Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

مطالب ویژه تارنمای ارگ ایران مجموعه نوشته هایی برای دانستن از چگونگی این تارنما،  مانند تعریف نام و زمان آغاز،  نویسندگان و شیوه خواندن این تارنما،  و هر آنچه از این تارنماست.

مطالب ویژه تارنمای ارگ ایران

مطالب ویژه تارنمای ارگ ایران
تصویر یک قلعه تاریخی در ایران،  عکس شماره 2415.
مطالب ویژه تارنمای ارگ ایران
تصویر لوگو در دانش و بینش انقلابی باشید،  عکس شماره 1610.
این برگه بشماره 100 پیوست لینک زیر است:
مطالب ویژه تارنمای ارگ ایران

فهرست مطالب ویژه تارنمای ارگ ایران

       نوشته های بیشتر مطالب ویژه تارنمای ارگ ایران را در جستجوی ارگ ایران بیابید،  ممکن است مطلب مورد نظر شما در برگه های دیگر باشد،  و یا در این فهرست بروز نشده باشد.
ردیف
موضوع
تعداد پست
1
1  پست
2
1  پست
3
1  پست
4
1  پست
5
1  پست
6
3  پست
7
5  پست
8
5  پست
9
 
10
 
11
کلیک کنید: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
…………….
مطالب ویژه تارنمای ارگ ایران

ارگ یا ارک در ایران

      ارگ نقش مهمی در تاریخ ایران داشته است،  از ابتدای تاریخ سران اداره امور در ارگ های محکم و قوی بسر می بردند،  و مرکز اصلی اداره امور در ارگ قرار داشت.  بدلایل تاریخی و جغرافیایی،  اولین حکومتها در ایران کنونی بوجود آمدند،  و بمرور به تمام جهان رفتند،  آنچه که از آثار تاریخی پیداست،  هزاره های اول و دوم خورشیدی ایرانی،  در جنوب ایران،  هزاره های سوم و چهارم در بین النهرین،  و هزاره های پنجم و ششم،  در مناطق وسیعتر در تمام جهان پخش شدند،  و به همین نسبت زمانی و نیاز مکانی،  ارگ نیز در تمام جهان بوجود آمد،  مشروح در اینجا.
مطالب ویژه تارنمای ارگ ایران

