Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

تاریخ وبلاگ نویسی انوش راوید در زمانی زندگی میکنیم که براحتی میتوانیم اتفاقهای مورد نظر خود را بنویسیم و براحتی منتشر کنیم.  از این فرصت یا برکت علم و دانش باید بهره برد و گفت و نوشت.  در گذشته ها محدودیت زیادی برای نوشتن و منتشر کردن بود.  چه بسا اشخاص زیادی بودند،  که ضمن علاقه برای ایده پردازی،  نتوانستند نظر و دانش و زندگینامه خود را منتشر کنند.  در این برگه موضوعی بنام تاریخ وبلاگ نویسی انوش راوید باز میکنم و سعی در تشویق برای وبلاگ نویسی مینمایم.

تاریخ وبلاگ نویسی انوش راوید

تاریخ وبلاگ نویسی انوش راوید
تصویر صفحه اول جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران،  عکس شماره ۸۸۴۵.
تاریخ وبلاگ نویسی انوش راوید
لوگو در جهت علم باشید نه عقیده،  عکس شماره ۱۶۱۵.
برگه 1219 پیوست لینک زیر است:
تاریخ وبلاگ نویسی انوش راوید

سال روز نگارش وبلاگ انوش راوید

      اول شهریور ۱۳۸۴ اولین وبلاگ خودم را در بلاگفا به نام جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران باز کردم.  در یکی دو ماه اول چندان به وبلاگ نویسی وارد نبودم،  که هیچ،  در آن زمان امکانات اینترنت و اینترنتی هم برای وبلاگ نویسی خیلی کم بود.  برای همین سال روز ایجاد وبلاگ انوش راوید را اول شهریور می دانم.
تاریخ وبلاگ نویسی انوش راوید

چرا وبلاگ نویسی

      قبل از اینترنت امکان اینکه هر شخص بتواند نظر و عقیده و دانش خود را مطرح کند،  خیلی کم بود.  باید کتاب می نوشت،  کلی حوصله می کرد،  وقت و زمان را از دست می داد،  و در ضمن کتاب بازخورد و پرسش و پاسخ ندارد.  کتاب می شود صرفاً نظر های یک نویسنده در همان زمانی که کتاب را می نویسد.
      یا اینکه قبل از اینترنت به نشریات نامه بنویسد،  و مطلب خودش را بفرستد.  آنها نیز در یکی از صفحات داخلی،  آیا چاپ کنند یا نکنند،  و باز هم مانند ارتباطات قبل از اینترنت امکان پرسش و پاسخ وجود ندارد.  مطالب و مقاله های بدون پرسش و پاسخ،  و بدون باز نشر در قرن جدید،  می شود مقاله مرده و فاقد ارزش علمی،  در اینجا.
      من نیز تا قبل از اینترنت برای نشریات مطالبی می فرستادم،  و آنها نیز کم و بیش چاپ می کردند.  همیشه منتظر نظرها و پرسشهای خوانندگان بودم،  این امکان نبود.  تا اینکه اینترنت آمد،  با وجود اینترنت و وبلاگ،  در اولین فرصت،  که اول شهریور ۱۳۸۴ باشد،  با باز کردن وبلاگ تعدادی از مقالاتم را در وبلاگ منتشر کردم.  از همان روزهای اول نظرها و پرسشهای خوانندگان رسید،  و باز نشرهای مطالبم را در اینترنت دیدم،  که خیلی عالی بود و خوشحال شدم.
      متأسفانه اولین وبلاگم را از دسترسم خارج کردند،  متعاقب آن سالی دو یا سه تا از وبلاگها و وبسایت هایم را به همین سرنوشت دچار کردند.  البته اینترنت کلی امکانات دارد،  که از آنها استفاده می کنم،  تا مقدار دانش خود را با دیگران جهت بررسی مطرح کنم.
تاریخ وبلاگ نویسی انوش راوید

وبلاگ ارگ ایران

      بعد از حذف و…  شدن وبلاگ جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران توسط دیگران،  و پیدا شدن حساسیت از نام جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران،  وبلاگ جدید را با نام ارگ ایران آغاز کردم.  در وبلاگ ارگ ایران غیر از بررسی دروغهای تاریخ،  مسائل اجتماعی را نیز مطرح ونوشتم و بررسی کردم.
      بنظرم مهمترین موضوعی که در وبلاگ نویسی و به نوعی تولید علم مطرح کردم،  این بود که آنچه را می نویسم،  یا دیگران می نویسند و می گویند،  همه علم نیست،  فقط مقداری از دانش شخص است.  این دانشها  ممکن است اشتباه یا دروغ باشد.  بهمین جهت همیشه می گویم،  که در هر مورد می خوانید و می شنوید،  فعالانه دخالت کنید،  و با نظر و پرسش گردونه یادگیری را بچرخانید.
      ما در سیستم آموزشیمان یاد گرفتیم،  که هر چه می خوانیم و می شنویم،  و یا آنچه که به نوعی و یا با ترفند بخوردمان می دهند،  همه علم است.  متقابلاً یاد گرفتیم،  هر چه می گوییم و می نویسیم،  ادعای یک علم است.  شما در هیچ کتاب و نوشته و گفته نمی بینید و نمی شنوید،  که گفته باشند این مقداری از دانش من است،  و ممکن است اشتباه یا دروغ باشد،  و درباره آن پژوهشهای عمیق علمی کنید،  مشروح در سخن ارگ ایران.
تاریخ وبلاگ نویسی انوش راوید
   5 شهریور روز حکیم فیلسوف و شیمی دان ایرانی،  زکریای رازی و روز داروسازی گرامی باد،  عکس شماره ۸۸۵۰.
سال روز ایجاد وبلاگ انوش راوید
مستندهای مربوط
مستندهای بیشتر را در آپارات وبسایت ارگ ایران ببینید،  لینک آن در ستون کناری
تیزر معرفی تارنمای ارگ ایران 
……………………….
    توجه ۱:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  وبلاگ انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
   توجه ۲:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجو های ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید.  در جهت دانش مربوطه وبلاگم،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه ۳:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند.
 
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x