Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

      تاریخ بچه بازی در ایران بخشی از تاریخ ایران بعد از دوران پادشاهی ساسانیان است.  تاریخ ایران تنها شکوه و بزرگیها و یا عظمت ایران باستان نیست.  باید همه تاریخ ایران را شناخت و بازگو کرد تا بتوان برای آینده ای بهتر آنها را تحلیل نمود تا جامعه نو بنا کرد.  درباره همجنس گرایی و بچه بازی یونانیهای باستان زیاد خوانده ایم،  ولی هر گز در تاریخ ایران باستان چنین چیزی نشنیده و در آثار ندیدیم.

تاریخ بچه بازی در ایران

تاریخ بچه بازی در ایران
تصویر ناصرالدین شاه و ملیجک،  عکس شماره ۴۸۸۴.
تاریخ بچه بازی در ایران
لوگو آزادی اندیشه و قلم اینترنتی را پاس دارید،  عکس شماره ۱۶۰۸.
برگه 1314 پیوست لینک زیر است:
. . . ادامه دارد و بازنویسی می شود . . .
تاریخ بچه بازی در ایران
تاریخ بچه بازی در ایران
      یکی از عجیب ترین رسم در کشور اسلامی افغانستان یا ایران شرقی و و بویژه در بین جنگ سالاران اسلامی بچه بازی است.  علاقه اینگونه مردان به عشق با پسران نوجوان و جوان کم سن از یک رسم اشتباه دیرینه است.
      بچه بازی تاریخ طولانی در دربارهای صفویه و عثمانی دارد،  که آنها نیز از سلجوقیان و سلجوقی نیز از دوران عباسی گرفته است.  این موضوع با پیدایش و گسترش اسلام،  و محدودیت وجود زنان در مجالس حاصل شده است.
تاریخ بچه بازی در ایران
تصویر رقص پسران جوان در درباره صفویه،  عکس شماره ۸۹۲۰.
تاریخ بچه بازی در ایران

بچه بازی در افغانستان

      در افغانستان امروز پدیده‌ ای بنام “بچه‌بازی” وجود دارد،  احتمالاً در بین بعضی افرادی که دست به این کار می‌زنند،  اختلال روانی پدوفیلیا دیده می‌شود.  ولی در مجموع این پدیده ابعاد وسیع‌تری داشته و بیشتر شبیه به سوءاستفاده چند جانبه از کودکان است.
      فرهنگ مردم افغانستان رسم دیرینه فاجعه آمیز "بچه بازی" را آزاد گذاشته است.  در بزم های مردانه پسر بچه های ۱۰ تا ۱۶ ساله مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرند.  در این فرهنگ فاعل با افتخار لذتی را که برده برای دوستانش بازگو می‌کند،  و مفعول انگشت نما می شود و مورد تمسخر قرار می‌گیرد،  مفهوم دیگری از روش غیر اصولی زندگی را به جامعه منتقل می کند.
      در افغانستان و سرزمینهای اسلامی مشابه،  در مراسم عروسی مجالس مردان و زنان جدا برگزار می‌‌شود.  آقایان ریش سپید هم کسر شأنشان می‌‌آید برقصند،  گرم کردن بزم بر عهده پسران جوان و نوجوانی است که بچه مقبول خوانده می شوند.  این بچه ها بعد از پایان مراسم مورد سوء استفاده جنسی قرار میگیرند.  برای اطلاع بیشتر در جستجوهای اینترنت بنویسید بچه بازی در افغانستان.
تاریخ بچه بازی در ایران

برچیدن بچه بازی به وسیله رضا شاه

      در میان هزاران خدمتی که رضا شاه به مردم ایران کرد،  یکی‌ که شاید از نظر‌ها پنهان مانده، برچیدن فساد بچه بازی است.  بچه بازی و غلام بچه در دربار قاجار به وفور رواج داشت.  فتحعلیشاه و ناصر الدین شاه بیماران جنسی‌ دوره قاجار بودند،  که بیشتر از سایر شاهان قاجار به این عمل شنیع مبادرت می ورزیدند.
      رضا شاه این سوء استفاده جنسی‌ را به کلی‌ مزموم دانست و برچید.  تیمور و حسین بالا دو نمونه از بچه رقاص‌های دربار فاسد قاجار بودند،  که در بزم‌ها می‌رقصیدند،  و وقتی‌ جشن به پایان می‌رسید مورد استفاده جنسی‌ حضرات قرار می‌گرفتند.
تاریخ بچه بازی در ایران
تصویر نقی خان سرهنگ و تیمور و دو تن دیگر،  عکس شماره ۸۹۲۱.
      نوشته زیر عکس:  نقی خان سرهنگ با تیمور رقاص معاشقه می‌کند،  میرزا اسدالله خان و ابوالقاسم خان دست در دست در نوبت.
تاریخ بچه بازی در ایران
تصویر حسین بالا رقاص و تیمور رقاص،  عکس شماره ۸۹۲۲.
تاریخ بچه بازی در ایران
   تصویر نقی بیگ صندوق‌دار، تیمور رقاص و پدرش، حسین بالا رقاص و قربانعلی بیگ جلودار، عکس شماره ۸۹۲۳.
……………
   برچسبها:  تاریخ بچه بازی, بچه بازی, افغانستان, اختلال روانی, بچه مقبول.
………….
تاریخ بچه بازی در ایران
مستندهای مربوط
مستندهای بیشتر را در آپارات وبسایت ارگ ایران ببینید،  لینک آن در ستون کناری

……………………….
    توجه ۱:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
   توجه ۲:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجو های ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید.  در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه ۳:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند.
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید.
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
47 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رحیم آزاد
رحیم آزاد
1 ماه قبل

