Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

بررسی دیدگاههای هفت دروغ بزرگ تاریخ که در وبسایت هواداری نوشته شده و این دیدگاهها نشان دهند ذهن ناشایست تعدادی از هموطنان هستند که خیلی بد است.

بررسی دیدگاههای هفت دروغ بزرگ تاریخ

تصویر پرچم شهداد نشان مهم از قدیمی ترین تاریخ و فرهنگ و جامعه،  عکس شماره 3117.
 این برگه بشماره 1434 پیوست لینک زیر است:
کلیک کنید:  تاریخ و فرهنگ و جامعه
لوگو در جهت علم باشیم نه عقیده،  عکس شماره 1615.
بررسی دیدگاههای هفت دروغ بزرگ تاریخ

چگونگی پندار

      تقریباً همه اشخاص اهل مطالعه اجتماعی و جامعه شناسی و اینقبیل می دانند،   تعداد زیادی از ایرانیها در نوشتن دیدگاه،  در بخش کامنتهای شبکه های اجتماعی وضع خوبی ندارند.  این عده ضمن ادعای علم و دانش در همه رشته ها و گرایشها،  با اهانت و بی ادبی نظر خود را می نویسند.  این نوع رفتار نیازمند بررسی دقیق علمی است،  که علت چیست و چرا اینگونه است.
      از نظر من مشکل اصلی در سیستم آموزشی ایران است،  که نتوانسته درک و دانش از آزادی اندیشه و بیان،  و احترام به نظراتی که نقص کننده حقوق بشر نیست،  و برخورد علمی با دیگران را آموزش دهد.  آموزش که هیچ،  حتی نتوانسته سطحی این مهم را بگوید.  اگر سیستم آموزشی به این مهم توجه نکند،  بزودی خودش با دست بیرون آمده هایش از بین می رود.
      در ارگ ایران بارها و بارها به این مهم سفارش شده،  زیرا در کامنتهای همین ارگ ایران زیاد برخورد داشتیم،  مانند لینک زیر "فاجعه درک و دانش و بینش".  موضوع مهم این است،  که شاید سیستم آموزشی ایران آنچنان متوجه این روش کامنت نویسیها نشده است،  بهمین جهت وظیفه روشنفکران و نیک اندیشان و آینده نگران است،  که آنرا مرتب گوشزد کنند.

کلیک کنید:  فاجعه درک و دانش و بینش

      برای تأثیر گذاری و تغییرات در علم تاریخ،  با کار گروهی همراه برنامه اصولی،  میتوان به موفقیت رسید،  انوش راوید در شهریری،  عکس شماره7032
بررسی دیدگاههای هفت دروغ بزرگ تاریخ

7 دروغ بزرگ تاریخ

     متن زیر در یک تارنما نوشته شده بود،  دیدم حدود 50 کامنت برای آن نوشتند:
تعداد کل کامنتهای نوشته
کامنتها پرسش دانش مربوطه
کامنتهای عادی ساده نویس
کامنتهای دارای بار اهانت
50
5
20
25
مهم:  شما نیز لطف نمایید بررسی کنید،  و دیدگاه خود را بنویسید.
متن نوشته در تارنمای طرفداری:
دروغ اول :  مهاجرت آریاییان به ایران.
حقیقت ماجرا :  بدلیل تغییرات آب و هوایی بزرگترین مهاجرت تاریخی انسانها از ایران به سمت نقاط مختلف اروپا و هند و آسیای مرکزی صورت گرفت.
دروغ دوم :  حمله یونانیان به ایران.
حقیقت ماجرا :  کودتای فرمانده ایرانی گارد جاوید علیه حکومت هخامنشی و تحریف اون به نام یونانیها.
دروغ سوم :  حمله اعراب به ایران.
حقیقت ماجرا :  انتقال قدرت کشور پهناور ایران از شرق به غرب و تحریف اون به نام اعراب.
دروغ چهارم :  حمله مغولها به ایران.
حقیقت ماجرا :  انتقال قدرت از غرب به شرق بدست طوایف ایرانی شرقی و تحریف اون به نام قوم مغول.
دروغ پنجم :  کشف آمریکا توسط کریستف کلمپ.
حقیقت ماجرا :  قاره آمریکا هزاران سال قبل بدست اقوام مختلف ایرانی ، عربی و شرقی کشف و چند قرن قبل بدست فرمانده نظامی انتخاب شده توسط واتیکان بنام کریستف کلمپ نابود شد و ثروت هنگفت و مکاشفات تمدنهای اونجا به غارت اروپاییان درآمد.
دروغ ششم :  مکان جاده ابریشم.
حقیقت ماجرا :  استان شرقی چین و نه کشور چین امروزی مرکز تولید باروت و ابریشم خالص بود و برای صادرات محصول خود به غرب و اروپا از جاده راه ری یا همان ابریشم استفاده میکرد.
دروغ هفتم :  مکان تمدن آتلانتیس.
حقیقت ماجرا :  آتلانتیس کلمه پهلوی و به معنای جایگاه آتش بلند می باشد و تمدن آتلانتیس در محدوده جیرفت تا کاشان امروزی ست.
قبل از نقد و نظر ابتدا با طرح پرسش گردونه یادگیری را بچرخانید،  عکس شماره 8602.
بررسی دیدگاههای هفت دروغ بزرگ تاریخ

