نظرها و پرسشها و پاسخهای ارگ ایران

نظرها و پرسشها و پاسخهای ارگ ایران
      این صفحه جهت راهنمایی صفحات نظرها و پرسش و پاسخ ها و شبهات وبسایت ارگ ایران می باشد.  عزیزان نظرها و پرسشها و شبهات خود را در بخش کامنتها بنویسید،  حداکثر تا ۱۵ روز پاسخ داده می شوند.  اگر بعد از این مدت پاسخ را دریافت نکردید می توانید تکرار نمایید.
نظرها و پرسشها و پاسخهای ارگ ایران
تصویر انوش راوید در یک بازدید تاریخی،  عکس شماره ۳۳۷۹.
   توجه ۲:  مطالب وبسایت ارگ و وبلاگ گفتمان تاریخ،  توسط ده ها وبلاگ و وبسایت دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شوند،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به اصل وبلاگ من مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arqir.com.
لوگو 1533
لوگو جهت آینده ای بهتر در گفتگو های تاریخی شرکت کنید،  عکس شماره ۱۵۳۳.
 
 
 
 
نظرها و پرسشها و پاسخهای ارگ ایران
  تصویر لوگو دیدگاه خود را بنویسید،  عکس شماره ۱۵۳۲.
 تفاوت پرسش و شبهه
      در این باره تفاوت های چندی بیان شده است،  مهم ترین را در اینجا می نویسم.  حقیقت جستجوی برای شناخت،  پرسش است،  و پرسشگر با بیان پرسش و سؤال،  می کوشد تا موضوع و مطلبی را بشناسد،  و آن را درک و فهم کند،  یا به مفهومی گردونه یادگیری را در اندازه درک و دانش خود بگرداند.  در حالی که هدف از شبهه،  ایجاد تردید و شک در دل مخاطب است،  و شبهه گر می کوشد،  تا در بنیاد های فکری و علمی شخص تردید افکند.  در حقیقت تفاوت شبهه و پرسش را باید در کارکرد و اهداف آن دانست.
      در این تارنما به نوعی سعی می کنم،  آموزش تاریخ مندی و اندیشه ورزی ارائه دهم،  و یادآوری کنم،  جوانان ایران با سادگی مسائل را نپذیرند،  و درباره آنها تخصصی تحقیق و تحلیل کنند،  بویژه در مورد تاریخ و تاریخ اجتماعی،  که پایه سرنوشت سازی است.  اما شبهه افکنان سعی می کنند،  که در مقابل این موضوع قرار گیرند،  ولی کارشان کمک بیشتر به آشکار شدن دست های استعماری می شود.  متوجه شدم،  تعداد زیادی از شبهه افکنان در این وبلاگ،  از هواداران مرحوم ناصر پورپیرار هستند.
      کارکرد پرسش فهم و شناخت است،  در حالی که شبهه برای این طرح می شود،  تا مخاطبان خود را به چالش بکشاند.  از سوی دیگر در شبهه،  باطل به طور عمدی و خواسته حضور دارد،  و شبهه گر با آمیختن حق و باطل می کوشد،  کلام باطل خود را با رنگ و لعابی از حق به دیگران منتقل کند.  من در چند سال وبلاگ نویسی با هزاران پرسش روبرو بودم،  و به آنها پاسخ دادم،  و دیدم پرسشگران برای یافتن پاسخ همکاری می کنند.  ولی در این میان نیز صدها شبهه مطرح گردیده است،  که بسان تخریبگر عمل کرده اند نه فراگیر.  معمولاً پرسش ها را اشخاصی با نام و نشان مشخص،  و با ادب مطرح می کنند،  ولی اکثر شبهه افکنان بدون نام و نشان و بدون ادب می باشند،  زیرا قصد آنها گردانیدن گردونه یادگیری نیست،  بلکه تخریب مذبوحانه و موذیانه است.
   جالب:  شبهه افکن در همه جا وجود دارد،  و در کل آنها دشمنی آشکار با آزادی اندیشه و بیان و رشد و تکامل دارند.  شبهه افکنان ندانسته باعث تقویت،  و بازدید بیشتر تارنمای ما می شوند،  و این خیلی عالی است.
   پرسش از عموم:  آیا شبهه افکنی،  یکی از کار های بیماران و افراد سایکوپت است؟
   مهم:  آنهایی که از واقعیت های تاریخی می ترسند،  و دائم می خواهند بگویند که ایرانیان از هر کس و غریبه،  و از همه شکست خورده و ضعیف بودند،  و مردان ایران را کشته و زنانش را به بردگی برده اند،  این عده دچار بیماری بدی هستند،  مشروح در:
نظرها و پرسشها و پاسخهای ارگ ایران
عکس انوش راوید در یکی از بازدید های تاریخی و باستانی،  عکس شماره ۳۸۱۲.
ارگ ایران   http://arqir.com
 
این نوشته در ویژه وبسایت ارسال و , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

۱۳ پاسخ به نظرها و پرسشها و پاسخهای ارگ ایران

  1. داریوش می‌گوید:

    درود، خیلی عالی است و سپاس از شما آقای انوش راوید

  2. معصومه می‌گوید:

    سلام آقای انوش راوید، آیا زبان مردم ایران و افغانستان فارسی است یا دری؟

    • انوش راوید می‌گوید:

      درود،  دری زبان درباری یا داریوشی در زمان هخامنشیان برای ارتباط عمومی مردم بود،  یا بهتر بگویم زبان رسمی غیر قومی و قبیله ای بود.