باسلام عرض ادب،دوستان ماچه دوست داشته باشیم یانداشته باشیم تاریخ همه چیزرانوشته است حالاکمی بیشتریاکمتر،درطول تاریخ حکمرانانی روی کارآمده اندکه باهمدیگرتشابهات وتفاوتهایی داشته اند.یکی مثل کوروش کبیرآمده که تمام دنیابه عنوان امپراتورخوب وایده ال ازش یادمیکنند،تاریخ نوشته یکتاپرست بوده..یکی هم بوده مثل تیمورلنگ مسلمان بوده وحافظ کل قران!میتونسته آیه هاروازآخربه اول بخونه و…درکناراینهااوخونریزبوده وباسرانسانهاحرم میساخته و…آغامحمدخان برای امام حسین گریه میکرده وبرای امام اول ضریح طلاساخته! عده بسیاری راکشته ومردم کرمان راکورکرده و…یکی هم بوده مثل لطفعلی خان زندکه جنگاوروشمشیرزن وخوشروکه مردم زمانش اورادوست داشتند.خلاصه یکی بدبوده ویکی بدترویکی خوب ویکی خوبتر.درتمام ا دوارهمه جورانسان دراین جوامع زندگی میکرده اند.عده ای بچه بازو…بوده اندولی درعمومیت(انسانیت)راهمه قبول داشته اندودارند،همه ماانسانیم وازیک پدرومادر؛یکیمون شدیم لردیگری کردوفارس وترک وعرب و…درمیان همه جوامع ازاین اختلالهای اخلاقی وجوددارندوالان به عنوان یک بیماری خوانده میشوند.همه انسانهاوموجودات دیگرحق زندگی خوب وامن دارند.آخرکلام:به قول گاندی انسانیت تنهادینیست که پیروان چندانی ندارد

شهرام
شهرام
9 ماه قبل

کتابی است به نام دینکرد که از زرتشتیهای هند گرفته شده و در فرانسه ترجمه شده است کلمه خویدوده یعنی ازدواج با محارم مثل مادر و خواهر و دختر این مثل روز روشن است . ضمنا کتابهای دیگری هم هستند کلمه. Zoroastration  را سرچ کن تا تمام موارد را ببینی این کلمه ترجمه زرتشتی است . مورد دیگر شاهنامه است که اشاره می کند به خویدوده و ازدواج با محارم .  ضمنا رییسان زرتشتی ها اعلام می کنند که تعداد زرتشتی ها یک صد و پنجاه هزار نفر هستند.

البته زمانی ترکها بودند و زرتشتیها و نه چیز دیگر . نه فارس بود و نه کرد و نه لر و نه هیچ قومیت دیگر ترک و زرتشت . هنوز قبایل عرب سرازیر نشده بودند که من باشم و طایفه من طبق روایات تاریخ طبری . ما اعراب آمدیم و کل کرمان و اصفهان و مخصوصا خراسان و گیلان و مازندران را گرفتیم و جاهای دیگر را . مثلاً کتابی است به نام شرفنامه تالیف شرف الدین بدلیسی پانصد سال قبل از روسای کرد ها تحقیق و اعلام می کند کردها طایفه ای از اعراب هستند.

نویسنده کتاب گیتی گشا پیش خاندان زند کتاب نوشته و اعلام می کند زندها از عراق آمده اند . می توانی خلعتبری ها را و … را از اعراب در گیلان و مازندران پیگیری کنید همگی عربند . زاکانی ها اعرابی بودند در قزوین و کتابی هست به نام سادات مرعشی تمام قبایل ساکن شده در مازندران را نام میبرد از جمله این قبایل قبیله عرب مازنی بوده که ابو مازن از آنهاست . اسم اون منطقه طبرستان بوده ولی اسم مازندران هم عربیه همانگونه که فارس ریشه عرب دارد . ضمنا فردوسی به شدت زن ستیز بوده و زرتشتیها هم که می توانی کتاب دادستان دینی را بخوانی و دینکرد  و ویسپرد و نددیداد و خداینامه و غیره را . از جمله شهرهای فردوسی که اسمش هم عربیه به نام ابوالقاسم می نویسد   

زنان را سنایی سگان را سنایی که یک سگ به از صد زن پارسای

و …  . آنقدر مدرک زیاد است البته هم در ایران و هم خارج ایران که ایرانیان را یا عرب می شناسند یا ترک .

شهرام
شهرام
9 ماه قبل
پاسخ به  انوش راوید

با سلام من استاد دانشگاه اصفهان بودم و رشته ام تاریخ است . این کتاب دینکرد امروز یا دیروز نوشته نشده این کتاب متعلق به چند نویسنده و از جمله آذرفرنبخ بوده و این قسمت مربوط به خویدوده یا ازدواج با محارم را کاملا توضیح داده است . اون زمان می دیدند که پدر و مادرشان باهم خواهر و برادرند . اون زمان با دلایل این کتاب سازگار بوده و الان چیز دیگری جایگزین شده است . البته صحبت سر ترک و غیر ترک نیست .

اون زمان زرتشتیها بودند و ترکان گاهی باهم می جنگیدند مثل جنگ بهرام چوبین و ترکان و زمانی باهم ازدواج می کردند که در پادشاهان زرتشتیها هست و زمانی باهم متحد میشدند و دشمن مشترک را از بین می‌بردند مثل هپتالیان . در تاریخ طبری از پادگان‌های ترک نام بردن شده که در بغداد بودند. اما روی صحبت من این موارد نیستند . روی صحبت من در این است که بچه بازی از بین نرفته نه توسط رضا شاه و نه هیچ کس دیگری این موارد همیشه بوده و خواهد بود . اگر انسانها اینگونه متنوع نبودند که جای تعجب داشت .ولی مشکل اینجاست که بیشتر از این کلمات برای بهتر نشان دادن یکی و بدتر کردن دیگری استفاده میشود این است که غلطه . الان آقای خردادیان را مثال میزنم رقاص هم هست و فردی مرکوری از زرتشتیهای نامدار هند که همجنس باز بود یا ژاپنیها بدی طولانی در بچه بازی دارند از قدیم تا الان . این دلیلی برای بد بودن یا خوب بودن حکومت‌ها نیست . هزاران دلیل اصلی وجود دارد که حکومتی خوب باشد یا نه و دهها هزار دلیل فرعی . این دلیل فرعی برای بد و خوب نشان دادن کافی نیست.

شهرام
شهرام
9 ماه قبل
پاسخ به  انوش راوید

سلام ایمیل برای دانشجو و همکار است . البته می توانم ایمیل دیگری بسازم اما فرصتش را ندارم . شما می تواند فکر کنید که دروغ می گویم اما برایم موردی ندارد . اما اسناد و مدارک اظهار شده مستند و موجود است می تواند تحقیق کنید و همین جا بنویسید خوشحال می شوم جواب بنویسم . اگر در اظهارات من کوچکترین خدشه ای دیدید یک ندا بدهید . ضمنا خوشحالم که نظرات را سانسور نمی کنید .

