Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

روزهای متفرق در سالهای ساده ها زیاد است و مهم و قابل بررسی،  افرادی که برای کم خرج و کم دردسر ترین کم مایه ترین وقت گذرانی،  مرتب روزهای مختلف سال را به این و آن تبریک می گویند.  بیشتر رد و بدل کردن تبریک این روزها به آدمهای بیکاری می آید،  که فکر سازنده و پردازنده ندارند،  و می خواهند خودی نشان دهند.

روزهای متفرق در سالهای ساده

روزهای متفرق در سالهای ساده
تصویر سایه انوش راوید روزت مبارک،  عکس شماره 3731.
 این برگه بشماره 1437 پیوست لینک زیر است:
روزهای متفرق در سالهای ساده
لوگو در دانش و بینش انقلابی باشیم،  عکس شماره 1610.
روزهای متفرق در سالهای ساده

روزهای متفرق سال

      سال را پر کرده اند از روزهای متفرق به اسامی مختلف،  و مردم سعی می کنند این روزها را بیکدیگر تبریک بگویند،  و در تبریک گفتن از یکدیگر سبقت بگیرند.  روز معلم و کارمند و پرستار و مهندس و دکتر و کشاورز و کارگر و مادر و ورزشکار و سرباز،  و هر چه که می تواند وجود داشته باشد،  یک روز تبریکی کرده اند.
      پرسشهای مهم:
   ــ  چرا چنین کردند؟
   ــ  چه کسی چنین کرده؟
      مگر معلم و کارمند و پرستار و دکتر و مهندس و غیره کار فوق العاده ای کرده،  یا مجانی به ملت خدمت میکنند.  همه در مقابل خدمتی که می کنند،  قرار داد کاری دارند و پول می گیرند.  یکی پول بیشتر می گیرد و یکی کمتر،  یکی بیشتر کار می کند و یکی کمتر،  در هر صورت آنها شغل خود را انجام می دهند.
      در ابتدا سرمایه داری غربی با اجحاف در حق کارگران،  باعث انقلاب اول ماه مه شد.  سپس برای سرگرم کردن مردم و کم رنگ کردن تاثیرات انقلاب اول ماه می،  هر چه دم دستشان آمد روز یکی نام گذاردند.  فهمیدن این موضوع ترفندی سرمایه داری غربی خیلی ساده است،  مگر اینکه کسی نخواهد آنرا بفهمد.
      من معمولأ هیچ روز الکی درآوردی سرمایه داری غربی را،  به کسانی که دارند وظیفه و کارشان را انجام می دهند،  و در مقابل آن پول می گیرند،  مبلغ پول مهم نیست،  در هر صورت در مقابل کار پول میگیرند،  تبریک نمی گویم و تبریک نیز نمی پذیم.  اگر خود من کارگری و مهندسی و معلمی کردم،  وظیفه خود را انجام دادم،  دلیلی ندارد کسی برای انجام وظیفه بمن تبریک بگوید.
      باید یاد بگیریم و ترفندهای سرمایه داری غربی را،  که پشت سرهم با شیوه های مختلف تولید می شود بشناسیم،  و سرگرم این نوع بازیهای آنها نشویم.  ساده نباشیم و نباشیم،  واقعیت شناس باشیم،  و مهمتر،  نباید و نباید نیاز به تشویق و تبریک الکی داشته باشیم.  سیستم آموزشی باید در جهتی کار کند،  که همه در فکر انجام وظیفه بهتر باشند،  و نیازمند کارت صد آفرین نباشند.
      در این باره در ارگ ایران زیاد نوشتم،  منجمله تغییر سیستم آموزشی حافظه محوری به پردازش محور،  تا بتوان این مسائل ساده را متوجه شد.  اگر ملت نتواند ذهن پردازش محور داشته باشد،  و ذهن ملت حافظه محور باشد،  خود بخود اسیر تولیدات محتوا و طرحها و کالاهای سرمایه داری غربی میشود،  و سرگرم تبریک گفتن و شنیدن میگردد تا قیامت.
   پرسش از عموم:  نظر خود را برای تبریک گفتن روزها بنویسید،  که چه مسئله ضد سازنده در آنها وجود دارد؟
روزهای متفرق در سالهای ساده