بررسی دیدگاهها

      در زیر تعدادی از دیدگاه های یک روز را بررسی کردم:
اولین دیدگاه:  منبع بگو.
دومین دیدگاه:  کسی ک حمله اعراب ب ایرانو انکار کنه،  سنتی و صنعتیو با هم میزنه.
سومین دیدگاه:  چی میزنی.
چهارمین دیدگاه:  با بقیه کاری ندارم ولی دروغ بودن مورد پنجم دیگه آشکار شده،  خیلیای دیگه قبل کریستف کلمپ به آمریکا رفته بودن حتی نقششو عثمانیا هم داشتن.  بین این هایی که نوشتی تنها مواردی که تحقیق آکادمیکی درباره ‌شون دیدم مورد دوم و سومه.  مورد دوم رو خانم فرخ زاد یه کتابی به نام "کارنامه به دروغ: جستاری در شناخت اسکندر مغانی از الکساندر مقدونی" براش نوشتن اما تحقیق خاص دیگه‌ای درباره ‌ش ندیدم.  مورد سوم رو مرکز "اناره" توی آلمان روش کار کرده و نظریات بی نهایت چالش برانگیزی درباره‌ تولد اسلام و فتوحات اعراب ارائه دادن و ده‌ها کتاب درباره‌ ش نوشتن از جمله "آغاز اسلام: از اوگاریت به سامره" از پوپ.
      بنظرم حداقل مورد سوم جای تامل داره و توی دنیا هم بطور جدی درباره‌ ش بحث شده و میشه؛ هر چند این نظریات اینقدر بدیع هستن که برای اغلب مردم (به خصوص مسلمون) پذیرششون بشدت سخته.  الان دقت می کنم مورد سومتون هم جای بحث نداره. پژوهشگرای اناره هیچوقت حرفی درباره انتقال قدرت از شرق به غرب نزدن، اصلا دولت ساسانی هم مقرش و هم زادگاهش غرب ایران بوده!
پنجمین دیدگاه:  این مطلبی که این شخص بیان کردن یک مطلب آموزنده ی خوب داره:  بسیار زیاد دیدم کسانی که سعی دارن سسشعر اعظم بگن چون به لحاظ منطقی و فنی کم میارن کلا با زرنگی سعی میکنن بزنن زیر کل منطق بحث، مثال:
مثلا شما میگی چرا زبان حکومتی عربی شد؟!  میگن اصلا از اولش هم عربی بود!  میگی پس چرا قبلش دیوار نوشته های تاریخی و ظروف و مدارک بجا مونده عربی نبود؟!  میگن اونا کار یهودیاست!
میگی پس چرا زبان مردم کوچه و بازار و مناطق مختلف عربی نشد،  و فقط حکومت عربی کتابت میکرد؟!  میگه کار مورخان دروغگوی غربیاست! (حالا اینکه غرب چه سودی میبره که بخواد به ایرانیها شخصیت و گذشته بده بماند!).
دوستان گلم کسی که بخواد نفهمه و به دلایل ایدئولوژیک سعی داره یک هویتی رو پاک کنه (چون به ضرر صنفشه مثل هویت ایرانی بودن در برابر حکومت اسلامی) رو نمیشه آگاه کرد! چون این اشخاص پول میگیرن که خردسالان و ناآگاهان رو گول بزنن و مغزشویی کنن، این اشخاص برای گذران زندگی حق بقیه مردم رو میخورن و بهشون حرف میفروشن.
ششمین دیدگاه:  چی میگی بزرگوار. عجب استدلال هایی:) عالی بود این پستت.
هفتمین دیدگاه:  دلیل بیار.
هشتمین دیدگاه:  بذار دروغ 8 ام رو بگم: این پست تمام حقایق رو با عدله منطقی بیان کرده.  حقیقت: محتوای این پست (عذر میخوام) مضخرفاتی بیش نیست!
نهمین دیدگاه:  طبق فرضیه شما حمله اعراب به ایران دروغه قبول، دلیل این رو توضیح بده که چرا از 1400 سال قبل تا 1100 سال قبل یهو همه کتابهای ایران به زبان عربی نوشته شد (اسامی اشخاص عربی شد و تا الان هم ادامه داره) و سکه های ضرب شده ی اون دوره تاریخی (که حتی تو ناصر خسرو به وفور یافت میشه) چرا بنام امویان و بنی عباسی ضرب شده؟! و چرا در فاصله ی کم ایرانیان مسلمان شدن؟!.
طبق فرضیه شما حمله مغول ها به ایران دروغه قبول، دلیل این رو توضیح بده که چرا از قرن هفتم تمام شاعران پارسی دم از حمله ی خونخواران مغول میزنن (گلستان و بوستان سعدی و دیوان حافظ) و چرا همزمان مورخین در چین و هند و روسیه و تا اتریش حمله ی مغول رو گزارش میکنن(چین و هند و روسیه و خاورمیانه تا مرز اتریش توسط مغولها فتح میشن) و سکه های ضرب شده ی اون دوره تاریخی چرا بنام مغولها و تیموری سکه ضرب شده؟! و چرا در فاصله ی کم زبان ترکی پراکنده شد؟! حالا نگارگریها و نقاشیهای بجا مانده از مناره هایی که با سر ساختن بماند.