شهرام
شهرام
9 ماه قبل
پاسخ به  انوش راوید

با سلام پژوهش و مقاله در اینترنت نظرات افراد مختلف و دیدگاه افراد را بیان می کند . اما در تاریخ چیزی داریم بنام اسناد معتبر . این موارد مثل تاریخ طبری و تاریخ یعقوبی و فتوح البلدان اباذری هرسه تقریبا در یک برهه ولی در جاهای مختلف نوشته شده اند . از اینجا می توان راستی آزمایی کرد . من بار ها و بارها کتابهایی را دیدم که نویسنده چند تا مورد را عمدا سعی کرده خواننده کمتر ببیند یعنی کمرنگ کرده و بعضی موارد را پررنگ .
بهرام چوبین خانمش خواهرش بوده که به قبایل ترک پناهنده شده بود هر چند که ترکان و زرتشتیها باهم جنگیده بودند . ببینید این که می گویند ترکها چنین بودند درست نیست اون زمان دشمنی را که ازشان کشته گرفته بود را پناه دادند. یک مورد از قلم افتاده بود و اون بلوچ ها هم از ساکنان اولیه مکران بودند .
ازدواج فامیلی در تاریخ های طبری و اباذری و یعقوبی هست فکر می کنم کتاب یا یعقوبی هست یا اباذری اما نوشته را اطمینان دارم که در مورد ایران می نویسد سرزمینی که با خواهر و مادر و دخترانشان ازدواج می کنند . این نویسنده الان با قوانین فعلی این کتاب را ننوشته هزار و دویست سال قبل نوشته و خودش می‌دیده که پدر و مادرش خواهر و برادرند . کتاب دینکرد هم متعلق به زرتشتیها بوده و این کتاب هم از دوران مأمون به یادگار مانده .در این کتاب این ازدواجها را برتری به یهودیت می داند و با یهودی مباحثه می کند . من از اینترنت اطلاعات نمی گیرم کل کتاب را خوانده ام از منابع متعدد . با اینکه می گویند اعراب کتابها را آتش زدند اما شما دهها کتاب از زرتشتیها را و باورشان را دارید . پندار نیک گفتار نیک و کردار نیک شعار نیست اینها طبقات بهشت هستند . پل صراط اختراع اسلام نیست این پل اختراع زرتشتیهاست به نام پل چینود می توانی تحقیق کنی .ضمنا در اینستا چیزی را دیدم که داشتند تخت جمشید را می ساختند نظر شما چیه؟ آیا به اینترنت اعتماد می کنی یا نه؟

شهرام
شهرام
9 ماه قبل
پاسخ به  انوش راوید

با سلام این سه کتاب بلاذری و طبری ویعقوبی به اسناد اشاره نمی کنند چون خود سند هستند . چرا؟ چون نویسندگان اول ایرانی و زرتشتی بودند یا حداقل پدرانشان زرتشتی هم بودند . دوم اینکه آن زمان را زندگی کرده اند . من هم با پانها کاری ندارم اما اعتقاد دارم تا یخ کشور ما روزهای خوب و بد داشته است همه ملل این را دارند . یک زمان انگلستان بدست فرانسویها تصرف شد زمانی هم فرانسه بدست انگلیس افتاد هردو هم زمانی بدست روم افتادند . این تاریخ است . اما مهمترین چیز در تاریخ فریز در زمان بودن آن است . نویسندگان فعلی از دیدگاه خود می نویسند . اگر ما اشتباهها را می دیدیم یا پدرانمان اشتباه‌های قبلی تکرار نمی شد . مثلاً از کسی می پرسی البته فروهر هم گردنش انداخته چقدر از زرتشت اطلاع داری فقط یک جمله می گوید پندار و کردار و گفتار نیک اما در این که چیست چیزی بلد نیست اون چیزی که منو از آینده نگران می کند این است همه همه چیز را می پذیرند اما بدون تحقیق . در کشور اروپایی اینطور نیست . آرزو داشتم ایراد بگیرید و دیدگاه بنویسید . یکبار هم در رویداد بیست و چهار نوشتم در مورد زندیه . قبلاً کسی که حضور ذهن داشت می گفت و می رفت . الان اینگونه شما منو نمی شناسی کنم شما را نمی شناسیم شما چیزی را می گویید و من نیم ساعت تحقیق می کنم و جوابی را پیدا می کنم این باعث تفکر می شود و عین جذر آب سنگرهایی از تاریخ کشور ما پیدا می شود . فقط به این قسمتش علاقه دارم . ممنون

شهرام
شهرام
9 ماه قبل
پاسخ به  انوش راوید

سلام جیره خوار نبودند مثلاً این سه نفر در سه جای مختلف نوشتند . تاریخ دیگر تاریخ ارامنه است که جداگانه نوشته شده اما با این نویسندگان همخوانی دارد . خود شاهنامه که خیلی ها اشاره میکنند می تواند ازدواج با محارم را پیدا کنید . یا در دوران قبل ساسانی به نام ویس و رامین که خیلی ها خواهر و برادر شیری می گویند که درست نیست . این کتابها چیزهای دیگر هم گفتند . در جنگ فتح الفتوح سپاهیان گیلان و خراسان از سپاه ایران جدا شدند و به اعراب پیوستند اونم در روز جنگ و خیانت های دیگر . اگر تاریخ خواندید کتابهایی هستند که سند محسوب می شوند مثل این سه کتاب یا نامه غوزک به زرتشتیها و … . مثلاً کتاب دروغین که زمان رضا شاه نوشته شده کتاب شرح زندگی من نوشته مستوفی است که می نویسد یکی که کتاب خوان آقا محمد خان قاجار بوده در هنگام کم خوابی به آقا محمد خان فحش میدهد بعد آقا خان می فرماید برو ببین نگهبانان خوابند و او می بیند نگهبانان خوابند میاد میگه بله خوابند و آقاخان می فرماید اگر بیدار بودند و می شنیدند اعدامت می کردم . آخه مگه نگهبانان چادر آقا محمد خوان خواب باشد اونم در منطقه جنگی شوشا مگه ممکنه ؟ ضمنا این کتاب اولین کتابیست که ترکها را خر می ماند .این کتاب صوتی زیاد داده این یک کتاب تاریخی نیست این کتاب مدح پهلوی و بد گفتن از قاجار است و موارد دیگری هم دارم تغییر کلمات در دانشنامه آکسفورد .اینها غلط هستند اما اون سه کتاب سند هستند . امروز نوشته های شما را در مورد تاریخ طبری می خوانم اگر میله ای به نظرم آمد برای شما می نویسم . با تشکر