      فارسی که پارسی است،  زبان رسمی پارسایان و موبدان دوران هخامنشی بود،  و زبانی ادبی و نوشتاری بود،  که با هماهنگی دری تنظیم شد بود.

      عموم مردم شهرهای بزرگ که مرکز اداری بودند،  در سرزمین ایران یا آریانای باستان با دری صحبت می کردند.  روستاها و قومها و قبایل در این سرزمین وسیع با زبانهای خودشان حرف می زدند.

      نوشته های اداری و دینی با زبان پارسی بود،  نوشته های عادی اقتصادی مردم با زبان دری بود.  در صورتیکه دری و پارسی یک ریشه زبانی و معنی دارند،  اما شامل دو گونه ادبیات گفتنی و نوشتنی هستند.

      مردم ایران و افغانستان و تاجیکستان و بخشهای بزرگی از ازبکستان دری صحبت می کنند،  ولی آموزش درسی و دانشگاهی و ادبی و زبان رسمی پارسی است.

      جالب است بدانید در غرب ایران حدود یکصد زبان قومی وجود دارد و این تعداد در افغانستان و آسیای میانه خیلی کمتر است.  نشان می دهد بیشترین مهاجران به آن سرزمینها از شهرها و حکومتیهای دوران باستان ایران بودند.

      لینک زیر را مطالعه نمایید

       http://arqir.com/تاریخ-جغرافیای-کشور-افغانستان

  3. رضا می‌گوید:

    من دقیقا وقتی تاریخ میخوندم یه شکی کرده بودم که قضایا خیلی ابهام  داره هم قضایای حمله اعراب و هم سلکویان !و حتی مغول !!شما چراغهای ذهن من رو روشن کردیدو مدلی که ارائه دادید از تاریخ کاملا ایهامات رو دبرمیگره ،حتی درمورد جنگ دوم هم دروغ پردازی زیادی کردند !!کلا یهود کثیف بسیار درتاریخ دست بردندو بعد از جنگ دوم متاسفانه هیچ و تاکید میکنم هیچ  حکومت مستقلی دردنیا نیست و ا خرین  حکومت مستقل هیتلر و نازیهاش بودند

     

  4. ایلیا می‌گوید:

    درود خیلی وبسایت خوبی دارید

  5. فروردین می‌گوید:

    جناب راوید سلام، در بررسی تاریخ جهانگشای جوینی فرموده اید سازمان فرهنگی گیب یک سازمان یهودی است، در جایی از سایت ارک هم توضیحی درباره دلیل این انتساب ندیدم. جای دیگری هم درباره انتساب اون ها به بهودیت چیزی دستگیرم نشد پیدا نکردم. ممکن هست که در این باره روشنگری فرمایید؟

    • انوش راوید می‌گوید:

      مجموعه یادبود گیب، یک نام برای پوشش فعالیتهای استعماری است. مدیران این سازمان مانند ادوارد براون و..، و اقدامات این سازمان با پوشش فرهنگی و خیریه کارهای سیاسی در جهت اهداف استعمار انگلیس انجام می دادند. در جای جای تاریخ دخالت این سازمان و مدیران آن در تغییرات سیاسی کشورهای جنوب نوشته شده است.
      بسیاری از مدیران این سازمان یهودی، یا به نوعی وابسته به بنیادهای یهود بودند. در هر صورت منظور از یهود در نوشته های سیاسی، دین یهود نیست، بلکه بنیادهای یهودی سرمایه ای و بانکی و سیاسی یهودی است. با مطالعه درباره استعمار و امپریالیسم، متوجه خواهید شد با سازمانهای سرمایه ای یهود در یک موضع قرار می گیرند.
      http://arqir.com/سازمانهای-تاریخ-سازی-تاریخ-نویسی

  6. بازتاب: شبهات دروغ حمله اسکندر مقدونی - پاسخها - ارگ ایران _ انوش راوید

  7. بازتاب: پاسخ به شبهات دروغ حمله مغول -

  8. بازتاب: پرسشها و پاسخهای بخش ۲۲ - ارگ ایران - انوش راوید

  9. بازتاب: پرسشها و پاسخهای بخش ۲۱ - ارگ ایران - انوش راوید

  10. بازتاب: پرسشها و پاسخهای بخش 43 -

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *