Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

چگونگی ثبت موسسه خیریه خودمان را بدانیم،  و خیریه خود را تاسیس کنیم.  کار خیر همیشه بوده،  و مردم دوست دارند در کار خیر شریک باشند.
چگونگی ثبت موسسه خیریه خودمان
پیش نویس
      چگونگی ثبت موسسه خیریه خودمان را بدانیم،  و خیریه خود را تاسیس کنیم.  کار خیر همیشه بوده،  و مردم دوست دارند در کار خیر شریک باشند.  اما بهتر است سعی شود همه چی قانونی و برابر با مقرارات باشد،  و باید از دیمی کاری در همه موارد و کارها بشدت جلوگیری کرد.
چگونگی ثبت موسسه خیریه خودمان
تصویر قلمکاری رنگی قدیمی،  عکس شماره 9283.
چگونگی ثبت موسسه خیریه خودمان
لوگو تخصصی دو تخصصی تر باشیم،  عکس شماره 1529.
این برگه بشماره 1388 پیوست لینک زیر است:
چگونگی ثبت موسسه خیریه خودمان
چگونگی ثبت موسسه خیریه خودمان
      روزانه می بینم عده ای به دیگران مراجعه،  و تقاضای کمک برای این و آن می کنند.  من نیز به آنها می گویم،  یک موسسه خیریه ثبت کنید،  و بصورت قانونی اقدام به امور خیر کنید.  با ثبت موسسه خیریه راحت تر مردم خیر کمک می کنند،  که هیچ،  بلکه می توان چند درصد از پول مالیات شرکتها و غیره را هم بابت خیریه گرفت،  این مبلغ قابل ملاحظه و زیادی می شود.
      بسیاری از اشخاص ثروتمند و یا شرکتها علاقمند هستند،  یک موسسه خیریه از آن خود داشته باشند،  که هم قانونی بخشی از مالیات خود را به موسسه خیریه خود بدهند،  و هم در کار خیر معروف باشند.  یکی از کارهای مهم که خیرین باید انجام دهند،  ایجاد و تولید ذهنی چشم و هم چشمی در کار خیر است،  امروزه چشم و هم چشمی در خیلی چیزها دیده می شود،  در تزئین خانه و نوع اتوموبیل و غیره،  چرا این چشم و هم چشمی در کار خیر نباشد.
      افزایش روزافزون چشمگیر نیازمندان،  باعث شده سازمانهای دولتی توانایی رسیدگی لازم را نداشته باشند،  بهمین جهت موسسات خیریه و نیکوکاری عمومی و خصوصی،  کمک بزرگی برای نیازمندان در کشور است.
چگونگی ثبت موسسه خیریه خودمان
تعریف موسسه خیریه
      موسسه خیریه انجمنهای غیر انتفاعی، عام المنفعه و غیر سیاسی هستند،  که به وسیله افراد حقیقی یا حقوقی تاسیس شده است.  این نوع موسسه در زمینه ارائه خدمات اجتماعی به افراد و خانواده های نیازمند،  آسیب دیدگان اجتماعی،  زنان سرپرست،  کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و… فعالیت می نمایند.  موسسه خیریه باید مجوز لازم را از سازمان بهزیستی دریافت نموده باشند،  و مطابق قوانین سازمان بهزیستی فعالیت نمایند.
چگونگی ثبت موسسه خیریه خودمان
انواع موسسات خیریه
      موسسات خیریه به سه دسته شرح زیر تقسیم می شوند:
    موسسات غیر دولتی:  به موسساتی گفته می شود،  که با هدف غیر سیاسی و غیر تجاری به دو صورت انتفاعی و غیر انتفاعی تشکیل شوند.
   موسسات غیر دولتی انتفاعی:  موسسه ای است که سودآوری آن بین اعضایش و غیره باشد.
   موسسات غیر دولتی غیر انتفاعی:  به موسساتی اطلاق می شود،  که سودآوری آن برای جامعه هدفش باشد.
چگونگی ثبت موسسه خیریه خودمان
اهداف اساسی تشکیل موسسه خیریه
   1-  ضرورت وجود مجموعه ای به منظور افزایش توان تصمیم گیری،  استفاده از توان یکدیگر و ایجاد همگرایی نسبت به اتخاذ تصمیم در مورد انجام امور خیریه.
   2-  تعیین و مشخص کردن مکانیسمهای استفاده از توان مادی فعالان بازار سرمایه در جهت حمایت از نیازمندان.
   3-  برگزاری طرحهای کمک به نیازمندان به صورت متمرکز.
   4-  کمک به ایجاد بستری مناسب برای به وجود آوردن روحیه مسئولیت پذیری بین اعضای موسسه با توجه به بضاعت مجموعه.
   5-  تعامل و همکاری با سازمانهای غیر دولتی در حوزه اهداف.