مسعود ایزدی
مسعود ایزدی
9 ماه قبل
پاسخ به  شهرام

سلام شما به طور کلی حرف ها یتان اشتباه هست .و غیرقابل بحث سعی دارید مطالبی بگویید که هیچ سندیتی ندارند .هنوز پان ترک ها نبودند و حتی ملتی بنام ترک نبوده .هرچه بوده قبیله بوده نه آن چیزی که شما فکر می کنید. در این جا نوشتید :(البته زمانی ترکها بودند و زرتشتیها و نه چیز دیگر . نه فارس بود و نه کرد و نه لر و نه هیچ قومیت دیگر ترک و )همین بی دانشی شما را میرساند که گفته های شما ارزش بحث ندارد.

شهرام
شهرام
9 ماه قبل
پاسخ به  مسعود ایزدی

سلام در تاریخ گذشته کلمه ای بیان کن که قومیتهای دیگر باشد خوشحال میشوم سندی ارایه کنید بگذار من بگویم بلوچ و ترک و زرتشتی در تاریخ قبل از اسلام هست اما بقیه نیستند . من تحقیقات گسترده ای کردم و نیافتم شاید شما پیدا کنید خوشحال می شوم اطلاعاتی را تکمیل کنم . جناب ایزدی اولین کتاب در مورد کردها کتابی است بنام شرف نامه تالیف شرف الدین بدلیسی البته همه این کتاب و خواندم . تمام این مطالب را از یک جمله اینترنتی برنداشتن تمام کتاب را خواندم می تواند تحقیق کنید البته آقای بدلیسی کرد بود و پانصد سال قبل نوشته . در مورد زندیه نویسنده گیتی گشا اعلام می کند از عراق آمدند. بلوچ ها را از قدیم التیام آنجا بودند اما کرمانی ها و بمی ها از اعراب صدر اسلام هستند . سند در تاریخ طبری هست .و خراسان را که قطیبه نابود کرد از جمله این جنایات برای آزادی مردان زنان را خواستند و دورگه بیرون ریختند . سپاه عرب که در بلنجر شکست خورد به گیلان رفتند . می توانید به کتاب مرعشی ها مراجعه کنید و ببینید گیلان و طبرستان حتی تغییر نام داد و نام عربی مازن دران را گرفت این طایفه خاص مازن همان طایفه ای است که شخصی بنام ابومازن از آنجاست . برای قزوین دریایی از عرب کوچ کرد زاکانی ها از آن جمله آمد . موقعی که می گویند مغولان فرهنگ ایرانی را پذیرفتند کدام فرهنگ را پذیرفتند همه مغولان که مسلمان شدند و مسجد ساختند . مگر اسلام فرهنگ ایرانی بود ؟ اگر اسلام فرهنگ ایرانی بود پس زرتشت جایگاهش کجا بود . البته این اعراب بین بلوچ ها هم رفتند . چگونه می توان گفت فارس قبل از اسلام است در صورتیکه این کلمه عربیست سند فرهنگ معین .
تحقیق کن و بنویس اگر من اشتباه گفتم به من بگو عیناً به اشتباهم اعتراف می کنم اما سند رو کن اونم قدیمی. باتشکر

اسد
اسد
7 ماه قبل
پاسخ به  شهرام

یه مشت حرف بافتی که اخرش بگی عربی! هزاران کتاب تاریخی میتونم نشانت دهم که اولین کسان که در تاریخ بشریت با محارم خود ازدواج میکرده اند عربان بوده اند و اخرین گروهی هم که دست از این عمل شنیع کشیدند عربان بوده اند . یعنی تا وقتی محمد ادعای پیامبری نکرد هنوز رسم ازدواج با محارم نزد عربان شریف بوده . مدرک و سند از این بالاتر که که سوره و ایه هایی در این باب در قران محمد هنوز هست! ایا وقتی در سوره ی نسا محمد به عربان میگه با خواهر و مادر و عمه و خاله ی خود ازدواج نکنید انهم در زمانی که فقط عربان همان منطقه مسلمان بوده اند و در هیچ کجای دیگر کره ی زمین مسلمانی نبوده منظورش به کیا بوده! حالا بمانه که خود با همسر پسر خوانده ی خود ازدواج میکند! وقتی ایرانیان تمدن داشتند اعراب برای اسیر کردن و فروختن زنان خود به برادر و خویش خود رحم نمیکردند . مثال زیاد است ولی جای بحثش اینجا نیست فقط کافیست قران عربان را بخوانید تا بفهمید چه اعمال شنیعی بین این انسناسان بوده ! یا داستان حسین که نوه ی پیامبرشان بوده با زنان و خواهرش و اهل حرمش که توسط همین عربان با اینکه خود عرب بوده چه میشود! با اینکه قران در طول تاریخ هزاران بار پاکنویس و دستکاری شده تا به زعم خود نوشته ای تحویل دهند عاری از هر گونه بدنامی ولی بازهم از ازدواج با محارم نتوانسته اند چشم پوشی کنند ! فقط کافیست بدانید چرا اعراب طبق قران زنده بگور کردن دختران خود را انجام میدادند تا بفهمید عربان که بوده اند . چون هر عربی دختری داشت طبق رسومشان همسر تمام ان قوم و قبیله بوده و البته که انزمان لوازم پیشگیری هم نبوده و فقط با یک حساب سرانگشتی میشود فهمید این نژاد چگونه پا گرفته است . ایکاش میشد میزگردی تشکیل داد و مناظره ای رو در رو با سند و مدرک کرد تا به این انسناسان بفهمانیم کی بوده اند و دلیل اینکه هر جایی در جهان از قتل و غارت و دزدی و فساد و کشت و کشتار است از کجا نشات میگیرد ! دینی که پدید اورده گانش همین عربان هستند .

