Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

این صفحه را  نقشه قدیمی گنجنامه معروف نامیدم،  زیرا زمین گنج امانتی است،  که طبیعت در اختیار ما قرار داده،  و باید برای حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.
نقشه قدیمی گنجنامه معروف
      این صفحه را نقشه قدیمی گنجنامه معروف نامیدم،  زیرا زمین گنج امانتی است،  که طبیعت در اختیار ما قرار داده،  و باید برای حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.  این نوشته برای آگاهی رساند و ایجاد دقت برای جغرافیای جمعیت نسبی در مدنیت ایران است.
نقشه قدیمی گنجنامه معروف
برای اینکه این صفحه مفهوم باشد،  لینک زیر را بخوانید:
این صفحه پیوست لینک زیر است:
نقشه قدیمی گنجنامه معروف
نقشه قدیمی گنجنامه معروف
نقشه اشتباه مورد نظر و تایید اداره ثبت اسناد تنکابن،  عکس شماره ۸۸۷۶.
نقشه قدیمی گنجنامه معروف
همان نقشه را با همان اندازه ها دوباره کشیدم،  عکس شماره ۸۸۷۹.
      می بینید که در طول ۲۲ متر کم دارد،  یعنی زمین را داخل خود زمین کرده،  و اندازه های الکی درآورده اند.
      از اینقبیل اشتباه ها زیاد می شود،  بگفته یکی از کارمندان اداره ثبت،  "این اشتباه برای اداره ثبت فاجعه است".  البته که فاجعه است،  بسیاری از شلوغیها دادگاه ها و پاسگاه ها بخاطر اشتباه هاست.
نقشه قدیمی گنجنامه معروف
مقیاس ها را درست کنیم نقشه بالا در می آید،  عکس شماره ۸۸۸۰.
      نقشه واقعی زمین ما،  که در اشتباه نقشه اداره ثبت ۲۲ متر از طول آنرا در یکطرف مربع حساب کرده،  و در ضلع مقابل حساب نکرده اند.  این اشتباه باعث شده مساحت را ۴۰۷۱ مترمربع بنویسند.  اگر با این اندازه های اشتباه حساب کنیم،  باز مساحت این مقدار نمی شود و اینهم اشتباه است.
      از مساحت اولیه 5100  متر مربع،   در حال حاضر 4800  مترمربع داریم.
      با حساب زوایا و مقیاسهای نقشه اشتباه اداره ثبت هم می شود،  اندازه های دیگر را بدست آورد،  مانند ضلع جنوبی را با حساب مقیاس ضلعهای دیگر،  می توان برآورد 50 متر را بدست آورد،  که به واقعیت موجود می خورد،  نه ۳۴.۵ متر نوشته شده در نقشه کاملاً اشتباه اداره ثبت.
      حال تصور کنید،  اگر این زمین از قبل بین ما سه نفر همسایه خوب تقسیم درست نشده بود،  با وجود نقشه اشتباه اداره ثبت و ذکر آن اندازههای اشتباه در سندها،  باید می رفتیم دادگاه پاسگاه.
نقشه قدیمی گنجنامه معروف
نقشه فوق در گوگل ارت را با خط قرمز مشخص کردم،  عکس شماره ۸۸۸۱.
      با وجود گوگل ارت و گوگل مپ و غیره،  امکان بدست آوردن نقشهها خیلی راحت تر شده،  باید از این امکانات استفاده کرد.
نقشه فوق در گوگل ارت بصورت آنلاین.
      از اداره ثبت تنکابن و کارمندان عزیز،  بخاطر همکاری سپاسگزاری دارم.  امیدوارم در راه تکنیکی شدن سیستم اداری ایران،  دانش خود را بالا ببرند،  و مهم آنلاین شدن کارهای اداری را پیگیر باشند.
   پرسش از عموم:  آیا برای قطعات میلیاردی شهری هم مانند همین قطعه کوچک ما در یک دهات دور دست سخت می گیرند؟  یا کار آنها زود راه می افتد؟
نقشه قدیمی گنجنامه معروف
تعریف نقشه
      نقشه تصویری از زمین و عوارض زمین بر سطحی مبنا،  مانند کاغذ و نمایشگر است.  در نقشه‌ ابعاد و اندازه‌های واقعی به نسبتی مشخص به نام مقیاس کوچک شده است.
   مقیاس ــ  نسبت ابعاد و فاصله‌ها بر روی نقشه به همان ابعاد و فاصله‌ها بر روی زمین مقیاس نامیده می‌شود.  هر چقدر مقیاس بزرگتر باشد دقت بیشتر بوده و جزئیات بیشتری از عوارض سطح زمین را نشان می‌دهد.
   انواع نقشه ــ  نقشه از نظر کاربرد در حرفه های مختلف دسته بندی می شود،  مانند:  نقشه‌های مسطحاتی، ارتفاعی، ثبت املاکی (کاداستر)، آماری، هواشناسی، شهرسازی، گیاهشناسی، ژئوفیزیکی، راهها، گردشگری، تاریخی، معادن، زمین‌شناسی و….
      در تارنمای ارگ ایران بمنظور بررسی های دروغها و واقعیتهای تاریخ و جغرافیای تاریخی و تاریخ اجتماعی،  از انواع نقشه ها در برگه های موضوعهای مختلف استفاده شده است.
………
   برچسبها:  نقشه قدیمی، گنجنامه، گنجنامه معروف، نقشه اشتباه، نقشه درست، تعریف نقشه.
………
نقشه قدیمی گنجنامه معروف
مستند های مربوط
مستند های بیشتر را در آپارات وبسایت ارگ ایران ببینید،  لینک آن در ستون کناری
 
……………………….
آبی= روشنفکری و فروتنی،  زرد= خرد و هوشیاری، قرمز=  عشق و پایداری،  مشروح اینجا
    توجه ۱:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  وبلاگ انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
   توجه ۲:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجو های ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید.  در جهت دانش مربوطه وبلاگم،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه ۳:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arqir.com.
ارگ ایران   http://arqir.com
 
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x