Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

تاریخ و جغرافیای اقوام ایرانی شرق دست خوش تاریخ نویسی استعماری است،  باید این تاریخ و جغرافیا توسط ایرانیهای حرفه ای،  پژوهش و نگارش شود.  آثار اقوام ایرانی در شرق و نامهای آنها  بخوبی نشان از آریایی ایرانی دارند،  که باید بدرستی و بدور از دروغهای تاریخی و گاهشمار اشتباه بررسی و دانسته شود.

تاریخ و جغرافیای اقوام ایرانی شرق

تاریخ و جغرافیای اقوام ایرانی شرق
تصویر شرق از گوگل ارت،  عکس شماره .3744
 این برگه بشماره 857 پیوست لینک زیر است:
تاریخ و جغرافیای اقوام ایرانی شرق
لوگو داشته های تاریخی ما آرزوی دیگران است،  عکس شماره 1616.
تاریخ و جغرافیای اقوام ایرانی شرق
تاریخ و جغرافیای اقوام ایرانی آینو
      مردم آینو در شرق چين و ژاپن و تایوان زندگي مي كنند،  اين اقوام بدون شك ايراني هستند؛  كافي است به تلفظ شمارش اعداد آنها توجه كنيد.
1 yäk, 2 du, 3 si, 4 čar, 5 pänǰ, 6 šäš, 7 häp(t), 8 häš(t), 9 noh, 10 dah, 20 bist, 100 säd, 1000 hazar 
      مردم آینو (به ژاپنی: アイヌ) قوم بومی جزیرهٔ بزرگ هوکایدو در شمال ژاپن، جزایر کوریل، ساخالین و شبه جزیره کامچاتکا هستند.  به احتمال زیاد امروزه بیش از ۱۵۰ هزار آینو باقی مانده ‌است.  البته آمار واقعی در دست نیست زیرا بسیاری از والدین آینو برای جلوگیری از تبعیض نژادی نسبت به فرزندانشان در ژاپن، هویت آینوی ایشان را حتی از خودشان پنهان می‌کنند.  پوشاک آنها شباهت زیادی به لباس های زرتشتی که کشتی و سدره نام دارد می باشد.  تا آنجا که من متوجه شدم،  آینو ها ادامه اقوام آریایی کاسی،  که بعد ها در ایران بعنوان سین و چین خوانده شدند،  هستند،  که در هزاره 3 تا 4 ق.م به ساخا و سپس چین و ژاپن رفتند.
      واژهٔ آینو به معنای «انسان» است،  امروزه آینوها نسبت به نام آینو دید ناخوشایندی دارند،  و برای نامیدن قوم خود واژهٔ «اوتاری» (به معنی رفیق در زبان آینو) را ترجیح می‌دهند.  زبان آینو توسط قوم آینو در ژاپن و روسیه تکلم می ‌شود،  تعداد متکلمین این زبان در سال ۱۹۹۱ تنها ۱۵ تن برآورد شد،  بدلیل آسمیله کردن بقیه مردمان آینو، روسی یا ژاپنی حرف می‌ زنند.  متاسفانه به خاطر تبعيض نژادي شديد اين زبان كه بدون شك از ريشه ايراني است،  در آستانه نابودي است؛  از ايران دوستان عزیز خواهش می کنم،  جهت نجات اين زبان و نجات اين قوم از تبعيض دولت ژاپن و روسیه و چین هر اقدامي كه مي دانند انجام دهند.
تاریخ و جغرافیای اقوام ایرانی شرق
عکسهای تاریخی مردم آینو در ژاپن،  عکس شماره 5720 .
      از دولت ایران هم می خواهم از این اقلیت باستانی ایرانی در ژاپن و چین و روسیه حمایت کند،  و کاری کند آنها از هویت خود شرمنده نباشند،  و زبان آنها را که ایرانی اصیل است را در دانشگاه های ایران تدریس کنند.  همچنین تحقیقات بیشتری در مورد آنها انجام شود،  در یک مقاله چینی،  منشاء زبان آنها از پارسی کاشغر و بدخشان،  دانسته شده است.  باید توجه داشت چند میلیون مانوی در چین زندگی می کنند، لازم است توسط جوانان باهوش ایرانی آنها نیز شناخته و معرفی شود.
تاریخ و جغرافیای اقوام ایرانی شرق
عکسهای از مردم آبیه،  عکس شماره 5719 .
      اقوام آبی و شمن و ساخا و یاکوت و… در جمهوری الکی خود مختار یاقوتستان (یاکوتیا) یا در واقع ساخا استان تاریخی زندگی می کنند،  بسیاری از لغات زبان آنها ریشه پارسی یا هند و ایرانی دارد،  (منظور از هند،  استان هند ایران است)،  ولی قیافه آنها متفاوت از اقوام هند و ایرانی یا آریایی در ایران و اروپاست.  نامهای قدیمی آنها نیز از نامهای قدیمی پارسی بود،  همچون نام سرزمین و قوم هایشان،  اینان در بیش از 2000 کیلومتری شمال کشور مغولستان زندگی می کنند.
      درباره این مردمان که در بیش از 4 میلیون کیلومتر مربع زندگی می کنند،  و فقط یک میلون نفر هستند،  چه تفسیر و تحلیل می توان ارائه داد.  خوشبختانه دروغگوها کم سواد تر از آن هستند،  تا این اقوام ایرانی را بشناسند،  و دروغ هایی هم برای آنها بگویند.  فقط بخشی از آنها که قوم یاکوت باشند را به نوعی ترکی گفته اند،  درصورتیکه زبان آنها ریشه در زبان های باستانی ایرانی دارد.  یاد آوری نمایم،  از ابتدای شوروی سابق با این مردم،  مانند همه فارسی زبانهای شوروی سابق مبارزه شد،  و سعی کردند آنها را نابود یا روس کنند (آسمیله کردن)،  امروزه آنها روسی صحبت می کنند،  و نامهای روسی مسیحی دارند.
تاریخ و جغرافیای اقوام ایرانی شرق

نادانی انسان

تاریخ و جغرافیای اقوام ایرانی شرق
تصویر از جمله اندیشه پرور،  عکس شماره 7807.
      انسانها نادان بدنیا می آیند،  نه احمق،  آنها توسط آموزش و پرورش اشتباه احمق میشوند.  از حافظه محوری آموزشی دوری کنیم، و سمت پردازش محوری آموزشی برویم.
……………
   برچسبها:  تاریخ شرق, جغرافیای شرق, اقوام شرق, ایرانی شرق, مردم آینو, یاقوتستان یاکوتیا, آبی شمن, ساخا یاکوت.
   هشتگها:  #شرق.
…………
……
مستندهای مربوط
مستندهای بیشتر را در آپارات و نماشا لینک آن در ستون کناری ارگ ایران
شکار کرگدن پشمالو توسط نئاندرتال، که گونه ای انسان بودند، حدود 400000 سال پیش ظاهر شدند، و هنگام شکار در مناطق جنگلی اوراسیا به قدرت بدنی خود متکی بودند، مشروح در http://arq.ir/1195.
* * * * * * * * * *
……………………….
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین عکسها و مطالب ارگ ایران را بیابید.
   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجوهای ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید،  و در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند.
   ــ  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید.
برای دریافت فهرست منابع نوشته ها،  در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهزاد کاویانی
بهزاد کاویانی
2 سال قبل

با درود آقای راوید عزیز

اگر اینا و سرخ پوست ها ریشه ایرانی دارند و مهاجرت از تمدن جی صورت گرفت پس چرا قیافه همه آنها باهم متفاوت هست؟



2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x