فرزند زاگرس
فرزند زاگرس
26 روز قبل
پاسخ به  شهرام

ایران پرشیاست یعنی سرزمین پارس ها
ماد ها و پارت ها
بعدها مغول ها و ترک ها و….. به ایران وارد شدن و بعد از اسلام هم اعراب
من نژاد پرست نیستم ولی شما مهاجر عرب عزیز نمی‌تونید منکر این موضوع بشید که ایران بر خلاف نظر شما از نژاد و خون عرب نیست
شاید بعد از ورود اعراب به ایران اختلاط صورت گرفته باشه ولی در اصل ایران امروز فرهنگ وظاهر و خوی عرب رو به خودش نگرفته
از روی ظاهر و چهره مردم ، فرهنگ و سلیقه و آثار به جا مانده ایشان هم میشه این را فهمید
و این که قطعن شما با مطالعه تاریخ هنر ایران و جهان این موضوع رو میفهمی
و این کتاب های که خودت معرفی کرده ای رو احتمالن خودت هم نخوانده ای
از اونجا این حرف رو برداشت کردم که در مورد مردم طبرستان نوشته بودید عرب مازنی

خسرو
خسرو
1 سال قبل

اینکه رحیم گفته بیس وپایه تشیع راصفویه پایه گذاری کرده دروغ محضه بعدازساسانیان،زمانی که ایرانیان شکست خورده و یزدگردسوم ناجوانمردانه توسط یک آسیابان که نمی‌دانست شاه است کشته شد خلیفه دوم یک هفته لشگرش را آزادگذاشت ، حتی درزمان حافظ وسعدی ومولوی بوفور یادشده حافظ به آن مغبچه گفته،شاه اسماعیل سرسلسله صفویه خودش اهل تسنن بودوجمعیت تشیع خیلی خیلی کم بودکه اکثرامورداذیت وآزارقرارمیگرفتندشاه اسماعیل چون اکثرجنگهاش باامپراطوربزرگ عثمانی بودخودش مذهب تشیع ۱۲امامی رابرگزیدوضرب والعجل تعیین کردکه باید همه شیعه شوند حتی مجازات مرگ تعیین کردتابتواندبااستفاده ازحکم جهاد که ازمراجع شیعه بگیردکارعثمانی راتمام کندامامراجع شیعی حاضربه برادرکشی نشدند وجمع کردن تشییع ازسراسرجهان یکی از علت‌هایش همین بود ولی اینکه صفویه علی الخصوص شاه عباس کبیر باعث یک پارچگی ایران شدن شکی نیست مثلا شیخ بهایی وپدرش زمانی که به ایران فراخوانده شدن کودک ۱۳ساله بودوعصر شکوفایی ایران زمان شاه عباس بود و اوج سرشکستگی و سر سپردگی شاهان خوش گذاران قاجاربودندکه برای رفتن به پاریس یه تیکه ازخاک ایران راهدیه میکردندواوج این بی لیاقتی وخوش گذارانی فتحعلیشاه و ناصرالدین شاه بودند که اولی نیمی ازایران را به روسیه داد البته بعدازحدود بیست سال جنگ،ولی ناصرالدین بدون جنگ هرات ، و سه جزیره را که آهسته آهسته امارات متل خودش کرد تاریخ بخوانید،,,,ویل دورانت تاریخ دان معاصر می‌گوید «هرملتی که تاریخ کشورش رانداندو نداند چه وقایعی برکشورومردمش گذشته است باید همان تاریخ دوباره تکرارش کند پس تاریخ بخواند که اگرقرارباشدتکرارکنیم که چه اتفاقاتی دردناکی پیش رو داریم دوستان احساساتی نشید که صفویه پایه گذارشیعه بوده،پایه گذارتشیع جزحیدرکرار کسی نیست تمام بدبختی های مااینه که جای که بایدازعقل مان استفاده کنیم بااحساسات مان تصمیم گیری میکنیم و میشود این که ما ۲۰۰سال ازاروپا عقب تریم باسپاس

شهرام
شهرام
9 ماه قبل
پاسخ به  خسرو

سلام خسرو جان شهرامم . شیعه توسط احمد و حسن و علی برادران بویه ماهیگیر در ایران رواج یافت . صفویه از این مذهب برای متحد کردن این خاک استفاده کرد و فوق العاده کار کرد . به جرات اعلام میکنم مثل صفویه نه بوده و نه خواهد بود . باهوش تریم و وطن پرست تریم بودند . البته فتحعلی شاه اصلا بی لیاقت نبود . در بعد از کریم خان علی مراد خان و جعفر قلی خان پیمانی امضا کردند با کاترین کبیر روسیه و در قبال مفت دادن تا رودخانه ارس و گیلان و مازندران به روسیه در قبال پیمانی بنام پیمان خوی . این پیمان خوی را در جایی پیدا نمی کنید به جز ایرانیکا و تاریخ تجزیه ایران به قلم هوشنگ طلوع . آقا محمد خان قسمت اعظم عمرش را مشغول لشکر کشی به آذربایجان بود . یکی از نوابغ آن دوره فتحعلی شاه است زمانیکه در مازندران بود و روس‌ها در قلعه خود بودند نامه کاترین کبیر را جعل کردند و مضمون نامه این بود که قلعه ها را خراب کنید و به روسیه برگردید . فتحعلی شاه برایشان مهمانی گرفت و رفتند. تازه در روسیه فهمیدند چه اتفاقی افتاده . ضمنا مورد دیگر جنگ ایران و روس بود . به خاطر عادت به هرج و مرج دوران زندیه همه می خواستند شاه باشند . بنابراین همه از هر جایی به قصد تهران حرکت می کردند قبل از رویارویی فتحعلی شاه پیک می فرستاد و دختر فرمانده یا رییس قبیله را می گرفت و شاه داماد قبیله می شد و از جنگ داخلی جلوگیری می کرد . از سیاست هایش این بود تمام دختران بزرگان زند را گرفت و با آنان نخوابید به جز دو تن که این دو تن بچه هایشان فتنه ها به پا کردند و آخرش به دارالتادیب اردبیل فرستاد . کتاب ماثر به جنگ های ایران و روس اشاره می کند نویسنده آقای دنبلی کرد است و با تاریخ نوشته شده وقایع سیسیانف و بقیه فرماندهان روس تطابق دارد .در این کتاب جنگ ایران و روس نیست . ترکان و روسیه است هیچ کس به جز ترکان در جنگ نبودند یک طرف الکساندر اول بود امپراطور روسیه ناپلون بناپارت را شکست داد . فنلاند و لهستان و اوکراین و بلاروس و آلمان و دانمارک را گرفت و تا پاریس هم رسید . در مقابل چنین ارتش فقط تنها جاییکه نتوانست تصرف کند ایران بود . فقط قسمتی کوچک را تصرف کرد اما آنقدر تلفات خورد که چشم پوشی کرد . گرجی‌ها و ارامنه خیانت میکردند . اوضاع داخلی متشنج بود هر کس و تاکسی سودای پادشاهی داشت لران از قاجار دلخور بودند بقیه هم نشسته بودند . با الان خودمان مقایسه می کنم دریای خزر را چند سال قبل از دست دادید جنگ نکردید که هیچ اعتراض هم نکردید . بنابر این انصاف بدید با لیاقت بود یا نه؟ اگر همچین شخصی بی لیاقت بود ما چه هستیم ؟

