Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

طلایه داران بدون مرز تاریخ ایران را بشناسیم از قدیم طلا یا زر قیمتی ترین فلز بود و هر چیز با ارزشی را با طلا می سنجیدند،  منجمله مردمانی را که برای علم و فرهنگ و معرفت کارهای بزرگی می کردند.  در تاریخ ایران پر است از بزرگان علم و ادب و هنر و فرهنگ،  که همه آنها طلایه داران بدون مرز بودند,  و خدمات بزرگی برای رشد و تکامل تمدن انجام دادند،  علم و فرهنگ و معرفت مرز ندارد.

طلایه داران بدون مرز تاریخ ایران

طلایه داران بدون مرز تاریخ ایران
 تصویر شمشیر طلایی هخامنشی،  عکس شماره 3762.
 این برگه بشماره 700  پیوست لینک زیر است:
طلایه داران بدون مرز تاریخ ایران
لوگو در جهت علم باشیم نه عقیده،  عکس شماره 1615.
طلایه داران بدون مرز تاریخ ایران
 
پادکستها کلیک کنید و گوش دهید
 
1
 
2
 
 
3
 
 
4
 
 
 
 
 
طلایه داران بدون مرز تاریخ ایران

طلایه داران بدون مرز تاریخ ایران

      امروز ایران نیز بیش از تصور طلایه دار بدون مرز داریم،  دانشمندان و اندیشمندان که در راه علم و تاریخ و جغرافیا و اقتصاد و سیاست ایران،  در جهان حرکتهای بزرگی انجام میدهند.  همه جهان میدانند که طلایه داران بدون مرز تاریخ ایران خدمات گسترده ای به پیشرفت تمدن کردند،  ولی همیشه دشمنان تاریخ ایران با تمام قدرت این خدمات مهم را به نام یونان باستان گفتند،  بویژه استعمار و امپریالیسم.
      قهرمانان و طلایه داران راستی ایران آنهایی هستند،  که علم و معرفت را پیشه کردند،  و با توانایی علمی،  خدمات زیادی برای اعتلای کشور خود،  و به مردم و تمدن کردند.  در ایران پادشاهان و رهبران بزرگ و مهمی بودند،  آنها نیز به نوبه خود در راه پیشرفت گامهایی برداشتند،  ولی همیشه عالمان بودند،  که حرف اول طلایه داری را می زدند.
      طلایه دار یعنی:  پرچم دار، پیش آهنگ، پیش رو، پیش تاز، پیش قراول، جلودار، طلایه بان،  و در کل به معنی داناترین ها در جمع.  الکی و با بی سوادی و کم دانشی نمی شود طلایه دار بود،  چنین پیشرویی هم خود را نابود می کند،  و هم ملت پیرو خود را،  طلایه دار باید داناترین باشد.
      طلایه دار بدون مرز یعنی مرز ندارد،  واحد پول و گذرنامه ندارد،  شناسنامه از مرزی ندارد،  و آن فقط دانش است،  که براحتی می تواند مرزها و پولها را درنوردد،  و به همه جهان گسترش یابد.  هیچ نیرویی نمی تواند مقابل دانش قرار گیرد،  هر دانش در زمان خودش ارزش زیادی دارد،  و دارنده دانش برتر میشود طلایه دار بدون مرز.
 
…..

درک راستی آزمایی

طلایه داران بدون مرز تاریخ ایران
تصویری از انوش راوید،  عکس شماره 7118.
      درک راستی آزمایی اصل مهمی برای ادامه تمدن است.  هرچه می خوانیم و می بینیم راستی آزمایی کنیم،  در این قرن راستی آزمایی نیاز به پژوهشهای گسترده دارد،  یعنی مقدار دانش اندک هر شخص برای آن کافی نیست.  راستی آزمایی به نسبت مورد،  گاه زمان بر است،  با پرسش و تامل و نظریه،  گردونه یادگیری را بچرخانیم،  تا نتیجه درست تر بگیریم.
……………
   برچسبها:  طلایه داران بدون مرز, طلایه داران, بدون مرز, تاریخ ایران.
   هشتگها:  #طلایه_ داران_ایران.
…………
طلایه داران بدون مرز تاریخ ایران

مستندهای مربوط

مستندهای بیشتر را در آپارات و نماشا لینک آن در ستون کناری ارگ ایران
همیشه و با تلقین زیاد دیده و شنیده ایم که کوه یخ باعث غرق شدن تایتانیک شد، و هیچگاه فرصت ندادند که درباره واقعیت این کشتی بدانیم، مشروح در لینک زیر: http://www.arq.ir/1455
* * * * * * * * * *
……………………….
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین عکسها و مطالب ارگ ایران را بیابید.
   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجوهای ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید،  و در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند.
   ــ  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید.
برای دریافت فهرست منابع نوشته ها،  در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x