دهمین دیدگاه:  شماره یک : اگر دروغه چرا در زبان های هندوستان و زبان های ایران و زبان های اروپا واژه های بسیار زیادی هم مانند هم هستند؟ ؟؟
شماره دو : اگه دروغه چرا بر روی سکه های که از افغانستان کشف شده به خط یونانی نوشته شده؟؟؟
شماره سه : اگه دروغه چرا انقدر کلمات عربی تو زبان های ترکی و فارسی و هندی هست؟؟
شماره چهار:اگه دروغه چرا در افغانستان مردمان شبیه چینی ها و مغول ها مثل هزاره ها وجود دارن؟؟
شماره پنج: واقعا دروغه چون قبلش وایکینگ ها و مراکشی ها هم اونجا رفته بودن
شماره شش: هر شهری که جاده ابریشم ازش میگذشت اسنادش از دوره های مختلف وجود داره از زمان هخامنشیان تا مغول هم استفاده میشده.
شماره هفت : واقعا دروغه و افسانه محلی آتنی هاست.
یازدهمین دیدگاه:  جنس ناب که میزنی همین میشه.
دوازدهمین دیدگاه:  از این هفت تا فقط کلمبو قبلا شنیده بودم،  درست نمیدونم ولی فکر کنم قبلش یه امریکو نامی کشف کرده بود امریکا رو
سیزدهمین دیدگاه:  مهمترین چیز در این مواردی گفتی منبعه… منابع مورد اطمینان…  هزاران منبع وجود دارن و حتی از نظر علمی ثابت میکنن خدا وجود نداره.  تمام ادیان الهی ساخته ذهن ناقص بشریت هستن….از اون طرفم هزاران منبع وجود داره که وجود خدا و ادیان الهی رو ثابت میکنه؟؟؟
الان به نظر خودت وجود خدا یه دروغه یا حقیقت؟؟؟
چهاردهمین دیدگاه:  عه جان من راست میگی.
پانزدهمین دیدگاه:  یک و 5 و 7 احتمالش هست دروغ باشن ولی بقیه یه کم بعیده.
اما بازم قضاوت نمی کنم و منتظرم دلایلش رو ببینم شاید قانع شدم
شانزدهمین دیدگاه:  دلایل تو خصوصی میگی؟
هفدهمین دیدگاه:   7 و 5 شاید دروغ باشن ولی بقیشون درستن.
هجدهمین دیدگاه:  مریخم ایرانیا کشف کردن،  خبر دارم.
نوزدهمین دیدگاه:  حالا اون اتلانتیسه میشه گفت دروغه ولی بقیه دیگه مستندای تاریخی در موردشون هست کلی کتاب دست نوشته از اون دوران هست.
بیستمین دیدگاه:  خیلی راحت میشه همه چیز رو انکار کرد.  مثلا من همین الان میتونم وجود خورشید رو انکار کنم،  و تا وقتی که خودم نخوام هیچکس نمیتونه منو متقاعد کنه!!!!  حالا اینکه دلیل و مدرکی برای انکار کردنم دارم یا نه و یا اینکه آیا دلایلم علمی و مستدل هستش بحث دیگریه.
بیست و یکمین دیدگاه:  الان چرا دروغن اینا بزرگوار؟؟
بیست و دومین دیدگاه:  همش راست بود که!  اگر دلیلی دارید برای دروغیش بهم بگید چون من واقعا نمیدونم.
بررسی دیدگاههای هفت دروغ بزرگ تاریخ
چگونگی پندار
      آنچه ما را به نابودی میکشاند،  کسانی هستند که برای انجام دادن کاری،  که ذاتاً نادرست است، صادقانه و متعهدانه و با تمام وجود تلاش میکنند.  عکس شماره 7081.
……………
   برچسبها:  بررسی دیدگاهها, هفت دروغ, دروغ بزرگ, دروغ تاریخ, چگونگی پندار, بررسی نظرات.
………….
بررسی دیدگاههای هفت دروغ بزرگ تاریخ
مستندهای مربوط
مستندهای بیشتر را در آپارات و نماشا لینک آن در ستون کناری ارگ ایران
شهر سازی در شمال ایران رونق زیادی دارد، چه خوب بود طرحهای ملی و بزرگ راهبردی اساسی برای اینکار اجرا می شد. مشروح در لینک http://arq.ir/1394
* * * * * * * * * *
……………………….
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین عکسها و مطالب ارگ ایران را بیابید.
   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجوهای ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید،  و در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند.
   ــ  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید.
برای دریافت فهرست منابع نوشته ها،  در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x