مهدی اصحابی
مهدی اصحابی
6 ماه قبل
پاسخ به  شهرام

سلام
دقیقاً همینطوره به خصوص که در همان جنگ با روس فتحعلیشاه خود راساً با تمام فرزندانش حضور داشت و از جنگ هراسی نداشتند ولی حیف که خیانت حکام قفقاز و برخی امرای ارتش ایران مزید برعلت بود که در آن نبودن عده و عُده و کمبودها آنها هم آب به اسیاب دشمن می ریختند و افزون بر آن آشوب های ساختگی انگلیس در جنوب و برخی نقاط دیگر کشور و حمایت از جدایی طلب ها باعث شد که همان مقدار نیرو هم باید دائماً تقسیم میشد و به نقاط آشوب زده اعزام میشد مثل پیروزی ایران در جنگ سلطان آباد علیه روس که بلافاصله خبر آوردن افغان های درانی در سیستان و بلوچستان قیام کردند که فتحعلیشاه ۵ هزار نیرو را برداشت و جهت سرکوب آنها رفت که در برگشت متوجه شد عباس میرزا ناگزیر به صلح با روس شده.ضمناً همین فتحعلیشاه که این کذبیان را در مورد او و ناصرالدین شاه نوشته اید برخلاف آن اتفاقاً هر دو مذهبی بودند به خصوص فتحعلیشاه که در کنار هر ساختمانی که می ساخت دستور احداث مسجدی جهت نماز خواندن میداد و می گفت این بنا یک کعبه ثانی هم نیاز دارد مانند عمارت چشمه علی دامغان که مسجدی در مجاورت عمارت بوده که کتیبه هم داسته ولی آقایان به خاطر اینکه مبادا مذهبی بودن آنها کشف شود دستور به تخریب ان مسجد دادند یا عمارت مولود خانه دامعان با مسجدی که کنارش بوده و محل تولد فتحعلیشاه بوده را دادند با خاک یکسان کردند و جاش یه پاساژ ساختند در حالی که فتحلیشاه که اسم اصلی اش باباخان بوده بعد از پیروزی اولیه علیه روسیه به شکرانه آن فتح بزرگ به عتبات رفته و در نجف پس از زیارت گفت این فتح از دولتی سر مولایم علی است و به این اعتبار اسم جدشان فتحعلی خان قاجار که از سپهسالاران ارتش شاه سلطان حسین و پسرش شاه طهماسب دوم بوده را بر خود نهاد و ناگفته نماند که پدربزرگ پدرش یعنی فتحلی خان در واقع یک روحانی بوده که موسس حوزه علمیه حاج فتحعلی بیک دامغان است که با توطئه نادر و سعایت او در نزد شاه طهماسب و بدون توجه به دفاعیاتش در خواجه ربیع مشهد به قتل رسید و در آنجا مدفون است که با سرچ در گوگل داستانش را بخوانید و یا ناصرالدین شاه که با ساخت تکیه دولت و برپایی مجالس تعزیه و عزاداری سیدالشهدا دوباره به مجالس امام حسین عظمت داد و در ایام حکومتش ۱۶۰ شورش که به قصد انتزاع و از بین بردن ایران صورت پذیرفته بود را سرکوب کرد و در اکثر جنگ ها حتی لشکرکشی به هرات شخصاً حضورداشته ولی تاریخ دیگر از این حقایق بنا به بغضی که استعمارگران از ایشان بابت اتحاد و انسجام مجدد ایران و مستعمره نشدن ایران داشتند یادی نمی کند و با بُلد کردن یک انتزاع قفقاز و خیوه و هرات که البته سالها قبل ازایشان عملاً از ایران جدا شده و مستقل شده بودند و به حکومت مرکزی حتی خراج هم نمی دادند وفقط آقامحمدخان در مدت کمی مجدداً آنها را تابع حکومت مرکزی ایران کرده بود این شائبه را پیش آورده که آنها مناطق ایران بودند که قجرها از دست دادند در حالی که در واقع میتوان گفت نشد مجدد آنها را باتوطئه خوانین محلی و امرای ارتس ایران مانند شقاقی و نهاوندی و امثال ایشان و توطئه های استعمارگران روس و انگلیس و فرانسه و خیانت های ایشان به دست آورد.

