Skip to main content

بایگانی ماهانه ارگ ایران همراه تعداد نوشته ها

هفت نوشته تازه ارگ ایران

دانشمند اندیشمند نابغه تیزهوش نخبه یکباره ساخته نمی شود نیاز به زیر ساخت در تاریخ و تاریخ اجتماعی و حتی جغرافیایی تاریخی و طبیعی دارد.  ایران چهار فصل و تاریخ طولانی دارد،  و با پژوهشهای تارنمای ارگ ایران،  اولین سرزمینی است که تمدن شهر و نویسایی بوجود آمد،  و سپس به همه جهان رفت.  اینها موضوعات اساسی برای نمونه سازی یک کشور است.

دانشمند اندیشمند نابغه تیزهوش نخبه

دانشمند اندیشمند نابغه تیزهوش نخبه
تصویر طرح هایی از اندیشمندان و دانشمندان تاریخی ایران،  عکس شماره 3712.
 این برگه بشماره 1429 پیوست لینک زیر است:
دانشمند اندیشمند نابغه تیزهوش نخبه
لوگو داشته های تاریخی ما آرزوی دیگران است،  عکس شماره 1616.
دانشمند اندیشمند نابغه تیزهوش نخبه
دانشمند اندیشمند نابغه تیزهوش نخبه
   نابغه ــ  کسی است که توانایی ارائه یک مقوله استثنایی در زمینه توانمندی‌های ذهنی، آفرینش و خلاقیت یا نوآوری در کارها را داشته باشد.  این مقوله‌ها معمولاً در نوع خود بی‌نظیر یا کم‌نظیر نیز خواهند بود.  طبق آخرین پژوهش‌ها، نبوغ را می‌توان به عنوان مجموعه آگاهی‌های انتسابی (ذاتی) اشخاص در هر زمینه‌ای تعریف کرد.
      از مشهورترین افرادی که در «فرهنگ عامه» به این نام شناخته شده‌اند، می‌توان به آلبرت اینشتین، یوهان ولفگانگ گوته، لئوناردو داوینچی، استیون هاوکینگ و در شخصیت‌های داستانی به شرلوک هلمز و مایکل اسکافیلد و تونی استارکاشاره کرد.
   تیزهوش ــ  توانمندی ذهنی بالاتر از متوسط دارد.  تیزهوشی از خصوصیات کودکان است،  که به انحای گوناگون تعریف می‌شود،  و الهام بخش تفاوت‌ها در برنامه‌ریزی مدارس می‌گردد.  تصور می‌رود در حیات بزرگسالانه نیز به عنوان یک خصیصه تداوم داشته باشد، و عواقب گوناگونی داشته باشد،  که در قرن اخیر مورد مطالعه طولی قرار گرفته‌اند.
      تعریفی برای تیزهوشی کودکان یا بزرگسالان نیست،  که به‌طور عمومی پذیرفته شده باشد،  ولی بیشتر تصمیمات گزینش در مدراس و بیشتر مطالعات طولی در طول زندگی افراد، دارندگان بهره هوشی ۲٫۵٪ بالای جامعه یعنی بهره هوشی بالای ۱۳۰ را پیگیری کرده‌اند.  تعریف تیزهوشی در سطح فرهنگ‌ها هم متفاوت است.
   نخبه ــ  به معنای بخش برگزیده‌ای از یک جامعه است،  که از نظر قابلیت‌ها یا توانایی‌ها برتر از بقیهٔ جامعه دانسته می‌شود.  نخبگان در جامعه‌شناسی و فلسفه سیاسی به گروه کوچکی از مردم گفته می‌شود،  که با قرار گرفتن در رأس «هرم منزلت اجتماعی» و «امتیازات»، کنترل سهم نابرابر بزرگی از قدرت سیاسی یا ثروت را در اختیار دارند.
   ــ  نظر خود را درباره دانشمند و اندیشمند و نابغه و تیزهوش و نخبه بگویید؟
دانشمند اندیشمند نابغه تیزهوش نخبه

چه کسی دانشمند است

      دانشمند شخصی است،  که در یکی از شاخه‌های دانش چیره ‌دست است،  و از روش علمی برای انجام پژوهش بهره می‌برد.  امروزه بیشتر منظور از دانشمند کسانی هستند،  که پایه‌های دانشگاهی و علمی را تا سطوح بسیار بالا طی کرده،  و پیشه خود را آموزاندن و تحقیق دانش و مسائل علمی قرار داده‌اند.
      دانشمند کسی است،  که بدلیل پژوهشهایی علمی و انتشار و تایید آنها توسط مراجع علمی نام و آوازه داشته باشد.  دانشمند کسی است،  که تزهای علمی در یک دانش ویژه که در آن تحصیل کرده داشته باشد.  دانشمند کسی است،  که دانش خود را در اختیار دیگران و موسسات قرار می دهد.
      دانشمندان با تحصیل کرده و پژوهشگر علمی و مهندس فنی و دکتر فوق تخصص تفاوت دارد.  امروزه بیشتر پژوهشها به سفارش دولتها و یا نهادهای علمی یا شرکتها انجام میشوند.  در بیشتر مواقع یک تحصیل کرده و یا یک مهندس را با دانشمند اشتباه می گیرند،  دانشمند دکترین یا تزهای قوی علمی منتشر و تایید شده دارد.
      قبل از قرن جدید در دستگاههای حکومتی شغلی بعنوان دانشمند وجود داشت،  و یک دانشمند به کلی مسائل علمی و فنی و پزشکی زمان خود کم و بیش وارد بود.  در قدیم به همه ‌چیزدان یا همه ‌فن ‌حریف،  دانشمند گفته می‌شود،  که در همه یا اکثر علوم عصر خود دانا و صاحب ‌نظر باشند.
      از ۱۹ میلادی شغل دانشمندی علمی و تخصصی در اروپا بوجود آمد،  در این دوره فن و علم تأثیر زیادی بر یکدیگر گذاردند.  دانشگاهها در این قرن مباحث علمی گسترده داشتند،  و دانشمندان در آنها شرکت،  و یکدیگر را تایید و یا رد می کردند،  و تلاش بیشتر برای پژوهشها و تعریفهای علمی انجام می شد.
      شکل گیری تعریف واقعی دانشمند از نیمه دوم قرن گذشته آغاز شد،  و به تعریف امروزی رسید.  امروز بطور واقعی دانشمند کسی است،  که گسترده مورد تایید مجامع علمی و دانشگاه ها باشد.  در این قرن بدلیل رشد سریع و روزانه علمی،  دانشمند بودن کار ساده ای نیست،  بهمین دلیل در کشورهای پائین دست دانشمند کم است.
   مهم:  ما در ایران باید دانشمندان کشور را بشناسیم،  و از آنها بخوبی مراقب شود.
   پرسش از عموم:  بنا به تعریف گفته شده در بالا،  اطراف خود چند دانشمند می شناسید؟
دانشمند اندیشمند نابغه تیزهوش نخبه