   6-  تشکیل صندوقهای وقف برای جمع آوری موقوفات نقدی و سهام و مصرف عواید حاصل از سرمایه گذاریها در امور خیریه طبق نظر واقف.
   7-  جذب مساعدت و همیاری نیکوکاران در گوشه و کنار کشور و خارج از کشور،  در راستای کمک به محرومان.
   8-  شناسایی محرومان واقعی و تعیین اولویت نیاز آنان،  با توجه به ملاک های کیفی و کمی.
   9-  اعطای بورسیه های تحصیلی به دانشجویان و دانش آموزان نیازمند،  و حمایت از پروژه های دانشگاهی.
   10-  امکان ایجاد مکانی به منظور تشکیل جلسات منظم و متوالی،  به منظور طرح مسائل و مشکلات مربوط.
چگونگی ثبت موسسه خیریه خودمان
شرایط  ثبت موسسه خیریه
   1 ــ  تابعیت جمهوری اسلامی ایران
   2 ــ  حداقل دارایی موسسه غیر دولتی غیر انتفاعی و خیریه ای 30 میلیون ریال،  و موسسات غیر دولتی انتفاعی60 میلیون ریال می باشد.
   3 ــ  داشتن صلاحیت علمی، تخصصی و فنی اعضای هیات مدیره و مدیر عامل قبل از دریافت پروانه تاسیس.
  4 ــ  مدیر عامل موسسه باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشد،  و حضور حداقل دو نفر دارای مدرک کارشناسی مرتبط با فعالیت موسسه در اعضای هیات مدیره الزامی است.
   تبصره:  8 سال سابقه کار مرتبط برای کارکنان بازنشسته یا بازخرید سازمان بهزیستی،  که حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشند،  و 4 سال سابقه کار مرتبط برای دارندگان مدرک کارشناسی غیر مرتبط،  معادل مدرک کارشناسی مرتبط محسوب می شود.
   5 ــ  دارا بودن حداقل 23 سال سن برای تمام اعضای هیات مدیره،  مدیرعامل و بازرسین موسسات.
   6 ــ  داشتن مکان ثابت و مناسب،  که به تایید بهزیستی استان رسیده باشد.
چگونگی ثبت موسسه خیریه خودمان
نحوه تاسیس موسسات خیریه
   1-  ارسال درخواست کتبی متقاضیان تاسیس موسسات خیریه و غیر انتفاعی:  با مشخص کردن اهداف و انتخاب 5-4 اسم پیشنهادی موسسه جهت تایید به اداره بهزیستی شهرستان و پس از تایید نام و اهداف موسسه در معاونت تخصیصی مربوطه پیگیری اقدامات تعیین نام موسسه از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مربوطه می باشد.
   2-  برگزاری جلسه مجمع عمومی و تکمیل فرم صورتجلسات مجمع عمومی:  کلیه اعضای موسسه باید در جلسه شرکت نمایند و از این اعضا تعدادی کاندید شده (باید فرد باشند) اعضای موسسات به افرادی،  که کاندید شده اند رای می دهند،  و اعضای اصلی و علی البدل و بازرسین بر اساس تعداد رای از بیشتر به کمتر مشخص می شوند.
چگونگی ثبت موسسه خیریه خودمان
حرف آخر
      موسسه های خصوصی زمانبر و پرهزینه هستند،  هزاران نفر خیر و خانواده ها و شرکتها،  موسسه خیریه بنیان گذاری کرده اند.  آنها بر این باورند،  کار خیر ارزش همه زحمتها را دارد،  و باید در کار خیر پیشقدم و کوشا بود.
      اگر مطمئن نیستید،  که یک موسسه خصوصی موثرترین راه برای رسیدن به اهداف بشر دوستانه شماست.  می توانید از گزینه های ساده تری برای کمک استفاده کنید،  مانند نوشتن چک برای موسسه خیریه مورد علاقه خود.  همچنین صرف کردن زمان خود،  در خیریه ها یا اهدا کردن از طریق واسطه های خیریه ها.  منتظر حضور گرم شما در کار خیر هستیم.
……………
   برچسبها:  چگونگی ثبت, ثبت موسسه, موسسه خیریه, موسسه خودمان, خیریه خودمان, اهداف اساسی, تشکیل موسسه, نحوه تاسیس, شرایط ثبت, اهداف خیریه.
………….
چگونگی ثبت موسسه خیریه خودمان
مستند های مربوط
مستند های بیشتر را در آپارات وبسایت ارگ ایران ببینید،  لینک آن در ستون کناری
* * * * * * * * * *
……………………….
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجو های ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید.  در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arq.ir.
ارگ ایران   http://arq.ir
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید
برای دریافت فهرست منابع نوشته ها در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x