Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

پاسخ به یک درک و دانش اشتباه که بدلیل ضعف از مفهوم علم مقدار کم دانش خود را تمام علم میداند غافل از اینکه علم کامل متفاوت از مقدار دانش در زمان است،  بویژه برای یک فرد.  وظیفه هر علاقمند به علم است،  که مفهوم و تعریف و تفاوت علم و دانش را بداند،  تا بتواند روشهای درست آموختن دانش،  و رفتن بسوی رفتارها و کردارهای علمی را پیگیرد.

پاسخ به یک درک و دانش اشتباه

پاسخ به یک درک و دانش اشتباه که بدلیل ضعف از مفهوم علم مقدار کم دانش خود را تمام علم میداند غافل از اینکه علم کامل متفاوت از مقدار دانش در زمان است
تصویر پاسخ به یک درک و دانش اشتباه،  عکس شماره 9893.
این برگه بشماره 1653 پیوست لینک زیر است:
پاسخ به یک درک و دانش اشتباه که بدلیل ضعف از مفهوم علم مقدار کم دانش خود را تمام علم میداند غافل از اینکه علم کامل متفاوت از مقدار دانش در زمان است
لوگو آزادی را بشناسیم و درک کنیم و آزادی اندیشه و قلم اینترنتی را پاس داریم،  عکس شماره 1624.