نظرها و پرسشها

   نظر احسان:  احسنت به استاد انوش راوید، واژه های نو ظهور قوم گرایانه کرد و لر برای از میان بردن قوم ایرانی ساخته شده است. والله من اسناد تاریخی قدیمی را که بررسی کردم یک دانشمند و یک جنگاور و یک پزشک را ایرانی مسلمان یا ایرانی زرتشتی … می نامیدند،  اینها فتنه و دسیسه بیگانگان برای نابودی ایرانی است.  یک قوم در ایران هست و آن ایرانی است.
      وقتی گروهی از ایرانیان به کوهها بروند و گروهی به دشتها و جایگاه خود را چیزی بنامند آیا تغییری در ایرانی بودن آنها صورت می پذیرد،  از لحاظ ریاضی یک مجموعه تشکیل شده جزیئ از مجموعه بزرگتر بنام مجموعه مرجع است،  و مجموعه مرجع اساس همه مجموعه یا زیر مجموعه تشکیل شده است،  سپاس.
   پاسخ انوش راوید:  وقتی صحبت از دروغهای تاریخ می کنم برای همین چیزهاست،  دروغگوها با توانایی که در دروغ و نشر و پخش آن دارند،  براحتی می توانند تاریخ دروغی بسازند،  و بخورد مردم استانهای ایران دهند،  تا شگرد استعماری خود را پیش ببرند.
دانشمند اندیشمند نابغه تیزهوش نخبه
تصویر ساختمان مرکزی لویی ویتان در پاریس،  عکس شماره 9407.
      شركت لويی ويتون فرانسه،  سال گذشته از راه فروش عطر و ادكلن و كيف و كفش لوکس به سلبريتي ها و ثروتمندان جهان ۵۹ ميليارد دلار در آمد کسب کرده است.  در همان سال ایران به عنوان يكی از توليد كنندگان بزرگ نفتی،  بر اساس برخی گزارشها تنها ۲۰ ميليارد دلار درآمد نفتی داشته است.
دانشمند اندیشمند نابغه تیزهوش نخبه
تصویر انوش راوید،  دریاچه نئور،  عکس شماره 7267.
      هرچه یک جامعه بیشتر از حقیقت فاصله بگیرد،  افراد آن جامعه از آنان که حقیقت را می گویند،  بیشتر متنفر خواهند شد.  جورج اورول رمان نویس انگلیسی.
دانشمند اندیشمند نابغه تیزهوش نخبه
تصویر شماره 7268.
      بسیاری از مردم برای داشتن ظاهر زیبا وقت و هزینه زیاد صرف می کنند،  اما،  برای داشتن ذهن زیبا و فعال و کارآمد هیچ و هیچ.
دانشمند اندیشمند نابغه تیزهوش نخبه
تصویر شماره 7270.
      فرصتهای زندگی را بخاطر راحتی موقتی نسوزانیم،  برعکس ذهن فرصت‌گرا داشته باشیم،  و برای موفقیت در زندگی،  باید از فرصت‌هایی که سر راهمان قرار می‌گیرند،  به‌خوبی استفاده کنیم.  این آقا پله ها را بریده تا خودش را موقت گرم کند،  و فرصتی را بخاطر راحتی موقتی سوزانده است.
……………
   برچسبها:  تعریف دانشمند, تعریف اندیشمند, تعریف نابغه, تعریف تیزهوش, تعریف نخبه, تعریف فیلسوف.
………….
دانشمند اندیشمند نابغه تیزهوش نخبه
مستندهای مربوط
مستندهای بیشتر را در آپارات و نماشا لینک آن در ستون کناری ارگ ایران
دهکده سفال بابا محب یک دهکده گردشگری در شهرستان تنکابن استان مازندران بنام سفال شمال دهکده گردشگری محبی مشروح در http://arq.ir/270
* * * * * * * * * *
……………………….
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین عکسها و مطالب ارگ ایران را بیابید.
   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجوهای ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید،  و در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند.
   ــ  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید.
برای دریافت فهرست منابع نوشته ها،  در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x