خسته شدم از پیامهای تبریک

      خسته شدم از پیامهای تبریک روز مهندس،  و روز پدر و مرد و پسر و پدر پسر شجاع و زاد روز خواجه نصیرالدین و…  کجا خواجه نصیرالدین مهندس بود؟  برخیها انگار ساخته شده اند برای اینجور کارها، نمیدانم بیکار هستند، حوصله دارند، وقت زیاد دارند، قضیه از چه قرار است.  هی پشت سر هم پیام تبریک و تبریک و تبریک.  بسه دیگه تبریک چی آخه؟  این هم شد مثل جلساتمان که همه از همدیگر تشکر میکنند.  تشکر از بابت چی؟ از بابت کارهای نکرده.
      کار که نمی کنیم، خلاقیت که نداریم،  مفت که نمی ارزیم،  فقط به فکر تبریک و تشکر هستیم.  به قدرت طبیعت قسم در این چند روز واتساپم ترکید.  30 تا گروه، 10 به توان n تا دوست و رفیق و همکار،  از صبح تا شب گوشی ام جیرینگ جیرینگ، پیام تبریک.  با تاخیر هم پیام تبریک میفرستند. مرتیکه سالروزی که گذشته، دیگه گذشته دیگه، ول کن دیگه تبریک با تاخیر یعنی چی؟  انتهای پیام تبریک هم می نویسه "ببخشید با تاخیر". چشم بخشیدم، تبریز را میبخشم به شما که با تاخیر بهم سالروز تولد خواجه را تبریک گفتی.
      من اصلا نمیدانم صبحانه چی خوردم،  گاهی وقتها تاریخهای روز جاری شمسی را هم فراموش میکنم،  طرف به من پیام میدهد سالروز تولد …. مبارک باد.  یک قطار هم لقب می نویسی.  جالب تر از اینها کسانی هستند که سالی 6 بار جشن تولد میگیرند.  بی صاحاب یک آدم تو یک سال مگر چند بار متولد میشود؟  به یکی گفتم تو توی یک سال چند بار متولد شدی،  که هر سه ماه یک بار جشن تولد میگیری؟  گفت: به تو چه؟  دوست دارم.  گفتم راست میگی به من چه؟  تا حالا اینقدر قانع نشده بودم.
      بهترینشان کسانی هستند که سالی 6 بار روز تولد خودشان را به خودشان تبریک میگویند.  اینجوری: "تولدم مبارک". اینشتین اینقدر برای خودش نوشابه باز نمیکرد.  والا من تا حالا ندیدم کسی برای خودش نوشابه باز کند،  این هم تازگیها مد شده.  به جای این تعارفات کمی هم کار کنید….  متن فوق با عنوان "خسته شدم از پیامهای تبریک"،  بخشی از برگه یک دوست عزیز بود.
   انوش راوید:  کمی عمیق اندیشه کنیم،  و از سطحی نگری دوری نماییم. 
روزهای متفرق در سالهای ساده

هالوها می توانند

روزهای متفرق در سالهای ساده
      برای دوچرخه سواری باید گواهینامه گرفت،  ولی برای پدر و مادر شدن،  نه!  هر هالویی می تواند پدر و مادر شود،  حتی لازم نیست در یک سمینار یک روزه شرکت کند!.  عکس شماره 7042.
……………
   برچسبها:  روزهای متفرق, روزهای سال, سالهای ساده, پیام تبریک, تبریک تولد, خسته شدم, روزهای بیکاران, هالوها میتوانند.
   هشتگها:   #پیام_تبریک, #روزهای_سال.
…………
روزهای متفرق در سالهای ساده
مستندهای مربوط
مستندهای بیشتر را در آپارات و نماشا لینک آن در ستون کناری ارگ ایران
روستای چلاسر زیباییها و کمبودها مشروح در لینک http://arq.ir/423
* * * * * * * * * *
 #یلدا_مبارک و تقاضا از مردم برای تلاش جهت #ثبت_جهانی یلدا و #جشنهای_ایرانی، مشروح در http://arq.ir/139
……………………….
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین عکسها و مطالب ارگ ایران را بیابید.
   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجوهای ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید،  و در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند.
   ــ  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید.
برای دریافت فهرست منابع نوشته ها،  در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x