مهدی اصحابی
مهدی اصحابی
6 ماه قبل
پاسخ به  خسرو

سلام
جسارتاً شما هم تاریخ را خوب نخوانده اید چرا که اگر ناصرالدین شاه ۳ جزیره را به امارات داد و یا آنها گرفته بودند پس چرا در سال۱۲۸۴ انگلیس طی نامه ای از مظفرالدین شاه می خواهد که از خاکمیت بر آن جزایر دست بکشد که پاسخ قاطع مظفرالدین شاه را سرچ کنید که در موزه اسناد موجود است و قاطع این خواسته انگلیس را رد کرده و همین اقدامات قاجار و تصویب اخذ گمرکی از انگلیسی ها برای عبور از ایران در شمال غرب تا جنوب شرق برای رفتن به هند در زمان فتحعلیشاه که به مذاق ایشان خوش نیامد و یا امضاء نکردن قراداد ۱۹۱۹ توسط احمدشاه جهت طرح در مجلس که با برخورد تند احمدشاه با وثوق الدوله مسکوت ماند و حتی رشوه سفیر و ملکه انگلیس هر کدام یک کرور به شاه جوان هم موثر واقع نشد که همه اینها بغضی سنگین بر دل انگلیس و فرانسه که خواهان مستعمره شدن ایران بودند شد و این اباطیل و غلوها را درباره قاجاریه ساختند و با دستور به رضاخان کتابی هم نوشته شد و با تحریف تاریخ چنان آن دوران را نکبت و سیاهی نشان دادند که فراموش کردیم قبل از قیام آقامحمدخان دیگر ایرانی وجود نداشت و در شمال شرق تدکمن ها و ازبک ها حاکم بودند ودر شرق و هرات نوادگان نادر و در جنوب شرق احمدشاه درانی افغان و در جنوب غربی شامل فارس و قسمتی از کرمان لطفعلی خان زند که پس از کتار مفصلی از عموها وعموزاده هایش حاکم شده بود و در قفقاز حکام گرجستان مانند آراکلی خان و ارمنستلن و ادربایجان هرکدام حاکم دیگر و غرب تا سر حد همدان عثمانی و در خوزستان که عربستان نامیده میشد حاکمان مستقلی سرکار آمده بودند ادعای حکومت مستقل داشتند و در واقع حکومت های ملوک الطوایفی عهد قراقویونلوها که قبل از صفوبه بودند دوباره نضج گرفته بودند که آقامحمدخان با سرکوب همه ایشان دوباره ایرانی متحد درست کرد که البته آن طعم استقلال در خان نشین هایی چون هرات و خیوه و قفقاز و با خیانت حاکمانش و توطئه اجانب روس و انگلیس و فرانسه باعث شد مجدداً از ایران جداشوند ولی در مجموع اگر اقدام اقامحمدخان نبود ایران در قطع امروزی اش هم وجودنداشت و برای همین هم می بینید که با انواع ترفندها از ابتدا درصدد حذف و از بین بردن این حکومت بودند با ترور و کودتا و حتی برافراشتن علم مشروطه که در این مورد اخیر فکرش را نمی کردن توطئه اشان خنثی شود و شاه قجر راضی به تاسیس مجلس در کشور شود که حتی امیدداشتن با روی کار آمدن احمدشاه به خاطر سن کمش او را ملعبه خود سازند که نتیجه عکس گرفتند و با کودتای سیدضیا هم موفق نشدند تا اینکه در راستای اخذ امضای قرارداد ۱۹۱۹ احمدشاه را برای دیدن صنایع انگلیس به آنجا دعوت کردند که پس از ضیافت شام ملکه مجدداً ملکه از او خواست که قرارداد را امضاء کند که او با ناراحتی جلسه را ترک کرد که حسب ظاهر در مدت باقیمانده اقامت او را مسموم کردند که به محض مراجعت به ایران کلیه هایش از کار ایستاد و با توطئه انگلیس و عاملیت رضاخان وی جهت درمان به فرانسه عزیمت کرد که به جای درمان وی را در هتلی محبوس به مدت ۵ سال نگه داشتند تا اینکه در سال ۱۳۰۸ از دنیا رفت و گرچه خود رضاخان شجاع هم با اولین تشر ارباب انگلیسی اش از کشور فرار کرد در حالی که مشابه همان جنگ را احمدشاه با آن سن کمش تجربه کرد و با آن قحطی ساختگی انگلیس و کشتار نصف نفوس ایران ولی نترسید و فرار نکرد چرا که او و پدرانش با شمشیر خودشان به حکومت رسیده بودند و سرسپرده اجنبی نبودند.شرمنده از اطاله کلام.داستان زیارت عتبات ناصرالدین شاه و آن روضه معروف و پیاده رفتن وی به مشهد به جهت ادای نذر بابت شفا از بیماری و ۱۰ روز کفشداری حرم را سرچ کنید و بخوانید که کمی از غلو تاریخ نویسان مغرض در سیاه نمای کامل ایشان را کشف کنید دیگر ورود تمامی اختراعات و اکتشافات وپلیس مدرن و خرید ناو دریایی جنگی مرسمولیس توسط ناصرالدین شاه به جهت تجهیز و تقویت نیروی دریایی و غیره را خودتان جستجو کنید و ببینید.

علیرضا طاهرایرانی
علیرضا طاهرایرانی
1 سال قبل

به نظر من بچه بازی یک سندرم غیر طبیعی است و کسی که بجای گرایش به جنس مخالف به هم جنس خود گرایش دارد هیچ مقصر نیست بلکه علت آن مربوط به رفتارهای والدین بخصوص پدر دارد که در زمینه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی چه نگاهی و تعریفی از زندگی دارد

ماندانا
ماندانا
1 سال قبل

رضا پالانی عرضه داشت بچه های خودشو درست تربیت میکرد  محمد رضا که خودش همجنسکرا بوده  

X
X
1 سال قبل
پاسخ به  ماندانا

رضا شاه یک شخص ملی درست و حسابی بود اما اگه کسی که تو میخوای از اون طرفداری کنی عرضه داشت،شبا یونجه نمی‌خورد روش آب گِل بعد هم بره تو گِل بغلته که الان تو و خانوادت یاد بگیرین

سلام اليكم
سلام اليكم
2 سال قبل

تو راه مدرسه بودم داشتم می آمدم سمت خونه ، سر راه اتفاقی درباره همین موضوع دیدم که خیلی تاسف خوردم ؟

محمد
محمد
2 سال قبل

……

انوش راوید:  درود،  با پوزش دیدگاه شما بخاطر داشتن متن غیر قانونی حذف گردید.

محمد
محمد
2 سال قبل

عالی بود

مهندس
مهندس
2 سال قبل

این کار ها رو زنان بزرگ هم با دختران جوان می کنند با ففط مختص مردان است؟

نعیم
نعیم
2 سال قبل

عجب!

