Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

پرسشها پاسخها برای امروز ایران در ادامه آهنگ تاریخ ایران است،  امروز ما را تاریخ ما می سازد،  بهمین جهت در ارگ ایران می گوییم،  باید دروغهای تاریخ را شناخت،  و بدنبال واقعیتهای تاریخ رفت.

پرسشها پاسخها برای امروز ایران

پرسشها پاسخها برای امروز ایران
تصویر یکی از تظاهرات ضد جنگ و امپریالیسم مردم تهران،  عکس شماره 9336.
پرسشها پاسخها برای امروز ایران
لوگو جهت آینده ای بهتر در گفتگو های اجتماعی شرکت کنیم،  عکس شماره 1605.
این برگه بشماره 1406 پیوست لینک زیر است:
. . . ادامه دارد و بازنویسی می شود . . .
پرسشها پاسخها برای امروز ایران
پرسشها پاسخها برای امروز ایران
      پرسشهای زیر از یک دوست روشنفکر است،  که در کانال تلگرام خودش نوشته بود،  آنها را جالب و قابل بررسی دیدم،  بهمین جهت در زیر پاسخ می دهم.  امیدوارم مردم بویژه جوانها نیز اینگونه پرسشها را بپرسند و پاسخ دهند،  مهم نیست که درست یا غلط باشد،  مهم این است که مغز فعال و اندیشه برای نیاز روز ساخته شود.
   پرسشهای نیما:  خودم مخالف شرکت در انتخابات در این شرایط هستم،  اما در برابر چند سئوال پاسخی نمی یابم.
  1 ــ  در صورت شرکت نکردن در انتخابات و کاهش سطح مشارکت به زیر چهل درصد،  سیاست نه جنگ نه مذاکره چه دستاوردی خواهد داشت؟!
   پاسخ انوش راوید:  هیچ نداشته و هیچ هم نخواهد داشت،  قرار نیست مشارکت در انتخابات ما نتیجه جنگی را تعیین کند.  جنگ و صلح دوطرفه است،  با حرف یک طرف تعیین نمی شود،  یک طرف امپریالیسم نابود کننده است،  که کوتاه آمدن دست خالی مقابل آن صدمات غیر قابل جبران بکشور می خورد.  جنگ را درصد های مردم تعیین نمی کند،  جرقه ها احمقانه جنگی یا ترفندهای استعمار و امپریالیسم تعیین می کند،  اما صلح را مردم تعیین می کنند.
  2 ــ  در صورت کاهش مشارکت (که به یقین این اتفاق با روند فعلی خواهد افتاد) و انتخاب مجدد ترامپ آیا کشور با خطر جنگ روبرو خواهد شد؟!
   پاسخ انوش راوید:  فعلاً وضع ترامپ در کشورش خوب نیست،  ولی ترامپ در بازی سازی سرنوشت برای موفقیت حرفه ای است،  طرفهای او در جهان پائین دست،  سوار شونده بر سرنوشت هستند،  نه بازی گردان.  ترامپ بمنظور رونق اقتصادی و عبور از بحران ترامپی،  احتمالاً جنگ سازی می کند،  این سبک کار امپریالیسم.
      همانطور که گفتم جنگ را جرقه های احمقانه جنگی آغاز می کند،  و سپس مردم می شتابند تا این آتش جرقه را خاموش کنند،  مانند جنگ ویتنام و کره.  مردم برای اطفای حریق ناخودآگاه همه با هم یار و یاور می شوند،  و حین خاموش کردن آتش به آتش افروز ناسزا می گویند،  و می خواهند کبریت و وسیله جرقه را از دست جرقه زن خارج کنند،  مانند سرنوشت صدام.
  3 ــ  این افسردگی اجتماعی + نارضایتی + تحریم + فشار اقتصادی + تبعیض و شکاف طبقاتی تا کی توان سرکوب و ادامه یا پویایی روند را خواهد داشت؟!
   پاسخ انوش راوید:  ملت ایران دوران کوتاهی برای گذر از فئودالی پیشرفته قاجار به بورژوازی پیشرفته پهلوی داشت،  و حدود چهل سال در روش بورژوازی نیمه دوم قرن بیست راکت ماند.  دوران فئودالی صفویه تا قاجار بسیار طولانی بود،  و ملت ایران به بد زندگی کردن عادت کرده بود.  دوران کوتاه بورژوازی در مقابل دوران قبلی خیلی کوتاه است،  یعنی ملت توانایی تحمل بدبختی های بیشتر را دارد.