پاسخ به یک درک و دانش اشتباه

      متن زیر و امثال این متن را یک فرد با درک و دانش اشتباه از من و موضوع ارگ ایران،  که میخواهد با نام بردن از دیگران ادعا کند،  که خودش بخوبی میداند و دیگران هیچ نیستند.  کم نیستند افرادی که با نام بردن اشخاص دیگر،  تلاش دارند برای خودشان جایی در تاریخ گویی و تاریخ نویسی باز کنند.  همین فرد نویسنده متن زیر،  زمانی که نامی از او در اینترنت نبود،  و جوانی عادی بود،  یعنی بیست سال پیش،  من وبلاگ جنبش برداشت دروغها از تاریخ را باز کردم،  و از دروغهای تاریخ نوشتم.
      بخشی از متن فرد با درک و دانش اشتباه از ارگ ایران،  غیر از نام خودم جای نام اشخاص برده شده در متن چهار نقطه قرار دادم:
نه تنها راوید بلاگر بلکه صلح دوست مسند ساز و شهمیری و …. همه و همه این افراد که ناگهان تبدیل به اساتید تاریخ شدند و فرضیه های بنده را برداشتند و مزخرفی به ان اضافه کردند و به نام خود اشاعه دادند حال خودشان پاسخگوی گندی که زدند باشند با بنده قاطی شان نکنید
بنده می گویم باید روی حمله مغول و اسلام کمی بیشتر تحقیق کنیم ناگهان از وبلاگ راوید فرضیه در می اید که اصلا حمله نکردند.
…. ناگهان شد تاریخدان بعد ناگهان کوروش و فریدون اسکندر شد یکنفر هر چه به این اقا پسر نادان گفتم نکن هنوز مشغول اشاعه مزخرفات است.
…. برداشت از هم میهن سخنان بنده را کپه زد، (جناب …. وساطت کردند که خفه شدم) چرندی بهش اضافه کرد که کی خسرو او شد اسفندیار که خودم زیر پست ابشان نوشتم یعنی چی؟
مستند ساز و دار و دسته بی سوادش را هم که سه شخص یک شجره فریدون کی خسرو اسکندر را یکی می کنند را هم فراموش کنیم (بهتر است صفتی برای این نادانها نگویم).
   انوش راوید:  حداقل و حداکثر فرهنگ و ادب و علم،  درک بینش آزادی اندیشه و بیان است.  فرد متن بالا این مهم را متوجه نشده،  و ادعا دارد خیلی اهل دانش است.  ضرب المثل قدیمی میگوید بهشت آنجاست که کسی را با کسی کاری نباشد،  افرادی که با اندیشه و بیان دیگران کار دارند،  افرادی ساده هستند و سرانجامی ندارند.  حداقل فرهنگ میگوید هر شخص باید حرف خودش را بزند،  و برای مقدار دانش خودش تلاش بیشتر کند.  عده ای با نام بردن از دیگران میخواهند برای خود جایی دست و پا کنند،  و یا دشمنی با آزادی اندیشه و بیان نمایند.
پاسخ به یک درک و دانش اشتباه که بدلیل ضعف از مفهوم علم مقدار کم دانش خود را تمام علم میداند غافل از اینکه علم کامل متفاوت از مقدار دانش در زمان است
   آزادی اندیشه و بیان را درک نماییم،  و برای برپایی و نگهداری آن تلاش کنیم.  جهت دستیابی به تمدن آزادی اندیشه و بیان،  هر شخص حرف خودش را بزند،  و برای انتشار مقدار دانش خودش تلاش بیشتر کند.  هر نوع جلوگیری از آزادی اندیشه و بیان،  دشمنی با فرهنگ و تمدن ایرانی است.  تصویر شماره 7169.
       ده تا بیست سال پیش اتنفاقهای زیادی افتاد،  وبلاگ جنبش برداشت دروغها از تاریخ در یک مسابقه بلاگفا در بخش تاریخ و فرهنگ سوم شد،  در تاریخچه وبسایت بلاگفا وجود دارد.  مرحوم ناصر پورپیرار وبلاگی مخصوص ضدیت با جنبش برداشت دروغها از تاریخ باز کرد،  و در ابتدای آن نوشت:  به خواست خدا برای مبارزه با انوش راوید است،   نام ایشان را در جستجوهای ارگ ایران بنویسید و آن وبلاگ را ببینید.  همچنین دهها وبسایت و وبلاگ من توسط مقامات فیلتر و یا بطور کلی حذف شدند،  مانند وبلاگ پر بازدید جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران،  و خیلی موارد دیگر که میتوان در ارگ ایران یافت.
پاسخ به یک درک و دانش اشتباه که بدلیل ضعف از مفهوم علم مقدار کم دانش خود را تمام علم میداند غافل از اینکه علم کامل متفاوت از مقدار دانش در زمان است
تصویر انوش راوید بلاگر پژوهشگر تاریخ و جغرافیا در یک مکان باستانی،  عکس شماره 7181.
     تا وقتیکه پژوهشهای پژوهشگران از جانب مراکز علمی مربوطه تایید نشده باشد،  نظرات شخصی آنان حساب میشود.  وقتی هم از جانب جایی تایید شد،  در مجموع نظرات آنجا قرار میگیرد،  و دلیل بر درست و کامل بودن و پایان علم مربوطه نیست.  علم پایانی ندارد،  مقدار دانش اندک ما پایان علم نیست،  بلکه پایان دانش هر فرد یا مجموعه میباشد،  و همیشه نیازمند بازنگری است.
      دربالاتر از مرحوم ناصر پورپیرار نوشتم،  نسل تازه چندان از ایشان نمیدانند،  این شخص و من هر دو یک حرف میزدیم،  آنهم دروغها در تاریخ بود،  اما با شیوه متفاوت،  این مرحوم میگفت ایرانی وجود نداشته و تمدن بنام ایران بعد از هخامنشی نبوده،  برای همین اسکندر راحت به ایران آمد، اعراب و مغول آمدند،  چون سرزمین فاقد جمعیت و مدنیت بود.  من میگویم بدلیل مدنیت و جمعیت بالای ایران هیچکدام نتواستند به ایران حمله کنند.  پورپیرار ندانسته باعث تقویت پان های مختلف حاشیه ایران شد،  و آنان را بسوی تاریخ نویسی های تقلبی سوق داد.  در بخش نظرات وبلاگ این فرد تهدیدها و اهانتهای زیادی بمن ازجانب خود وی و پانهای حاشیه میشد.