رحیم
رحیم
2 سال قبل

شاهان صفویه از مومن ترین وبا ایمانترین انسانها بوده اند چون بیس وپایه تشیع در این دوران ریخته شده وشیعیان برای اولین بار قدرت در دست گرفته اند اهل سنت در جهت مخالفت با انها این مسایل را به انها نسبت داده اند ومتاسفانه مردم همه ار روی نادانی وجهل به این امر دامن زده اند

شهرام
شهرام
9 ماه قبل
پاسخ به  رحیم

شاهان صفوی باهوش تریم پادشاهان بودند . اما شیعه را اختراع نکردند شیعه اختراع دیلمیان بود علی احمد و حسن دیلمی

??
??
2 سال قبل

چرا الکی به ایرانیان باستان تهمت میزنی 

اگه مدرک داری خوشحال میشم نشون بدی در غیر اینصورت الکی جو نده 

آشغال ترین شاهان اواخر صفوی و دوران قاجار بودن که گند زدن به مملکت

اسدولا
1 سال قبل
پاسخ به  انوش راوید

هر جا اجتماعی و تمدنی باشد اینچنین مضامینی هم هست.البته در جایی کمتر و در خفا و در جایی دیگر بیشتر و علنی.انچه در کل بیشتر به چشم می اید ان است که در جوامعی که حضور زنان دربین مردان بصورت مختلط از نظر شرعی و دینی ممنوع میشود طبیعتا با کودکان و نوجوانان که از نظر بدنی تا قبل از بلوغ مشابهتی با زنان دارند همبستری صورت میگیرد و مصداق کفش کهنه در بیابان نعمت است پدیدار میشود!از این نظر در جوامع مسلمان و بخصوص مسلمانان سنتی و بسته این عمل بیشتر اتفاق می افتاده و می افتد .چون بهرحال اب راه خود را می جوید و اگر راهی بسته باشد از کنارش راهی باز میکند و این عمل هم در مقابل ان ممنوعیت اختراع شده و کاره بعضیها را راه می اندازد.

 

حامی
حامی
1 سال قبل
پاسخ به  اسدولا

جناب اسدولا ، ظاهر فیلسوف گرفتی و همه چیز رو برای خودت حل و فصل کردی . اکثرا انسان های اینجوری ، اصلا غیر از دانش ناکافی خودشون رو نمیبینند . این موضوع اختراع نشده ، از ازل بوده . مثلا توی اکثر حیوانات هم وجود داره . آیا برای اونا هم دین محدودیت آورده که اونا بیان اختراع کنن؟در کل بعضی ها اینگونه خلق شدن و ربطی به کفش کهنه و بیابون نداره . جز این رو نمیخوان . اما . اما . اما بسیار و بسیار و بسیار تفاوت است بین همجنس گرا و همجنس باز … همین جمله آخر  هزار کتاب توضیح دارد . 

شهرام
شهرام
9 ماه قبل
پاسخ به  ??

سلام ازدواج با محارم در قبل از اسلام بوده اما ازدواج با غیر محارم بد بوده . مدارک کتاب ویسپرد و وندیداد در هنگام کشتن یک سگ آبی باید دخترت را به بیگانه می‌دادی . و کتاب دیگر هم هست که فتواهای زرتشتی هاست که عیناً ازدواج با خواهر و مادر مجاز است . بهرام چوبین زنش خواهرش بوده .

شهرام
شهرام
9 ماه قبل
پاسخ به  انوش راوید

سلام نگاه کردم دقیقا این اطلاعات را از ویکیپدیا کپی کردی که درست نیست . به کتابهای طبری هم رجوع کنید و سن کریستین و … . ویکیپدیا را همین الان من می توانم تغییرش دهم مستند نیست قابل تغییر دارد.

شادمهر
شادمهر
9 ماه قبل
پاسخ به  انوش راوید

درود،  در ایران بچه بازی نبوده یا خیلی کم بوده این کار مخصوص کشیشهاست که خیلی آبرو ریزی کردن

شهره
شهره
9 ماه قبل
پاسخ به  انوش راوید

درود و سپاس

akh
akh
8 ماه قبل
پاسخ به  انوش راوید

……

انوش راوید:  بخاطر داشتن بی ادبی بدون سند به تاریخ حذف گردید.

مهدی اصحابی
مهدی اصحابی
6 ماه قبل
پاسخ به  ??

سلام
یکی از گندهایی که قاجاریه به ایران زد این بود که پس از زوال صفویه و بی کفایتی شاهان پایانی اش مثل شاه سلطان حسین و پسرش شاه طهماسب دوم دو نفر بیسواد و بی درایت از سپاهیلن صفوی به نامان نادر و کریم خان ظهور کردند که به لحاظ بی تدبیری و ندانستن علم سیاست دوباره کشور رو در حالت بلاتکلیفی بردند که حتی افغان های درانی در سیستان و بلوچستان قد علم کردند و در آنجا اعلام حکومت کردند ومحمدتقی خان بافقی در یزد اعلام حکومت کرد و خان های خیوه شانل ترکمنستان و ازبکستان و تاجیکستان و خانات قفقاز و حتی حاکمان قندهار و کابل و هرات و خوزستان که عربستان نامیده میشد سر به شورش گذاشتند و حکومت های ملوک الطوایفی عهد قراقویونلوها که قبل از صفویه بودند دوباره ظهور کردند و ایران عملاً از صفحه روزگار محو شد تا اینکه آقامحمدخان قیام کرد و در حرکتی برق آسا تمام این حکام را سرکوب کرد که توطئه ترور بی وقتش که توسط روس ها طراحی شده بود و با دست خائنین وطن اجراء شد همه آمال و آرزوی ایران گذسته را به باد داد که باز هم با رشادت های باقی شاهان قاجار علیرغم آن همه توطئه اجانب و خیانت حکام خائن قفقاز و خیوه و هرات و کابل و قندهار این مقدار امروزی حفظ شد گرچه مجدداً همه طی فرار رضاخان شجاع در سال ۱۳۲۰ از دست رفت و می رفت که ایران مانند کره یا آلمان به چند قسمت تقسیم شود ونامش برای همیشه از صفحه روزگار حذف شود که حضور به موقع آمریکا در عرصه سیاست آن روز باعث شد این اتفاق نیفتد حالا شما منصفانه قضاوت کن رضا شاه که البته خود با توطئه انگلیسی ها سر کار آمده بود با کفایت تر بود یا همان احمدشاه با آن جوانی اش که در جنگ مشابه جهانی اول با آن همه قحطی ساختگی انگلیس و کشته شدن نفوس اما کشور را ترک نکرد و نرفت چرا چون آنها شاهان قانونی کشور بودند که زور شمشیر خود سرکار آمده بودند نه با خیانت و توطئه و فروش کشور در قبال به دست آوردن حکومت چند روزه کشور.کمی تاریخ واقعی را بخوانیم و منصفانه قضاوت کنیم.



47
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x