اداری تحت وب در ایران

تعریف اتوماسیون اداری

      امروزه،  اکثر سازمانها از اتوماسیون اداری بعنوان یک ابزار مفید در جهت کاهش هزینه ها و افزایش نظم و بهره وری سازمان خود استفاده می کنند.  اتوماسیون اداری عبارت است از متصل کردن اطلاعات کامپیوترها در ابعاد جهانی و کشوری به کمک شبکه اینترنت است،  تا انتقال اطلاعات، آمارها، نامه ها و مکاتبات و نیز دستورالعمل ها به صورت کاملا یکپارچه و آسان انجام پذیرد.  با اتوماسیون اداری افراد در هر کجا که باشند،  مانند این است که داخل سازمان هستند،  و به همین علت است،  که کارها با سرعت بیشتری انجام می گردد،  و بالطبع هزینه های دوباره کاری به شدت کاهش می یابد.  جلوگیری از اتلاف منابع کشور،  و نیز مهمتر جلوگیری از پارتی بازی و زیر میزی است،  و جلوگیری از بی نظمی ها اداری است.
      بهبود کارایی پرسنل سازمان در اتوماسیون اداری کنترل بهتر فرآیندها نسبت به حالت سنتی و دستی،  بهبود خدمات به مشتریان و تکریم ارباب رجوع،  با استفاده از گردش کار در اتوماسیون اداری به وضوح رویت می شود.  انعطاف‌پذیری سیستم،  شفاف‌سازی و بهبود فرایندهای سازمان گردش کار،  کاهش دادن هزینه‌ها و تأمین مواد و منابع،  گسترده نمودن تنوع در ارتباطات سازمانی در کسری از زمان،  افزایش بهبود کیفیت اطلاعات و ارتباطات درون و برون سازمانی،  ایجاد زمان مطمئن برای تحویل نامه ها و کارها،  فراهم کردن یک دیدگاه منحصر به فرد برای کارها،  بهبود کارایی اداری و خودکارسازی.
      در نتیجه خودکار سازی فرآیند های سازمانی،  بسیاری از مراحل زائد در انجام کارها شناسایی و حذف خواهند شد.  با حذف این مراحل اضافی،  مدت زمان بیشتری برای بررسی و انجام کارهای مهم‌تر وجود دارد،  و اولویت‌گذاری برای کارها با دقت بیشتری صورت می‌گیرد،  در نتیجه کارایی کلی سیستم بهبود می‌یابد.
اتوماسیون اداری تحت وب در ایران