      این مسائل که نوشتید نسبی هستند،  در دوران قبلی از ساختارهای تاریخی اجتماع،  جمعی فئودال و یاران آنها،  و در دوره بورژوازی جمعی سرمایه دار و یاران آنها در بالا دست هستند.  بهمین جهت برای روند مورد نظر شما،  ابتدا باید درصد و نسبت را یافت،  تا بتوان تعیین کرد مسائلی که بر شمردید،  شامل همه مردم است یا شامل کم و بیش از مردم.
  5 ــ  آیا ما در وضعیت سال ۵۶ شاه هستیم؟!
   پاسخ انوش راوید:  نه در آن وضعیت نیستیم،  که هیچ،  بلکه کامل متفاوت هستیم.  سال 56 شاه تک خال بشدت در محاصره اسرائیل بود،  مانند ساواک و غیره در دست اسرائیل بود.  ولی امروزه سران حکومت ایران متفاوت از آن زمان هستند،  همچنین امپریالیسم سنتی نیز متفاوت و در مقابل خود رقیب سرسخت امپریالیسم نو را دارد.
  5 ــ  درصورت وقوع جنگ کشور تبدیل به وضعیت دهه ۹۰ میلادی عراق خواهد شد یا سرنگونی لیبی؟!
   پاسخ انوش راوید:  سرنوشت اجتماعی هر کشور با دیگری متفاوت است،  عراق و لیبی کشورهای قبیله ای بودند و هنوز هم هستند،  اما ایران یک بورژوازی نسبتا پیشرفته دارد.  بورژوازی سعی در نجات خود می کند،  همان نجات در سال 57 که باعث سرنگونی سریع شاه شد،  و بورژوازی دست نخورده ماند و ثروت بیشتری بدست آورد.
  6 ــ  آیا کشور تن به اصلاحات ساختاری خواهد داد؟!
پاسخ:  متاسفانه اگر بخواهند نمی توانند،  چون اصلاح نیروی متخصص برای موارد اصلاح می خواهد،  در ایران تمام سیستمهای اداری و آموزشی نا کارآمد هستند،  مانند در اینجا،  و نیروهای قابل و توانا برای ایجاد اصلاحات وجود ندارد.  بهترین و راحت ترین و قابل دسترسی ترین اصلاح در ایران،  آزاد کردن کامل و بدون قید و شرط بازار و سرمایه و کار در تمام زمینه های آن برای عموم مردم است.
   ادامه نیما:  عدم پاسخ دهی به این موضوعات آینده را برای من مبهم می کند.  تا ببینیم نظر دوستان چیست؟!
   پاسخ انوش راوید:  تاکنون هیچ پاسخی برای این پرسشها در کانال شما جای دیگر ندیدم.  آینده چندان هم مبهم نیست،  با در نظر گرفتن آهنگ تاریخ اجتماعی و اقتصادی و سیاسی ایران و کشورهای منطقه،  و نفوذهای تاریخی استعمار و امپریالیسم در بیش از دویست سال گذشته،  تا حدودی می توان به پاسخها رسید.
پرسشها پاسخها برای امروز ایران
   تصویر یک اثر تاریخی و تخریب بعلت درک نکردن اهمیت تاریخ برای آینده بینی،  عکس شماره 9329.
……………
   برچسبها:  پرسشها پاسخها, ایران امروز, نیاز روز, آتش افروز.
………….
پرسشها پاسخها برای امروز ایران
مستند های مربوط
مستند های بیشتر را در آپارات وبسایت ارگ ایران ببینید،  لینک آن در ستون کناری
مستند کوتاه زیر از داستان بلند بازی های استعماری برای نابودی تاریخ های کهن است، استعمار و امپریالیسم از هر تلاش و ترفندی کوتاهی نمی کنند، تا در نهایت بگوید ملت های قاره کهن تاریخ نداشته اند، و داستان های دیگر از تاریخ بگوید و بنویسد، و بخورد ملتهای ساده شده بدهد.
* * * * * * * * * *
ویدیو کمیاب رنگی از کنفرانس‌تهران در سفارت شوروی یا باغ اتابک با حضور چرچیل و استالین و روزولت، آذر ۱۳۲۲ برابر نوامبر ۱۹۴۳. مشروح در http://arqir.com/290
……………………….
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجو های ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید.  در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arq.ir.
ارگ ایران   http://arq.ir
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید
برای دریافت فهرست منابع نوشته ها در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x