      وبسایت ارگ ایران تنها یک تارنمای تاریخی نیست،  یک تارنمای جامع است،  با نوشته های دهها تاریخدان و جغرافیدان و جامعه شناس حرفه ای و بنام.  در این اینجا تاریخ را از ابتدا شروع کردم،  یعنی ساختارهای تاریخ اجتماع که زیر بنای تاریخ است،  بدون این دانش تاریخ معنی ندارد.  مهم دیگر ارگ ایران تلاش برای علاقمند کردن جوانان به تاریخ و سرگذشت و سرنوشت است،  موضوعی که در سیستم آموزشی فراموش شده است.  بویژه زنان ایران،  که گویا بطور کلی با تاریخ و سرگذشت و سرنوشت بیگانه و قهر هستند.
      در ایران انگشت شمار زنان مبارز تاریخ نویس مانند زنده یاد پوران فرخزاد داریم،  میلیونها زن روسری از سر بر میدارند،  اما یکی از آنها توانایی نوشتن یک اثر ماندگار تاریخی یا مانیفست و چیز دیگری درباره موضوع زن و تاریخ و سرنوشت ندارد.  یکی از مهمترین مسائل برای تشویق زنان به شجاعت،  و برخورد دانشی با موضوعهای تاریخ اجتماعی ایران،  تشویق و مثال آوری زنده و پویا است.  بدین منظور بانو شجاع پرنیان حامد در ارگ ایران مورد بسیار عالی بود،  و نوشته ها و مستندها و غیره او بوسعت و گسترده توسط شبکه های مختلف ارگ ایران منتشر شد.
      دهها مورد برخوردهای و غیره خانم پرنیان حامد در ارگ ایران وجود دارد،  مانند در اینجا،  کم جسارتی نیست،  یک شخص مخالف دانش سیستم آموزشی ایران و جهان بگوید،  این سیستم آموزشی در بخش تاریخ تمام و کمال تکرار کننده تاریخ نویسی یهود است،  انجمنهای سری یهود و آنوسی ها در تمام جهان از هزار سال پیش مشغول تاریخ سازی برای جهان هستند،  و هر چه کتاب واقعی بوده جمع کردند،  و هر چه خواستند انبوه منتشر کردند.
   مهم:  وظیفه ما اهل تاریخ،   تنها تاریخ گویی نیست،  بلکه مهمتر تشویق جوانان ایران به دانستن و عشق به تاریخ است.  استعمار و امپریالیسم هزاران برابر ما یا خیلی هم بیشتر قدرت انتشاراتی دارد،  و هرچه دلش بخواهد بخورد مردم میدهد.  ما توانایی مقابله انتشاراتی با آنها را نداریم،  ولی ما توانایی بسیج میلیونها جوان را داریم،  که با جمعیت انبوه قدرت انتشاراتی آنها را خنثی سازیم،  و سرنوشت خودمان را بسازیم.
      با ورود بانو پرنیان حامد به ارگ ایران طی چند سال،  دهها دختر علاقمند به تاریخ شدند،  و در شبکه های اجتماعی تاریخ گویی را شروع کردند.  حتی یکی از آنها چند صد هزار فالور دارد،  ولی در مخالفت با دید جدید ما به تاریخ،  وی پیگیر تاریخ سنتی قرن گذشته است،  اما در هرصورت یک دختر ایرانی به این موقعیت دست یافته و این خیلی عالی است.
      در کل زنان نسبت به مردان امکان و وقت کمتری دارند،  عاشق میشوند و ازدواج میکنند و بچه دار میشوند،  خانه داری دارند و غیره،  این غیر از کارکردن برای درآمد است،  که با مردها یکیست.  بهمین جهت هر بانو که بتواند به بخش تاریخ وارد شود،  با هر میزان دانش و توانایی که باشد،  بهتر است مورد تشویق قرار گیرد،  و سعی نمود احترام فوق العاده به او گذاشت،  زیرا یک زن ایرانی و شرقی چند مورد دیگر را هم نقص کرده،  مانند تاثیرات زندگی و کردار و رفتار سنتی بر روحیه خود.
قابل توجه:  مردان تاریخ نویس،  بدون زنان تاریخ نویس،  نمی توانند تاریخ نویسی یهودی و استعماری را شکست دهند.
   پرسش از عموم:  آیا تفاوت تاریخ نویس شبکه های اجتماعی مانند بلاگر و تلگرام و اینستاگرام و غیره را با تاریخ دان حرفه ای میدانید؟
……………
   برچسبها:  اشتباه دانستن, دانش اشتباه, آزادی اندیشه, آزادی بیان, دانش ما, اصل آزادی, پرنیان حامد, پوران فرخزاد.
   هشتگها:  #دانش_اشتباه.
…………
……
مستندهای مربوط
مستندهای بیشتر را در آپارات و نماشا لینک آن در ستون کناری ارگ ایران
* * * * * * * * * *
يکي تير بر ترگ رستم بزد، چنان کز کمان سواران سزد، تندیس رستم و اسفندیار، کار زیبایی از استاد محمد حسین ماموریان، در آرامگاه فردوسی توسمشروح در شاهنامه فردوسی، در لینک http://arq.ir/124
……………………….
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین عکسها و مطالب ارگ ایران را بیابید.
   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجوهای ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید،  و در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند.
   ــ  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید.
برای دریافت فهرست منابع نوشته ها،  در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x