Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

      روش نوین آموزش پایه اصل مهم آموزش است،  سیستم آموزشی ایران بجای تغییر روشهای تدریس،  روشهای تغییر در سالهای تحصیلی و نوع کتابهای درسی را پیشه می کند.  جهان بسرعت دارد زیر پای ما حرکت می کند،  و باید،  و حتماً باید،  این مهم را متوجه شد،  و بنا به شرایط،  تغییرات لازم در همه زمینه ها را درک کرد و انجام داد.

روش نوین آموزش پایه

روش نوین آموزش پایه
تصویر کلاس درس مدرن،  عکس شماره ۳۱۹۸.
روش نوین آموزش پایه
لوگو ذهن کپی پیس باقیمانده از سیستم آموزشی را کنار بگذارید،  عکس شماره ۱۶۱۳.
برگه 1350 پیوست لینک زیر است:
روش نوین آموزش پایه
روش نوین آموزش پایه
      اوایل قرن بیست،  کم کم سیستم آموزشی ایران،  از مکتب خانه ای به مدرسه ای تغییر کرد،  آن دوران،  کاملاً متفاوت با امروز ایران و جهان بود.  در آن زمان داده ها و مجلات و تلویزیون و شو و فیلم و سریال و رایانه و گوشی هوشمند نبود.  امروزه وقتی بچه ای بدنیا می آید و چشم باز می کند،  با دنیایی متفاوت از نیم قرن پیش،  که هیچ،  با دنیایی متفاوت از همین ده سال گذشته مواجه می شود،  و خود بخود روشهای یادگیری و نیازهای آموزشی او تغییر می کند،  و باید این را متوجه شد.
      اما و متاسفانه طراحهای آموزشی ایران،  هنوز در دوران آموزشی دهه های گذشته گیر کرده،  و نتوانسته اند پا و ذهن را مطابق رشد و تکامل زمان و ژن جلو ببرند،  در اینجا.  ممکن است با تعریف در دنیای مجازی و کاغذی،  آموزش موفق گفته شود.  ولی با گشتی و نگاهی به خیابانها و بازارها متوجه می شویم،  که کشور عزیز ما در تولید علم و کالا بشدت عقب مانده است.
      علم بر اساس دانشهای افراد ساخته می شود،  مردم یک کشور،  مقدار دانشها و تخصصهای متفاوت دارند،  و در جمع علم و تولید یک کشور را ایجاد می کنند.  این مقدار دانش مردم،  بر روش نوین آموزش پایه قرار دارد،  که می تواند آنها را در ابتدای زندگی،  به یادگیری و علم و تولید آشنا کند.  اگر آموزش پایه اشتباه،  و دور از واقعیت و شرایط زمان باشد،  نتیجه آن را می توان در خیابانها و بازارهای امروز ایران متوجه شد.
      ما تصمیم گرفته ایم،  که با یک کار گروهی،  تلاش کنیم تا روش نوین آموزشی پایه را با کمک و یاری مدیر و مربیان عزیز دبستان شهید حاتمیان روستای چلاسر،  طراحی دوباره و در اینترنت منتشر کنیم.  امیدواریم معلم های عزیز از کل کشور،  در این کار کمک و راهنمایی کنند.
روش نوین آموزش پایه

فهرست روش نوین آموزش پایه

       نوشته های بیشتر روش نوین آموزش پایه را در جستجوی ارگ ایران بیابید،  ممکن است مطلب مورد نظر شما در برگه های دیگر باشد،  و یا در این فهرست بروز نشده باشد.
 
لینکها
 
1
 
 
2
کلیک کنید:  روش نوین همیاری دانش آموز
 
3
کلیک کنید:  بزودی پست می شود
 
4
 
 
 
 
 
……………
روش نوین آموزش پایه
چگونگی روش نوین آموزش پایه
      هر روش جدید برای هر کاری نیازمند پژوهشهای گسترده است،  که با مطالعه و تجربه و آزمایش و حتی آزمون و خطا بدست می آید.  ایجاد روش جدید تنها با خواندن و استفاده از نظرات و دانش دیگران مقدور نیست،  بلکه باید تمام جوانب مورد را در نظر داشت.
      من انوش راوید نیز با پانزده سال وبلاگ نویسی،  توانایی جمع بندی و پژوهشهای اینترنتی و انتشار مطالب را دارم.  انتشار اینترنتی کارهایی که برای ایجاد روش نوین آموزش پایه است،  باعث می شود،  جمع زیادی از پژوهشگران و معلمان و علاقمندان به این علم،  از کار ما آگاه شوند.  در نهایت جمع شدن جمعی متخصص را در پی دارد،  که توانایی بیشتر و بیشتر بهمراه خواهد آورد.
      یادآور شویم روش نوین آموزش پایه،  صدمه ای به روشهای موجود نمی زند،  بلکه راهکارهایی پیدا می کند،  که روشهای موجود با شرایط رشد و تکامل علم،  و تاریخ اجتماعی هماهنگ شود.
 ……..
فقر نسبی در روستاها
   پرسش مهر ۹۸ از پایگاه دهکده جهانی،  روستای خشکرود و چلاسر:  چه راه کارهایی دارید برای این که دانش آموزان فقیر در مدارس روستایی در کلاس درس از گرسنگی غش نکنند،  تا معلمان با آرامش درس بدهند؟!  و به طور خلاصه چه نظرات و راهکارهایی برای فقر زدایی در روستاها به خصوص در روستای مرکزی چلاسر دارید؟ 
      لطفاً در صورت تمایل از همین رسانه ما رو از راه کارهای مفید و سودمند خود،  بهره مند سازید.
……………
   برچسبها:  روش نوین، آموزش پایه، روش آموزش، آموزش ابتدایی، انوش راوید، دبستان چلاسر، خشکرود.
………….
……………………….
    توجه ۱:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
   توجه ۲:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجو های ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید.  در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه ۳:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arq.ir.
ارگ ایران   http://arq.ir
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید
برای دریافت فهرست منابع نوشته ها در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم نظری
مریم نظری
4 سال قبل

سلام و درود بر استاد راوید عزیز

بسیار عالی بود

حرف زیاد زده شده ، دیگه باید دست به کار شد

نباید به امید تغییر در وزارت آموزش و پرورش دست رو دست گذاشت



2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x