Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

سالن موزه مجازی دوران دوم اسلامی ایران
از 900 تا 500 سال پیش
. . . این صفحه بزودی کامل پست می شود و ادامه دارد . . .
توپ به غنیمت گرفته شده
   تصویر توپ برنجی 400 ساله،  به غنیمت گرفته شده از شکست ارتش پرتقال در مقابل سپاه شاه عباس صفوی در جزیره هرمز،  ساخته شده در1591 میلادی،  زمان فیلیپ دوم پادشاه پرتقال و اسپانیا در پرتقال.  محل نگهداری،  محوطه موزه نادری (آرامگاه نادر شاه افشار) مشهد،  عکس شماره 5567.
سه ققنوس
    تصویر بشقاب سه ققنوس با دم های کشیده خود به دور حلقه مرکزی که از سه نیلوفر آبی تشکیل شده است،  عکس شماره 5219.  این اثر به دلیل رنگ بلوطی آن و همچنین نقش ققنوس،  مسلما در دسته آثار سبک سلطان آباد قرار می گیرد.  کهن ترین آثار با نقش ققنوس در ایران متعلق به دیواره های سرامیکی کاخ های تخت سلیمان است.  
ظرف برنجی
تصویر ظرف برنجی نقره کاری شده،  قرن ۱۴ میلادی غرب ایران،  عکس شماره 5204.
مینا کاری
تصویر مینا کاری آبی سپاهان،  از موزه هنر ایران،  عکس 7215.
تشتک زیبا
   تصویر تشتک قرن چهاردهم میلادی دوره خانات ایرانی،  محل کشف غرب ایران،  طرح و جنس منبت کاری برنج با طلا و نقره،  محل نگهداری موزه متروپلیتن شهر نیویورک،  عکس شماره 5235.
کاسه لاجوردی
   تصویر کاسه لاجوردی،  بین قرون 13 و 14 میلادی دوره خانات ایران،  طرح لعاب کاری مزین به طلا و لاجورد،  محل نگهداری موزه متروپلیتن شهر نیویورک،  عکس شماره 5236.
دو جام شیشه ای
   تصویر دو جام شیشه ای پیدا شده در نیشابور،  دوران غزنویان،  حدود 800 تا 900 سال،  که در موزه متروپولیتن نیویورک به نمایش گذاشته شده است،  عکس شماره 5563.
 
 
آبی= روشنفکری و فروتنی،  زرد= خرد و هوشیاری، قرمز=  عشق و پایداری،  مشروح اینجا
    توجه:  اگر وبسایت به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
ارگ ایران   http://arq.ir