تعریف ارگ یا ارک

      ارگ یا ارک،  بخش بالایی یک کاخ یا قلعه است،  که خود بصورت یک کاخ یا قلعه کوچکتر می باشد،  ارگ محل اقامت و فرمانروایی حاکمان یا بزرگان بوده است.  غالباً ارگ دارای دیوار و برج و باروی مجزا،  درون یک سازه بزرگ دیگر بوده است.
  ــ  در این تارنما از دو آوا نوشته ارگ و ارک استفاده می شود.
   ــ  ارگ = ارک = ا = بلندی + ر = وابسته، رفته + ک = کوه و کمر و کاخ،  جهت اطلاع بیشتر به حروف هیروکلیف جی مراجعه نمایید.
مطالب ویژه تارنمای ارگ ایران
تصویر ارگ بم بعد از تعمیرات و قبل از خراب شدن بر اثر زلزله،  عکس شماره 4500.
مطالب ویژه تارنمای ارگ ایران
معروف ترین ارگ های ایران
   نام تعدادی از ارگ های معروف و دیدنی ایران:  ارگ بم،  ارگ هرات،  ارگ زند،  ارگ تهران،   ارگ تبریز،  ارگ فورگ،  و…999999999. 
کلیپ شماره 178 ، ارگ بم در انتهای این برگه.
مطالب ویژه تارنمای ارگ ایران
فلسفه و منطق ارگ ایران
      همانطور که در تعریف ارگ نوشتم،  ارگ یا ارک تعیین کننده همه چیز در تمام حوزهای اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و غیره بود،  از بود و باش مردم،  تا دفاع سیاسی و نظامی و جنگ و غیره.  اما من در وبسایت ارگ ایران،  دید بالاتری نسبت به فلسفه و منطق سنتی و تاریخی ارگ دارم.  تلاش برای باز کردن ذهن هایی دارم،  که در سیستم های کهن و قدیمی،  تلاشی برای باز کردن آنها انجام نمی دادند،  که هیچ،  بلکه سعی می کردند،  با ارائه انواع بسته های اجتماعی و غیره،  ذهن ها را سرد و فسیل نگهدارند.
      در واقع با ایجاد پویایی و شکوفایی،  و گردش کاری و گپی،  در تاریخ و تاریخ اجتماعی،  حرکت های نوین و سازنده در جامعه حاصل می شود،  ولی در شکل سنتی ارگ،  تعریف این موضوع،  فقط بسته نگهداشتن بوده است.  شاید با دید بعضی ها این فلسفه جدید مورد نظر من،  برای ارگ مجازی چیز مهمی نبوده و نیست،  ولی فقط در یک دید کوچک متوجه می شویم،  که بسیاری مشغول گفتن و نوشتن درباره نگرشهای نوین به تاریخ علمی شده اند.
      طرح مهمی که قبلاً وجود نداشت،  و همه همان بسته های گمراه کننده را با جان دل پذیرفته بودند.  در این میان یک درصد با هوش متخصص مربوطه،  خواسته یا نخواسته،  بشدت دارند از وبسایت ارگ ایران،  یا همان ارگ مجازی من،  حمایت می کنند.  حتی آنهایی که با دید های حاصل از علم و دانش ارگ ایران مخالفت می کنند،  آنها هم ندانسته در جهت اهداف ارگ ایران حرکت می کنند،  زیرا ناخودآگاه ذهن آنها و تعداد وابسته به آنها،  از انجماد تاریخی و اجتماعی در حال آب شدن است.
      عده ای با دید کم و کوچک و کوتاه،  فقط خود و اطراف خود و چند نفری که با آنها سرو کار دارند،  را می بینند،  درصورتیکه برای قرن 21 باید دید وسع داشت،  و این فقط با درک درست از علم و تخصص حاصل می شود.  من سعی می کنم در ارگ ایران،  این مسائل را در نظر بگیرم،  که خود بخود متعاقب آن کار جمعی و گروهی را می طلبد،  در سخن وبلاگ توضیح نوشته ام.  برای همین ارگ ایران،  دید وسیعتر از بالا و از بلندای ارگ ارائه می دهد،  نه یک دید بسته یکفره دگم و دیکتاتوری،  جهت یک کار محدود و بسته خود خواهانه.  در نتیجه پیش بسوی کار جمعی و تخصصی سازمان یافته در محیط دمکرات است.  
مطالب ویژه تارنمای ارگ ایران
   عکس هوایی از راویدسرا،  که توسط یک پهباد کوچک مهندسی گرفته شده است،  مشروح در اینجا،  عکس شماره 7737.
از خود شروع کنیم
مطالب ویژه تارنمای ارگ ایران مجموعه نوشته هایی برای دانستن از چگونگی این تارنما
باید یاد گرفت بطور کامل ادب و احترام بدیگران و عقاید را رعایت کنیم،  و از نقد و انتقاد و کاریکاتور و حرف مفت نسبت بخود ناراحت و عصبانی و رنجور نشویم،  یعنی آزادی اندیشه و بیان را از خود شروع کنیم.
……………
   برچسبها:  مطالب ویژه, ویژه تارنمای, ارگ ایران, تعریف ارگ, ارگ ارک, تعریف ارک, فلسفه ارگ, منطق ارک, معروفترین ارگها, ویژه وبسایت.
………….
مطالب ویژه تارنمای ارگ ایران
مستندهای مربوط
مستندهای بیشتر را در آپارات وبسایت ارگ ایران ببینید،  لینک آن در ستون کناری
 
* * * * * * * * * *
 
……………………….
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین عکسها و مطالب ارگ ایران را بیابید.
   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجوهای ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید،  و در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند.
   ــ  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید.
برای دریافت فهرست منابع نوشته ها،  در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x