سیستم اتوماسیون اداری تحت وب

      این خودکار سازی،  وظیفه ایجاد ارتباطات و آرشیو اسناد را به عهده دارد،  هزینه های دوباره کاریها را کاهش می دهد،  یکی از چالش های اساسی سازمان ها و شرکت ها،  نظم نظام اداری و گردش کار آنهاست،  که به صورت سنتی انجام می پذیرد.  نامه نگاری های کاغذی در سازمان،  خود باعث خیلی از مشکلات و کندیها می شود،  و در مجموع هزینه های بالایی را بر هر سازمانی تحمیل می نماید.  چرخش یک نامه از حافظه پرسنل مربوطه خارج شده،  و به یک سیستم قوی و کارآمد و خودکار سپرده می شود.
      مدیریت و برنامه ریزی کارها،  نامه ها و امکان یادآوری رویدادها از امکانات قدرتمند دیگر سیستم اتوماسیون اداری است.  امکان نظارت مدیران بر تمام مراحل و کار های پرسنل خود از امکانات قدرتمند مدیریتی آن است.  سیستم اتوماسیون اداری تحت وب نظم و هماهنگی را برای ادارات دارد.  گردش مکاتبات اداری درون سازمانی و برون سازمانی به آسانی امکان پذیر می گردد.  حتی سازمان هایی که دارای چندین شعبه و پراکندگی جغرافیایی بالایی هستند،  میتوانند با اتوماسیون تحت وب بسیاری از چالش هایی،  که در سیستم های سنتی وجود دارد را بر طرف نمایند.
      در اتوماسیون اداری تحت وب،  هر کاربر دارای یک کارتابل شخصی است،  که در آن می تواند نامه های وارده خود را رویت کند،  و پاسخ نامه اداری را برای سایر کاربران ارسال نماید،  و سوابق نامه ها و مکاتبات قبلی خود را آرشیو الکترونیک کند.  در هر نامه امکان قرار دادن یادآوری نامه،  ستاره دار کردن نامه،  گردش کار یک نامه وجود دارد. هر نامه قابلیت امضا الکترونیکی دارد،  و به آسانی میتواند یک نامه را برای دیگران ارجاع داد،  هر شخص می تواند نامه های خود را بر اساس سلیقه سازمان یا مطابق نیاز خودش دسته بندی نماید،  و فرایند کارها را خودکار مدیریت می کند،  بدین صورت نظم کار های شخصی و آرشیو نامه ها در سازمان بهبود قابل توجه خواهد یافت.
اتوماسیون اداری تحت وب در ایران
ویژگیهای اتوماسیون اداری تحت وب
      کارتابل شخصی و امکان پاسخگویی به نامه ها،  امکان تعریف اشخاص و سازمان‌های طرف مکاتبه با مشخصات کامل فردی و کاری،  تعریف مسئولیت‌ها و سمت‌ها در نمودار سازمانی و تعریف ارتباط بین سمت‌ها،  امکان تعریف سطوح دسترسی به نامه‌های عادی، محرمانه، سری،  و تعریف اولویت نامه‌ها،  امکان تعریف و طبقه‌بندی گیرنده‌ها جهت پرسنل بصورت اتوماتیک یا انفرادی،  تعریف پوشه‌های عمومی و شخصی برای نامه،  امکان تعریف الگوی نامه از هر نوع به صورت عمومی و شخصی،  امکان تنظیم گزارش کار روزانه جهت کلیه پرسنل و مدیریت آنها،  امکان تنظیم و مشاهده قرارها،  بایگانی اطلاعات به صورت شخصی و عمومی،  تعریف نامه‌های داخلی،  نامه جدید به خارج از سازمان و نامه رسیده از خارج از سازمان،  امکان تعریف امضای مدیران به صورت عکس و انتقال آن به نامه‌ها در صورت داشتن مجوز،  امکان صدور نامه‌های داخلی،  امکان قرار دادن یادداشت روی نامه‌ها و همچنین تنظیم جواب نامه،  امکان قرار دادن زمان روی پیگیری نامه ‌ها،  ارجاع نامه به چندین شخص و یا تعریف گروه‌های مخاطب،  امکان طبقه بندی نامه ها بر اساس موضوع و پیرو،عطف و غیره،  ایجاد نامه مرتبط با نامه رسیده،  امکان ورود تصویر و اسکن نامه‌ها و ضمائم آنها،  ارائه گزارش‌های از قبل طراحی شده،  و امکان طراحی گزارش‌های مورد نیاز،  امکان گزارش گردش نامه‌ها به صورت درختی و نمودار،  دارا بودن گزارش ساز با امکان گزارشات لیست، آماری، ماتریسی، نموداری،  ارسال گزارشات با انواع فرمت،  یادآوری خودکار نامه ها و کارها،  دارای دفتر تلفن حرفه ای با انواع جستجو و غیره،  و مهمتر از همه عدم وابستگی به موقعیت مکانی کاربر،  یعنی کاربر در هر زمان و هر مکان،  می تواند از طریق اینترنت به اطلاعات سازمان دسترسی پیدا کند.
   مهم:  برای اینکه ادارات کشور ایران،  وارد تمدن جدید قرن 21 ،  منجمله اتوماسیون تحت وب شوند،  همه جا بگویید و بنویسید،  در هر اداره و مسجد و مجلس،  در این باره بگویید.
   جالب:  کارمندان پیرو مکتب و دانش قدیمی کارمندی،  در سطح های بالا تا پائین،  خود آگاه یا ناخود آگاه،  در مقابل اتوماسیون اداری مقاومت می کنند،  وظیفه جوانان باهوش است،  که برای آینده نوین آنها را آگاه نمایند.
اتوماسیون اداری تحت وب در ایران
به این دلایل نمی توانم
      در هر اداره ای می روم معمولاً از یک کارمند جوان تحصیل کرده آن اداره می خواهم با تارنمای ارگ ایران همکاری کند،  و اطلاعاتی در رابطه با کار آن اداره برای ارگ ایران رسال کند،  تا با نام خودشان منتشر کنم،  که باعث راهنمایی و کمک به مردم شود.  زیرا راهنمایی های بروز شده در اینترنت خیلی کم است.  بیشتر اوقات جواب می شنوم که چون مردم ایران با اینترنت سروکار ندارند،  فایده ندارد،  یعنی از پیش دستور عقب مانده شدن کشور و ملت را صادر می کنند.
      تا به امروز نتوانستم موافقت همکاری هیچ کارمندی را بدست آورم،  به بهانه ای مختلف می گویند:  وقت ندارم،  رئیس اجازه نمی دهد،  حراست نمی گذارد،  فایده ای ندارد.  در هرصورت چه ادارات و کارمندان بخواهند یا نخواهند،  باید بسوی اتوماسیون اداری تحت وب رفت،  که سالم و راحت سازی اداری و کم هزینه کردن سیستم اداری ایران،  و آگاهی بروز مردم را بدنبال خواهد داشت،  و اجتناب ناپذیر است.
   پرسش از عموم:  فرار کارمندان تحصیل کرده از اینترنت را چگونه باید تحلیل و تعلیل کرد؟
اتوماسیون اداری تحت وب در ایران حتماً سرو کار شما در این زمان یعنی در نیمه دوم دهه دوم قرن بیست و یک به یکی یا چند اداره در کشور ایران افتاده و می بینید که
#اتوماسیون_اداری بدون هوش مصنوعی فاقد ارزش و دست و پا گیرست.  هوش مصنوعی کار کرد سلیقه ای اداری و مالی را از بین میبرد،  و از مخارج سنگین و سهمگین دولت و مردم جلوگیری میکند. باید قانون گذاران درک و دانش خود را درباره اتوماسیون اداری تحت وب هوشمند بالا ببرند،  تا کشور و مردم را از تورم شدید کارمند و کاغذ و زمان نجات دهند.
……………
   برچسبها:  اتوماسیون اداری، اتوماسیون تحت وب، اداره تحت وب، ویژگیهای اتوماسیون، سیستم اتوماسیون، تعریف اتوماسیون اداری، . کارت بیهوش
………….
اتوماسیون اداری تحت وب در ایران
مستندهای مربوط
مستند های بیشتر را در آپارات وبسایت ارگ ایران ببینید،  لینک آن در ستون کناری
* * * * * * * * * *

……………………….
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجو های ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید.  در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arq.ir.
ارگ ایران   http://arq.ir
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
برای آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید
برای دریافت فهرست منابع نوشته ها در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x